Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako palsta kenellekään muulle alakuloisuutta?

Vierailija
19.03.2016 |

En missään muualla koe itseäni yhtä huonoksi ja luuseriksi kuin täällä. Ja Suomen tilannetta yhtä toivottomaksi kuin täältä lukiessa.
Vaikka on työpaikka ja olen terve, niin silti tuntuu että kaikki muut on rikkaampia, menestyneempiä, parempia, sivistyneempiä, muoti/laatutietoisempia, aikaansaavampia, liikunnallisempia jne. Kaikkien muiden lapset on sosiaalisia ja menestyneitä niin koulussa kuin harrastuksissa.

Tiedän ettei pitäisi lukea näitä juttuja mutta tämä on koukuttavaa ajankäyttöä

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu päinvastaiselta. 

Kuinka hyvältä oma elämä tuntuukaan, kun täällä piipahtaa. 

On nimittäin selvästi täyspäinen verrattuna palstan keskimääräiseen tasoon... 

Vierailija
2/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta suorastaan. Minulle muiden mollaminen ja itsen korostaminen on kauhistus ja sitä täällä riittää aika paljon. Onneksi välillä on kivoja ketjuja, huumoria ja jopa hyviä neuvojakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään palsta aiheuttaa lähinnä armotonta vitutusta.

Vierailija
4/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä mielessä, että en kestä jos oma tyttäreni joskus muutaman vuoden päästä eksyy tänne ja luulee, että täältä löytyy totuus esim. siitä, millainen naisen pitää olla.

Vierailija
5/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olo tuntuu aina riittämättömältä vierailessani täällä.

Vierailija
6/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä...silti huomaan käyttäväni liikaa aikaa palstailessa 😔

On sellaista rentoa ajankäyttöä. Väsyneenäkin onnistuu ;( vaikka parempi ois liikkua tai mennä nukkumaan.

Ihanaa, että täällä on myös fiksuja ihmisiä juttuineen ;)

Kiitos kaikille teille 💕 jatkakaa samaan mallin ;D

Vierailija
7/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tunnen oloni typeräksi, joskus vihaiseksi, turhautuneeksi ja epäuskoiseksi. En voi tajuta, millaisia ihmiset ovat, jos oikeasti ajattelevat monista asioista kuten kirjoittavat. Kuinka monet sitten valehtelevat tai provosoivat, en tiedä, mutta todella toivon, että ne huutelijat ja kaikesta valittavat olisivat oikeasti kaikista ihmisistä pienenpieni vähemmistö.

Joskus toki ilahdunkin, jos sattuu joku kiva ketju kohdalle, esim. nyt on ollut kiva muistella 90-lukua ja nuoruutta, monia hauskoja juttuja on tullut ketjua lukiessa mieleen.

Vierailija
8/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aiheuttaa kaikkea negatiivista. Meinaa hämärtyä taju siitä, että ihmiset eivät oikeasti ole niin pahantahtoisia ja kieroja kuin täällä. Paastalla kaikki kärjistyy ja täällä provoillaan. Kun tähän negatiivseen oloon havahtuu, kannattaa laittaa koko toosa kiinni ja rupea vaikka kutomaan villasukkia! Mieli kohenee kummasti parissa tunnissa, varsinkin parissa päivässä.

Vierailija
9/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kun tulin tänne ekaa kertaa, mutta tälläisihän ihmiset oikeasti ovat. Harva välittää muista.

10/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palsta aiheuttaa kovin negatiivisia fiiliksiä niin silloin ei pidä tulla palstalle. Oletko palstalla myrkyllisten ihmisten vaikutuspiirissä? Kirjoittelin tästä uuden vuoden tienoilla.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2467435/yle_pysy_loitolla_ilmapiirin_myr…

Käyttäjä69 kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/valitse_seurasi_tarkoin__myrkyllisen_ihmisen_lahi…

Lukekaa ja miettikää millainen keskusteluilmapiiri tällä palstalla on. Ovatko ihmiset positiivisia vai pääasiassa negatiivisia? Tuletteko paremmalle tuulelle lukiessanne saamianne vastauksia? Onko täällä sellaista seuraa, että teidän kannattaa viettää täällä aikaanne?
Yle lainaus alkaa:

Ihminen kaipaa luontaisesti iloa, positiivista palautetta ja kannustusta elämään. Lähipiirissä voi kuitenkin olla ihmisiä, jotka levittävät ympäristöönsä jotain ihan muuta. He ovat jatkuvasti negatiivisia ja piikittelevät mielellään muita. Tällaisten ihmisten vaikutuspiiristä on tärkeää päästä pois, sanoo erikoispsykologi Tuomo Tikkanen.

– Myrkylliset ihmiset kommentoivat kaikkea negatiivisesti. Jos yrittää vähän iloita, he yrittävät ampua ilon heti alas. Sen sijaan, että yrittäisi parantaa niitä ihmisiä, kannattaa ottaa äkkiä etäisyyttä, Tikkanen sanoo.

Seuralla on todella väliä, sillä ihminen on sosiaalisesti erittäin altis. Niin ilon kuin surunkin tunteet tarttuvat ihmisestä toiseen herkästi. Tikkasen mukaan oma hyvinvointi on laitettava etusijalle – silläkin uhalla, että ihmissuhde negatiivisen persoonan kanssa kariutuu.

– Jos käy niin, että oma ystävä tai kumppani alkaa käyttäytymään myrkyllisesti, on syytä ensin sanoa, ettei kauaa kuuntele tuollaisia puheita. Sitten ihan oikeasti toimia, ettei jää sellaisen ihmisen vaikutuspiiriin.
Yle lainaus päättyy.

Oletteko AV - palstaa seuratessanne myrkyllisten ihmisten vaikutuspiirissä? 

Vierailija
11/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on todella vastenmielisiä tyyppejä. Juuri nytkin etusivulla on ketju jossa miesasiamies / miesasiamiehet kommentoivat perheväkivallan kohteeksi joutuneelle naiselle että tämä sai ansionsa mukaan. En oikeasti tiedä vastenmielisempää ihmisryhmää kuin nämä tyypit, paitsi ehkä lapsen hyväksikäytöstä tuomitut (ja heitäkin näissä miesasiamiehissä on tiettävästi useita).

12/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aiheuttaa kaikkea negatiivista. Meinaa hämärtyä taju siitä, että ihmiset eivät oikeasti ole niin pahantahtoisia ja kieroja kuin täällä. Paastalla kaikki kärjistyy ja täällä provoillaan. Kun tähän negatiivseen oloon havahtuu, kannattaa laittaa koko toosa kiinni ja rupea vaikka kutomaan villasukkia! Mieli kohenee kummasti parissa tunnissa, varsinkin parissa päivässä.

Hyvä neuvo. Eli jos palstalla ollessa alkaa tulla huonoa fiilistä niin poistuu palstalta ja pitää parin päivän av-taukoa. Jos huomaa että tauon jälkeen palstalla käynti aiheuttaa huonon fiiliksen ja tämä toistuu aina taukojen jälkeen niin mietii haluaako oikeasti pilata mielialaansa provoilijoiden, mielenterveyspotilaiden ja myös aidosti pahantahtoisten ihmisten kirjoittelun vuoksi.

Vierailija
13/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kun tulin tänne ekaa kertaa, mutta tälläisihän ihmiset oikeasti ovat. Harva välittää muista.

Minä taas ajattelen, että ihmiset ei oikeasti voi olla näin kamalia. Eikä olekkaan ainakaan ne keitä henkilökohtaisesti tunnen. Joskus olen pitkään poissa täältä, kun on kiireisempi elämänvaihe, toisinaan palstailen enemmän ja huomaan ihan selvästi eron siinä, mitä ajattelen elämästä ja ihmisistä yleensä. Liiallinen palstailu masentaa ja välillä suorastaan yököttää. Kun taas olen poissa, niin mieli puhdistuu. Vaikka olen toki paljon kivaakin täällä lukenut. Joskus on todella fiksuja juttuja ja hauskojakin. Mutta sitten taas... Miten ihmiset ovat täällä niin kamalan ilkeitä, pahansuopia, kateellisia, katkeria ja pinnallisia? Voi kun voisikin poistaa kaikki provot, trollit ja tahallaan ilkeät ihmiset täältä ja säilyttää kaikki mukavat jutut.

Vierailija
14/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että varsinkin tänään kaikki palstailijat on MULKKUJA

Vierailija
15/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ajattelen, että ihmiset ei oikeasti voi olla näin kamalia. Eikä olekkaan ainakaan ne keitä henkilökohtaisesti tunnen. Joskus olen pitkään poissa täältä, kun on kiireisempi elämänvaihe, toisinaan palstailen enemmän ja huomaan ihan selvästi eron siinä, mitä ajattelen elämästä ja ihmisistä yleensä. Liiallinen palstailu masentaa ja välillä suorastaan yököttää. Kun taas olen poissa, niin mieli puhdistuu. Vaikka olen toki paljon kivaakin täällä lukenut. Joskus on todella fiksuja juttuja ja hauskojakin. Mutta sitten taas... Miten ihmiset ovat täällä niin kamalan ilkeitä, pahansuopia, kateellisia, katkeria ja pinnallisia? Voi kun voisikin poistaa kaikki provot, trollit ja tahallaan ilkeät ihmiset täältä ja säilyttää kaikki mukavat jutut.

Amen.

Vierailija
16/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aiheuttaa myös. Tää negatiivisuus, kateus, katkeruus ja viha mitä täällä on vallallaan saa omat fiilikset aina laskuun. Meinaa oikeesti uskoo että ihmiset oikeesti olis näin ilkeitä ja pahantahtoisia. Taidanpa ratkaista asian lopettamalla palstailun taas kokonaan. Viimeksi tauko kesti 6 kk.

Vierailija
17/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta täällä paistaa kateus (ei aina, mutta huomattavan usein kuitenkin). Jos kirjoittaa itsestään ja elämästään jotain positiivista tai kirjoittaa huolellisesti ja hyvällä kielellä, saa vastaukseksi haistattelua, alapeukkuja tai sitten ei yhtään vastausta. Itse ei oikein viitsi nostella omia aloituksia, vaikka elättelee toivetta, että seuraavalla "kierroksella" joku voisi tarttua siihen ja vastata asiallisesti.

Jos sen sijaan laittaa ihan hölynpölyavauksen, niin siihen saattaa tulla paljon vastauksia ja aiheesta riippuen yläpeukkujakin. Olen testannut tätä, ja näin se oikeasti menee :D Olen itse ihan erilainen kuin enemmistö täällä. Ne toisten avaukset, joita itse pidän kiinnostavina, eivät yleensä ole kovin suosittuja.

Sen olen huomannut, että kannattaa pitää kommenttinsa / avauksena lyhyinä, niin ihmiset jaksavat lukea sen todennäköisemmin. Tämä on nopeatempoisempi palsta kuin mihin olen tottunut ja sen takia muodostaa haasteen temperamentilleni.

Vierailija
18/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän on palstaillut sitä enemmän alkaa tuntua, että tällaisia muutkin ihmiset ovat. Kun ei esim. miesasiamiesten kommentit ole juuri sen ihmeempiä mitä näkyy muillakin miesvaltaisilla palstoilla naisista. Tänne tuntuu kerääntyvän vain ne vähä-älyisimmät versiot, jotka hakevat huomiota alatyylisillä kommenteillaan.

Vierailija
19/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/25 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vaan vakuuttuneempi että täällä ihmiset ovat aitoja ja todellisuudessa etsittävät ystävällisempiä kuin mitä ajattelevat. Ihmiset ovat pahoja ja julmia ja yhteiskunnassa vaan yritetään peitellä sitä pahuutta.

Elävässä elämässä tunnen yhden, joka olisi täydellisen palstamammannprototyyppi paitsi että on niin erinomainen, ettei koskaan roiku netissä. Ja mm fb:ssa on vain tyhmät huomiohuorat (joskaan näin rajua termiä ei käytä mutta asenne paistaa rivienvälistä kuin laservalo)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi