Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormoonikierukka, onko paras ehkäisy synnyttäneelle??

Vierailija
18.03.2016 |

Siinäpä kysymys. Onko kokemusta?? hyvät ja huonot kokemukset.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi? Miksei implantti olisi yhtä hyvä kuin ennenkin? Sterilisaatio? Kondomi? Kierukka ei ole edes kovin hyvä vaihtoehto, jos on isokaluinen mies.

Vierailija
2/11 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii älyttömän hyvin, asennutin sen kun olin lopettanut imetyksen. Kannattaa varautua siihen, että tiputteluvuotoa voi aluksi olla useamman kuukauden ajan, minulla oli yli puoli vuotta kunnes yhtäkkiä kuukautiset jäivät kokonaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kierukka ensin viisi vuotta. Ei ongelmia. Toinen kierukka: sitten olikin vaan ongelmia. Mielialamuutokset, alavatsakivut, kipeitä hormonipatteja selässä, painonnousu. Nyt pillerit ja olo ok. Jonotan julkiselle puolelle sterilisaatioon.

Joillekin kierukka sopii, toisille ei.

Vierailija
4/11 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tyytyväinen, nyt viidettä vuotta hormonikierukka, eli kohtapuoliin vaihto edessä.

Miinuspuolena ainoastaan alussa oleva tiputteluvuoto joka kesti n. puoli vuotta. Sen jälkeen kuukautiset loppui lähes kokonaan, nykyään tulee ehkä parin kuukauden välein muutama tippa verta, selviää ihan pikkuhousunsuojalla.

Vierailija
5/11 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron nyt taas, että minulla on kolmas hormonikierukka. Ihoon on vähän vaikuttanut, mutta pluspuolet ovat niin hyviä, että en vaihda pois. En edes muista, mitkä ovat kuukautiset.

Vierailija
6/11 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei jos lapset on tehty niin piuhat poikki

Vierailija
7/11 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei jos lapset on tehty niin piuhat poikki

Joo, lapsiluku täynnä on. AP

Vierailija
8/11 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kapseli oli mulle parempi.

Vierailija
9/11 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopinut mulle, valitettavasti. Odotukset oli suuret sopivuuden suhteen, koska esim. e-pillerit sopineet aina moitteetta mutta helppouden takia kallistuin kierukkaan.

Vuoti kuin seula, ymmärrän että se on alkuun normaalia mutta ketutti kun kuukaudesta reilut kolme viikkoa oli vuotoa, noin 8 kk ajan. Lopulta sitten tuli kohtutulehdus kaupanpäällisiksi. Hoidettiin antibiootein (ja e-pillerit päälle), tulehdus loppui mutta vuoto sen kuin jatkui. Ultrattiin, kaikki oli ok eli kierukka nätisti paikallaan eikä mitään järkevää syytä löytynyt.

Poistatin koko vehkeen n. 10 kk jälkeen ja vuodot loppuivat kuin seinään. "Voihan se toki vielä tasaantua" - en halunnut jäädä odottelemaan, kyllä se 10 kk 90% ajasta side housuissa riitti :D

Vierailija
10/11 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ylivoimaisesti paras ehkäisy on olleet ihan tavalliset yhdistelmäpillerit. Implantin ja minipillereiden aikana iho voi huonosti ja vuodot tuli miten sattuu, joskin harvoin. Tykkään pillereissä erityisesti siitä, että kuukautiset voi pitää harvoin ja just silloin kun itselle sopii - syön aina 2-3 laattaa putkeen. Tietää että kun jättää pillerit tauolle niin parin pv päästä on vuoto. Ei mee koskaan matkojen ym suhteen jännäämiseksi. Kun vaihdoin matalampihormonisiin pillereihin niin sekä mielialanvaihtelut että vuodon määrä väheni. Kaikillehan pillerit ei sovi mutta itse normaalipainoisena, matalaverenpaineisena ja tupakoimattomana saatan jatkaa näillä vaikka vaihdevuosiin asti :)

Vierailija
11/11 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ylivoimaisesti paras ehkäisy on olleet ihan tavalliset yhdistelmäpillerit. Implantin ja minipillereiden aikana iho voi huonosti ja vuodot tuli miten sattuu, joskin harvoin. Tykkään pillereissä erityisesti siitä, että kuukautiset voi pitää harvoin ja just silloin kun itselle sopii - syön aina 2-3 laattaa putkeen. Tietää että kun jättää pillerit tauolle niin parin pv päästä on vuoto. Ei mee koskaan matkojen ym suhteen jännäämiseksi. Kun vaihdoin matalampihormonisiin pillereihin niin sekä mielialanvaihtelut että vuodon määrä väheni. Kaikillehan pillerit ei sovi mutta itse normaalipainoisena, matalaverenpaineisena ja tupakoimattomana saatan jatkaa näillä vaikka vaihdevuosiin asti :)

Minkä niminen pilleri käytössä? AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme