Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki naiset tuntuvat olevan aina väsyneitä, ainakin väittävät näin?

Yh-isi
18.03.2016 |

Eilen juttelin 27-vuotiaan naisen kaa, joka sanoi, että hänen pitää levähtää työvuorojen välissä, varsinkin nyt, kun on tulossa 6 työpäivää peräkkäin. Mitä ihmettä? Itse olen 50-kymppinen mies ja ei mun tarvi mitään levähdellä. Tämä sama neito haluis vielä pian tehdä lapsia. Nukkuukin 9-10 tunnin yöunia. En sitten pitänyt turpaani kiinni ja sanoin, että jos 20-vuotiaana "väsyttää" ihan normaalielämä, niin ei paljon kande niitä lapsia alkaa tekemään...eihän susta jää mitään jäljelle jo yhden valvomisyön jälkeen.

Mut se kysymys on: onko ylipäänsä olemassa muita kuin "väsyneitä" naisia? Näin yh-isinä en moisia ainakaan tarvi riesakseni. 16 vuotta olin naimisissa naisen kaa joka oli joka päivä joko sairas tai väsynyt ja sitä myöten ei voinut osallistua oikein mihinkään arkikseen tai työntekoa muistuttamaan.

Yh-isänä olen töissä esimiesasemassa ja kotona on 8- ja 10-vuotiaat lapset, joita olen yksin hoitanut vauvasta asti. Harrastusta löytyy mm. 3 kertaa viikkoon kuntosalilla, 1 kerta lasten kaa uimassa. Opiskelen avoimessa yliopistossa yhden arvosanan per ikävuosi. Puutarhassa kasvastteln omaa ruokaa jne. Ja oikeesti ei tunnu missään... Olen aina energinen kuin Duracell-pupu.

Miks naiset tuntuvat aina olevan väsyneitä? En tunne yhtään, joka ei valittelisi aika ajoin "väsymystään". Vai onko tämä jonkin sortin "puhetapa", jolla pyritään saamaan huomiota? Ja väistämään työntekoa sekä kotona että työelämässä? Vai mikä juttu? Mun huomiota moinen saa vain kielteisessä mielessä....kuulostaa aikamoiselta luuseroinnilta.

Haudassa ehtii levätä....jotain muuta voi välillä ees yrittää tehdä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität pokailla jotain kakskymppisiä? Ehkä charmisi riittää vaan niihin väsyneisiin tapauksiin tai sitten seurasi puuduttaa heidät.

Vierailija
2/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan väsynyt hemot korkeat en juo en syö roskaa ehkä six!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio. Itekin olen tosi usein väsynyt. Nyt masennuslääkkeiden aloittamisen jälkeen on kyllä piristynyt kummasti. Syitä väsymykseen voisi olla esim. siis

-masennus (yleisempää naisilla)

-stressaus, töiden vieminen kotiin

-yleisesti ottaen naiset tekevät enemmän kotitöitä ja lastenhoitoa, hoitavat ajatustyön kotihommissa esim. mitä pitää ostaa lapselle jne.

-naiset tuntuvat syövän enemmä makeaa -> väsyttää

-verensokerit ovat vähemmän tasaiset ja laskevat jyrkästi yhtäkkiä

-stressistä johtuvat univaikeudet

-vähemmän fyysistä ulkotyötä työelämässä

Vierailija
4/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energisin tuntemani tyyppi on nainen, en silti vedä tästä johtopäätöstä että naiset ovat energisempiä.

Oletko ap jotenkin yksinkertainen?

Vierailija
5/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonitoiminta naisilla pikkusen erilainen kuin miehillä

Vierailija
6/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö...ihan omalle 27-vuotiaalle tyttärelle päätäni auoin=A-sarjaa.

B-sarja asuu kanssani yhä=siitä yh-isit.

Ja en siis vonkaa ketään naista...yhtenä syynä tunne siitä, että naista saa vetää perässä....mitä virhaa moisella mun elämässä enää ois? Mulla ja lapsilla on melkomoinen meno päällä, niin nää ympärillä olevat naispuoliset ihmiset jo ruikuttaa sen nähdessään, että ei jaksa. Toisella tyttärellä on lapsia ja hän ei taas jaksa viikolla yhtään mitään lasten kera, luuhaa kaiken arkipäivät kotona.

En oo viittinyt tälle toiselle  tyttärelle suutani soittaa, kun naamakin on niin väsyneen näköinen... Mut omassa mielessäni oon aatellut et voi luoja, doesnt impress very much! Missä voima? Missä energiat? Nuorilla immeisillä? Tällänen vanha ukkokin pesee mennen tullen koko porukan. Vaik eilen olin lasten kaa uimahallissa. Kyl sitä joku arki-ilta pitäs nuorten ihmisten ainakin pystyä parempaan kuin ainaiseen sohvaterapiaan.

Oikeasti surkeen olosta menoa, ite haluun pysyä moisesta mahdollisimman kaukana...ihan riittää 16 vuoden avioliittovuoden verran väsymystä exsän toimesta.

Vierailija
7/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonitoiminta? Onks ne hormoonit niin rajuja, että ihan tavallinen, normaali normielämäkin vaikuttaa lähes ylivoimaiselta suoritukselta?

Vierailija
8/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että sun tyttärelläsi voisi olla joku sairaus, puutostila tai huonot elämäntavat. Kyllä suurin osa silti tuntemistani silti porskuttaa väsyneenäkin. Niinkuin ne äidit, jostain sitä energiaa vaan kampeaa.

Vierailija
9/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonitoiminta? Onks ne hormoonit niin rajuja, että ihan tavallinen, normaali normielämäkin vaikuttaa lähes ylivoimaiselta suoritukselta?

Voi olla.

Vierailija
10/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo viiskymppisen miehen tekstiä. Ei jatkoon.

Vierailija
11/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en oo bongannut vielä yhtään vähänkään energiseltä vaikuttavaa naista. Edellinen naisystäväni tekee ihan tavallisen mittaista työpäivää apteekissa. No, jos yritti vaikka puhelimessa puhua illalla, niin oli niin väysyneen oloinen ja ruikutti ruikuttamistaan väsymystään... Sekin suhde päättyi siis siihen, että en jaksa enää katella moista voimatonta/aikaansaamatonta ruikutusta. Loppuelämäni aattelin ajella positiivisempia latuja...ei pelkkää ruikutusta. Ja siis lasteni kanssa, heillä sentään riittää voimaa ja energiaa.

Vai olenko vain sellainen "turvallinen kohde", jolle kakkulit voi kaataa niskaan? Tai siis nainen aattelee näin...mikä kyl on väärä arvio...dissaan moista menoa.

Vierailija
12/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisko olla joku perinnöllinen ominaisuus, joka nyt sitten vallitsee luontevasti molemmissa perheenjäsenissä. Laajenna vähän otantaasi. Tuo voi olla häikkää kilpirauhasessa, sokeriaineenvaihdunnassa, diagnosoimaton yliherkkyys tai allergia, masennus, sydämen vajaatoimintaa, anemiaa tms. 

Vierailija
13/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vinkistä, alankin teeskennellä aina tuollaista väsynyttä ei-kiinnostaville kosijoille!

Vierailija
14/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy voisi olla matala Hb? Usein hedelmällisessä iässä olevat naiset saattavat kärsiä tietämättään raudanpuutteesta, joka tunnetusti väsyttää. Itsellä Hb matalahko, ollut siitä saakka kun kuukautiset alkoivat. Rautakuuri silloin tällöin auttaa vireyteen kummasti. Ja tämä lääkärin suosituksesta. Tietääkseni omin päin rautaa ei kuitenkaan kannata alkaa syömään vaan käydä mittauttamassa arvot ensin ja lääkärin ohjeen mukaan sitten kuuria naamariin.

Vierailija
15/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän tähän omasta puolestani sen "muotitekosyyn" eli kilpirauhanen toimii vajaalla. Olin toki jo ennen tuota diagnoosia hyvinhyvin väsynyt, nukahdin esim. istualleen sohvalle ja myöhästyin lasten hausta. Niin kerropa se miksi näin, haluaisin kyllä tietää täsmäsyyn tälle...

Vierailija
16/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minustakaan tämä ap ei kuulosta henkisesti kypsältä, enemmän tulee joku parikymppinen mieleen.

Mä kyllä olen ollut väsynyt nuoresta saakka. Mulla on masennus ja masennuslääkkeetkin väsyttävät eivätkä suinkaan piristä, vaikka joku kuin väitti!

Mitään puutostauteja ei ole löytynyt. On tutkittu monern kertaan.

Elämä vaan on niin tylsää ja ikävää. Jossain vaiheessa teininä se väsymys Kai alkoi, kun koulu ei enää kiinnostanut mutta sitä oli pakko käydä ja kokeista oli pakko saada hyvät arvosanat. Sitten oli pakko opiskella ja sen jälkeen pakko mennä töihin, vaikka se duuni ei tunnu yhtään palkitsevalta. Mutta rahan takiahan sitä tehdään eikä siksi, että se olisi kivaa. Teininä tajusin, että elämä on pakkosuorittamista. Kyllähän se väsyttää. Suoraan sanoen en jaksaisi elää, mutta en halua kuolla.

Vierailija
17/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tarvii enemmän unta kuin miehet.

Parikymppiset tarvii enemmän unta kuin 50v.

Menkkojen aikaan väsyttää vielä enemmän, joutuu tosiaan nukkumaan sen 9-10h että ei olisi poikki.

Oisko ne ehkäisypillerit, jotka myös aiheuttaa väsymystä? Itsellä oli ainakin jatkuvaa päänsärkyä.

Sitten tosiaan vielä päälle se masennus. Ja ne kotityöt.

Vierailija
18/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madentunut kun isi jätti äidin pahommassa teinivaiheessa, kun olis tarvinnut turvallisen kodin?

Vierailija
19/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v. nainen ja mua aina väsyttää. On väsyttänyt aina. Tuo unen tarve on yksilöllistä. Sellaisia energisiä ihmisiä on kuitenkin vähän. No hyvä kun jaksat mutta älä vaadinsitä muilta.

Sen olen kanssa huomannut ettei naiset kestä vilkkaita poikia. Itselläni kaksi poikaa ja on ne jo rauhoittuneet, ikää 12 ja 14v.

Vierailija
20/32 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on boreout ja mussuttavat liikaa karkkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä