Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit tilanteessani?

Vierailija
18.03.2016 |

Olen parikymppinen nainen. Olen mielestäni heikkolahjainen ja mt-ongelmainen. Diagnoosia ei heikkolahjaisuudesta ole, mutta uskoisin sellainen olevani. Mt-ongelmista on diagnoosit.

Ongelma on, että en pärjää työelämässä. Sosiaaliset taidot ja osaaminen jopa duunarin töissä tökkii pahasti. Minulla ei myöskään ole ystäviä, mutta avopuoliso löytyy. Harrastuksia on vaikea hankkia, koska ei ole ymmärrystä oppia asioita esim. treenaaminen salilla.. Elämä tuntuu tyhjältä, koska millään elämän osa-alueella ei oikein tahdo pärjätä. Kohtaan myös ihmisten pilkkaamista ja ivailua ( työ ja harrastukset).

Tuntuu, että elämälleni ei ole annettu tarkoitusta. Yritän vain kitkuttaa jotenkin ihmisten pilkan kohteena päivästä toiseen. Teen siis osa-aikatyötä ja olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä. Minulle ei siis myöskään haluta myöntää kokonaista työkyvyttömyyseläkettä. Tavallaan koen myös vaikeutta lopettaa pyrkimistä "tavalliseksi" ihmiseksi. Haluaisin olla normaaliälyinen ja pärjätä edes tavallisissa töissä. Myös yksinäisyys vaivaa. En tiedä mitä tekisin elämälläni.

Onko kellään mitään järkevää sanottavaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heikkolahjainen et ainakaan ole, eli kannattaa unohtaa sen miettiminen.

Vierailija
2/5 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele enemmän. Sisulla sitä muutkin menevät eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstisi ei kuulosta heikkolahjaisen kirjoittamalta, joten epäilen vahvasti (en tiettykään ole mikään ammattilainen). Jos sulla on vaikeuksia oppia uutta niin kyse voi olla jostain muunlaisesta oppimisvaikeudesta / hahmotushäiriöstä? Onko niitä koskaan tutkittu? Jos ei niin voisi olla hyvä, saisit apua siihen?

Millaisista asioista tykkäät, mikä tuottaa sinulle iloa, mistä olet kiinnostunut? Paneudu niihin. Elämässä on niin paljon muutakin kuin työ eikä itsetuntoaan kannata perustaa sen varaan. 

Vierailija
4/5 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä piippaa jo trollitutka! Mutta jos olet oikea, niin ainakin kirjoitat sujuvasti ja puhtaasti :)

Vierailija
5/5 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta! Kirjoitat hienosti. Suuri osa sinun ikäisistäsi ei pysty kirjoittamaan tuollaista tekstiä pilkkuineen. Onnittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan