Todella pelottava tilanne lenkillä
Olin juoksemassa yksin lenkillä. No siinä sitten tuli vastaan nuori nainen (joku pari kymppinen) jolla oli sitten isokokoinen mastiffi. Kattelin jo kauempana, että tuo ei pysty tuota pitää millään kiinni. Ja kappas kummaa, kun juoksin niiden ohitse niin koira melkein hyökkäs päälle muristen! Onneksi käynnyt kuitenkaan mitään, mutta sydän hakkaa vieläkin tuhatta ja sataa! Oli pakko purkaa tämä tänne...
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks teillä on tuollaisia vitun hermovikaisia lihapääkoiria? Piikille ja kiinalaisten vartaaseen tuollaiset ihmisille uhittelijat.
Meidän lapinkoira ei silmiään lotkauttanut, vaikka takaa olisi juossut Joulupukki päällään pomppien. Vaikka jäniksiä jahtasikin.
Mastiffithan ei oo molossikoiria, ja niitähän ei oo suojelemaan jalostettu, aivan täysin eriasia kun sinun vössykkä lapinkoiras siellä:)
Veikkaan että ap on koiran mielestä ollu uhkaava ja koira on häntä VAROITTANUT sillä murinalla.
Tajuatko ollenkaan kuinka mielisairaalta kuulostat? Se on yksi helvetin se ja sama miltä se lenkkeilijä sille koiralle vaikuttaa, sillä ei ole mitään merkitystä. Eläin ei vaan saa ihmisten ilmoilla käyttäytyä "ärhentelemällä" ellei sen kimppuun suoranaisesti käydä. Ja sittenkin voi piikki kutsua.
Murina ja ärhentely on kaksi eriasiaa. Emn menis ihteeni mielisairaaksi kuhtumaan. Koira jos ei oo päälle hyökänny niin en tosiian ymmärrä tätä hälinän aihetta:D
Vapaan olevan koiran saa tappaa itsepuolustukseksi. Jos koiralla on panta, niin siitä ja kuonosta kiinni ja sitten väännetään niska poikki. Koiran hampaat leuat lukkiutuvat lujasti vaikka kuoleekin, niin kannattaa heti alkaa aukaisemaan niitä varsinkin jos se ehti iskeä käsivarteen tai jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks teillä on tuollaisia vitun hermovikaisia lihapääkoiria? Piikille ja kiinalaisten vartaaseen tuollaiset ihmisille uhittelijat.
Meidän lapinkoira ei silmiään lotkauttanut, vaikka takaa olisi juossut Joulupukki päällään pomppien. Vaikka jäniksiä jahtasikin.
Mastiffithan ei oo molossikoiria, ja niitähän ei oo suojelemaan jalostettu, aivan täysin eriasia kun sinun vössykkä lapinkoiras siellä:)
Veikkaan että ap on koiran mielestä ollu uhkaava ja koira on häntä VAROITTANUT sillä murinalla.
Tajuatko ollenkaan kuinka mielisairaalta kuulostat? Se on yksi helvetin se ja sama miltä se lenkkeilijä sille koiralle vaikuttaa, sillä ei ole mitään merkitystä. Eläin ei vaan saa ihmisten ilmoilla käyttäytyä "ärhentelemällä" ellei sen kimppuun suoranaisesti käydä. Ja sittenkin voi piikki kutsua.
Murina ja ärhentely on kaksi eriasiaa. Emn menis ihteeni mielisairaaksi kuhtumaan. Koira jos ei oo päälle hyökänny niin en tosiian ymmärrä tätä hälinän aihetta:D
+ emminä koiraani veis piikille jos se ei tykkää/pelkää/ahdistuu vieraista ihmisistä, eikäse oo kenenkään muun asia puida sen koiran käytöstä, kuin omistajan. Faktahan on se että vieraan, murisevan koiran "tilaan" ei passaa mennä.
Jos juokseminen laukaisi koirassa saalistusvietin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pientä raukkaa!
Oletko se 31-vuotias äitisi luona asuva vässykkä, jonka eläkerahat viivästyivät Nordean tietoliikenneongelmien takia?
Kun ei riittänyt rahat mopon bensaan, jotta olisi voinut lähteä ABC:lle, niin pitikin lähteä lenkille.
Miesvihaaja taas miesvihakiimassaan sormettamassa omien juttujensa kanssa. Vai kutsutko naisiakin vässyköiksi? Aloituksessa kun ei mainittu sukupuolesta mitään sanallakaan. Menisit hoitoon, oikeasti.
Vai pitäisikö sinun hakea apua tuohon vainoharhaasi? Missä on puhuttu, että vässykkä tarkoittaa miestä? Itse ainakin tulkitsin, että ap on nainen, vaikka sitä ei mainittu... Mutta sinusta kaikki kotona asuvat vässykät ovat automaattisesti miehiä, ymmärrän.
Mastiffithan on kuin isoja nalleja. Ne mitään kenellekkään tee. Jos rosvo tulee niin niiden ainoa puolustusreaktio on kuolata paljon ja yrittää hukuttaa rosvo siihen.
Onko tekemisestä puutetta kun pitää riidellä provojen kanssa? Aihe on varma täky asiattomille vastauksille joten mitäs jos antaisitte niiden paikalle sattuvien asiattomien lillua omissa liemissään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli se mastiffis murina tarkoittaa jotain harmitonta, vähän kuin että "vittu mä vedän sua kohta turpaan, jos et häivy" ja se on IHAN normaalia käytöstä.
Entäs, jos se ihminen vaikka horjahtaa vahingossa kohti? Sitten onkin kohta hurtan leuat lukittuneena ohikulkijan reisilihaksessa.
Kyllä se vaan on niin, että lihavartaaseen tuollaiset.
Ja kohta on taas myrkytettyjä lihapullia tai makkaroita maassa, näiden typerien provojen ansiosta :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli se mastiffis murina tarkoittaa jotain harmitonta, vähän kuin että "vittu mä vedän sua kohta turpaan, jos et häivy" ja se on IHAN normaalia käytöstä.
Entäs, jos se ihminen vaikka horjahtaa vahingossa kohti? Sitten onkin kohta hurtan leuat lukittuneena ohikulkijan reisilihaksessa.
Kyllä se vaan on niin, että lihavartaaseen tuollaiset.
Jos sun lähelle joku ihminen tulee haluamattas niin sinäkö et sille sano että suksi vittuun, läähättäsit vaan ja persettäs vispaisit että joo ei mua haittaa tuu vaan? :) ja ei, mulla ei oo mastiffia, vaikka ne on mun mielestä hienoja koiria. Oon enemmän paimenkoirien perään, mut en kyllä semmosten niinku lapinkoira...
Minulla on runsaasti kokemuksia vastaavista tilanteista ja oman kokemukseni perusteella vaikuttaakin siltä, että todella monella on koira muttei mitään hajua sen asianmukaisesta kouluttamisesta ja käsittelystä. Koiran annetaan kävellä missä sattuu 10-metrisen flexin päässä, sen annetaan ryntäillä ihmisten perään/kohti tai täysin kuriton rakki juoksee vapaana ym. Ohitan aina koirat mahdollisimman kaukaa, mutta yleensä se edellyttää pitkin pusikoita ja ojia juoksentelua kun koira kulkee tien yhtä ja tyypillisesti kännykkää näpräävä omistaja toista puolta. Lähes joka kerta lenkillä joku karvaturri juoksee jalkoihin. Ja kun omistajalle sanoo että pitäisi hurttansa kurissa, saa osakseen lähinnä mulkoilua. Olenkin päättänyt alkaa puolustautua: pieniä koiria potkaisen jos tulevat päälle, isoja huitaisen jollain kepukalla.
Kyllä minunkin mielestä noi on epämiellyttäviä, vaikka koirista tykkäänkin. Mutta kun on iso koira jota omistaja ei välttämättä hallitse ... kyllä sellaiset haluaa kiertää kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laajasalossa Helsingissä on yks melkein hevosen kokoinen koira. Se on tosi pelottava näky, kun nousee takajaloilleen. Jollain ihmeellä hento nainen saa pidettyä sen aisoissa.
Kuinka pieniä hevoset oikein siellä Helsingissä ovat?
tämän kokoisia http://englishmastiffpuppiesforsale.com/mastiff2300x199.jpg
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tilanteessa tapahtui, mutta asioilla on aina kaksi puolta. Olen huomannut että lenkkeilijät ja pyöräilijät menevät ärsyttävän läheltä ohi, hyvä etteivät koiran jalkojen päältä juokse/aja. Ohittakaahan vähän kauempaa, kiitos. :)
Harvinaisen totta! Olen luullut kuvittelevani tämän ja luullut vain omaksi huonoksi tuuriksi.
On hyvä huudella että ne koirat hihnassa ja lähellä. Ja kun näin käyttäytyy niin sitten tullaan tahalleen niin läheltä kuin pystytään (jopa autolla!)
Kyllä keso kerran nousi, kun meinattiin oikeasti jäädä yhdessä koiran kassa alle. Ehdin koiran riuhtaisemaan juuri ja juuri toiselle puolelle kun varpaani olivat ihan lähellä olla muusia! >:(
Ainakin eräs bullmastiffin omistaja kertoi koirastaan, että vaikka onkin lussukka, niin jos aikuinen ihminen tulee vihaisen näköisesti kohti, se saattaa hyökätä. Mitään ei tee lapsille, lapset saavat höykyttää miten vaan, mutta jos tuntematon tulee vihaisesti päälle niin koira reagoi.
Koiraihmisenä mäkin varoisin juoksemasta kovaa kyseistä koiraa kohti. Sama koskee kaiken maailman presa canarioita yms. Vaikka ovatkin varmasti omistajilleen mukavia, tuntemattomien suhteen epäileväisiä. Kaikki riippuu omistajasta enkä nyt luottaisi kaikkiin omistajiin, että saavat pidettyä ison suojelukoiransa kurissa, varsinkin jos ovat hiukan wt-oloisia.
Myös niitä pikkuisia puudeleita väistän, jos jäävät kovasti tapittamaan minua. Saattaa olla, että kokevat kohti kävelemisen uhkaavana. Yritän kehonkielelläni luoda rennompaa tunnelmaa, eli en katso koiraan vaan katselen sivuilleni, pidän kehon rentona.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin eräs bullmastiffin omistaja kertoi koirastaan, että vaikka onkin lussukka, niin jos aikuinen ihminen tulee vihaisen näköisesti kohti, se saattaa hyökätä. Mitään ei tee lapsille, lapset saavat höykyttää miten vaan, mutta jos tuntematon tulee vihaisesti päälle niin koira reagoi.
Koiraihmisenä mäkin varoisin juoksemasta kovaa kyseistä koiraa kohti. Sama koskee kaiken maailman presa canarioita yms. Vaikka ovatkin varmasti omistajilleen mukavia, tuntemattomien suhteen epäileväisiä. Kaikki riippuu omistajasta enkä nyt luottaisi kaikkiin omistajiin, että saavat pidettyä ison suojelukoiransa kurissa, varsinkin jos ovat hiukan wt-oloisia.
Myös niitä pikkuisia puudeleita väistän, jos jäävät kovasti tapittamaan minua. Saattaa olla, että kokevat kohti kävelemisen uhkaavana. Yritän kehonkielelläni luoda rennompaa tunnelmaa, eli en katso koiraan vaan katselen sivuilleni, pidän kehon rentona.
Ei kai mastiffit ole mitään suojelukoiria.
Ai kamala! Yritä jaksaa, voimia oikein paljon! :D Selvisit kuitenkin hengissä. >:)
Koiran omistajana en käsitä miksi toiset omistajat ei pidä koiraa niin että ovat itse koiran ja ihmisen tai toisen koiran välissä. Näin vältyttäisi suoralta hyökkäykseltä ja mahdolliselta hihnan katkeamiselta. Jotenkin ollaan niin jumiuduttu siihen että koira kulkee aina vasemmalla. Ärsyttää myös nämä jotka pitkällä hihnalla päästää koiransa sinkoilemaan mihin sattuu. Siinä oma koirakin alkaa pyörimään kun ei tiedä mitä kautta "kaveri" tulee kiinni.
Mulle on käynyt samoin ja se oikeasti säpsäyttää kun iso koira yrittää hyökätä. Voi olla, että siihen pelkoon vaikuttaa myös se että koira hyökkäsi takaapäin ja puri käsivarteen kun olin 10v.