Onko kukaan värjännyt vaatteita pesukoneessa?
Haluaisin värjätä parit farkut mustiksi. Onko kukaan värjännyt pesukoneessa ja onko värjääminen onnistunut ihan ok? Onko koneeseen jäänyt väriä tai vaatteet värjääntyneet jälkeenpäin?
Kommentit (16)
Käsivärit on kans hyviä. Mä värjäsin valkoset tennarit sinisellä ja pinkillä ja pari valkosta toppii.
Meni ihan hyvin eikä jälkeenpäinkään ilmennyt mitään ongelmia.
Hyvin toimii. Useasti värjännyt. Lue ohjeet. Ja muista, tarpeeksi väriainetta, ei liikaa vaatetta.
Juu olen ja toimii! Pitää vaan olla tarkka!Mustista twill-housuista tuli kuin uudet ja värjäsin jopa kauhtuneen Marimekko-olkalaukun uudelleen mustaksi! Kannattaa vaan rohkeasti kokeilla :)!
No tietty. Noudata pakkauksen ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin värjätä parit farkut mustiksi. Onko kukaan värjännyt pesukoneessa ja onko värjääminen onnistunut ihan ok? Onko koneeseen jäänyt väriä tai vaatteet värjääntyneet jälkeenpäin?
Ainakin Dylon-vaateväreillä koneella värjääminen toimii hienosti.Saumoihin väri ei tartu,mutta sehän on vain kiva yksityiskohta kun saumat ovat toista väriä kuin muu vaate.Ei ole jäänyt koneeseen väriä tai vaatteet värjääntyneet jälkikäteen.On myös käsinpesuvaatevärejä,mutta siinä on iso homma värjätä käsin,koneessa käy kätevämmin.
Mulla on yhdet mustat farkkumaista kangasta olevat shortsit, joiden väri on haalistunut paikoin violetin omaiseksi, niin ajattelin että voisikohan näitä kauhtuneita / auringonpolttamia alueita värjätä ihan vaan mustalla Textmark tussilla? Pysyykö väri yhtään vai lähteekö jo ensimmäisessä pesussa pois? Ja toivottavasti kuitenkin kuivuu niin ettei tahraa esim. kaapissa muita vaatteita tai ihoa.
Ainakin mainostaa olevansa pysyvä ja vedenkestävä.
Mä olen värjännyt, ja villa vaatteita myös kutistanut.
Dylon sellainen pallo on kaikista paras kun ei tarvitse mitään lisätä siihen. Ja tarttuu. Kone pitää tietysti pestä puhdistusohjelmalla käytön jälkeen.
Kantoliinoja olen värjännyt. Joku markettiväripaketti oli käytössä, tarttui luonnonkuituinen mutta ei keinokuituun, eli ompeleet jäi alkuperäiseen väriinsä. Ei haitannut, mutta hyvä tietää ennakkoon. Koneeseen ei jäänyt väriä, värit kesti hyvin pesua myöhemmin, ei syntynyt mitään ylimääräisiä sotkuja.
Pojan froteinen kylpytakki oli aika vinhan näköinen, kun kirkkaansiniseen jäi pinkit langat näkyviin. Isomummun 90 v. mielestä pinkki väri oli kiva pojalle. Poika 2 v oli toista mieltä 😉, luuli saavansa tyttöbakteereja.
Olen värjännyt hameen ja paidan, hyvin toimi.
Dylon on minusta paras ja helpoin. Olen värjä nyt niillä sohvan ja nojatuolin päälliset.
Olen. Mutta älä ÄLÄ tee värjäystä pyykkituvassa. Siten saat ihmisten vihat niskoillesi.
Vierailija kirjoitti:
Pojan froteinen kylpytakki oli aika vinhan näköinen, kun kirkkaansiniseen jäi pinkit langat näkyviin. Isomummun 90 v. mielestä pinkki väri oli kiva pojalle. Poika 2 v oli toista mieltä 😉, luuli saavansa tyttöbakteereja.
Lapsuudessa 70- ja 80-luvulla oli jotain pinkkiä / vaaleanpunaista oudonmakuista yskänlääkettä josta en pitänyt, niinpä inhosin pinkkiä väriä pitkän aikaa, kun se toi mieleen vain sen ikävänmakuisen yskänlääkkeen.
Olen värjännyt useamman kerran; kaikki meni hyvin. Muista lukea käyttöohjeet!