Aiheuttaako palsta kenellekään muulle alakuloisuutta?
En missään muualla koe itseäni yhtä huonoksi ja luuseriksi kuin täällä. Ja Suomen tilannetta yhtä toivottomaksi kuin täältä lukiessa.
Vaikka on työpaikka ja olen terve, niin silti tuntuu että kaikki muut on rikkaampia, menestyneempiä, parempia, sivistyneempiä, muoti/laatutietoisempia, aikaansaavampia, liikunnallisempia jne. Kaikkien muiden lapset on sosiaalisia ja menestyneitä niin koulussa kuin harrastuksissa.
Tiedän ettei pitäisi lukea näitä juttuja mutta tämä on koukuttavaa ajankäyttöä
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina vaan vakuuttuneempi että täällä ihmiset ovat aitoja ja todellisuudessa etsittävät ystävällisempiä kuin mitä ajattelevat. Ihmiset ovat pahoja ja julmia ja yhteiskunnassa vaan yritetään peitellä sitä pahuutta.
Elävässä elämässä tunnen yhden, joka olisi täydellisen palstamammannprototyyppi paitsi että on niin erinomainen, ettei koskaan roiku netissä. Ja mm fb:ssa on vain tyhmät huomiohuorat (joskaan näin rajua termiä ei käytä mutta asenne paistaa rivienvälistä kuin laservalo)
Juuri tämä ahdistaakin. Olen palstaillut pari vuotta suht aktiivisesti ja mielenkiinto muita ihmisiä kohtaan on karissut kun alkaa tuntua siltä, että lopulta kaikki paljastuvat yhtä tuomitseviksi ja mitätöiviksi mitä täällä ihmiset ovat.
Välillä joo. Täällä naiset mollaavat mua niin paljon parempia ihmisiä (Toni Nieminen, Jaajo, Bachelor-tyyppi) ja tajuan, ettei mulla ole koskaan mahdollisuutta naiseen. Kyllähän se harmittaa, mutta "viisauden alku on tosiasioiden tunnustaminen"
Miksi käyt palstalla jos se aiheuttaa negatiivisia tunteita?
Toisaalta en usko että palsta on mikään syy pahaan oloosi. Et vaan ole sinut itsesi kanssa etkä tyytyväinen siihen mitä sinulla on vaan näet kaiken sen mitä sinulla ei ole. Itsetuntosi kaipaisi remonttia. On helppoa laittaa oma paha olo muiden syyksi, kun monesti se on vain oman väärän asenteen aiheuttamaa.
Välillä ihmettelee ihmisten pätemistarvetta ja kykyä ylentää itsensä. Suomessa ei saa kehua itseään julkisesti mutta anomyymisti sille tuntuu olevan suuri tilaus ja samalla pitää saada lytättyä kaikki muut.