Uusi miesystäväni ollut vuosina 2002 ja 2003 top 5000 eniten tienanneiden suomalaisten listalla..
Selvisi kun ajan kulukseni googletin hänen nimensä ja toisella sivulla tuli vastaan linkki johonkin helsingin sanomien tulolaskuriin.. Tulot olivat jotain 300 000 euroa ja 340 000 euroa. Muina vuosina tulot olivat olleet alle 150 000 niin niitä ei siinä näkyny ollenkaan Hän tekee kuitenkin ihan normaalia työtä teollisuudessa suunnittelijana. Mistäköhän on kyse? Perintöjähän tms:hän tuossa ei lasketa.
En oikein kehtaa suoraan kysyäkään.
Kommentit (17)
Kerro nyt vain hänelle, että olet googlannut ja tämä selvisi. Vietä loppuilta udellen paljonko rahaa hänellä on a) kukkarossa b) pankkitilillä c) osakkeissa d) rahastoissa f) muissa sijoituksissa ja paljonko on tulossa lähiaikoina a) palkkana b) osinkotuloina c) perintönä.
Sen jälkeen vakuuta rakkauttasi ja kerro, että raha ja rikkaus ei sinua kiinnosta. Näisn se suhde pääsee hyvään vauhtiin, kun ei ole enää polttavia salaisuuksi.
Mielenkiintoista. Veljeni tulot ovat noin 440 000 e/v eikä hän ole päässyt 5000 parhaiten ansaitsevan suomalaisen joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Veljeni tulot ovat noin 440 000 e/v eikä hän ole päässyt 5000 parhaiten ansaitsevan suomalaisen joukkoon.
http://www.iltalehti.fi/verot-2015/tiedot/top-kaikki.shtml
2014 top 2000. Numero 2000 tienannut 450k. Veljesi varmaan valehtelee tuloistaan..
Hakee elättäjää kun ei tienaaminen ole yli kymmeneen vuoteen onnistunut. Vaihda vakavaraisempaan.
On nykyään työtön työnhakija, kun pitää noin vanhoilla tiedoilla päteä?
Firman optioita. Todennäköisesti ollut Nokialla.
Ehkä kyseessä on ollut vain joku samanniminen henkilö tai hän on tehnyt noina vuosina paremman palkan bonuksina.
En minäkään tiennyt aluksi että mieheni on miljonääri. Hän asui vuokralla pienessä kaksiossa ja ajeli vanhalla pienellä Renaultilla kun tapasimme. Miljoonat levahtivat silmilleni kun menimme naimisiin ja hän antoi minulle täydet valtiuudet oman omaisuutensa käyttöön kuten esimerkiksi henkilökohtaiseen tiliin. Hän ei itse tykkää käyttää rahaa mihinkään mutta tykkää siitä että minä käytän. Teen kaikki meidän ostokset ja hankinnat. Me asutaan edelleen vuokralla ja ajellaan kohtuullisella autolla. Ei sitä tarvitse kaikille huudella että on rahaa. Varsinkaan siellä Suomessa. On perskärpäset heti iholla.
Kyllä munkin mies on top 5000000 listalla!!
Mun mies sitä, mun mies tätä.
Mites itsellä menee?
Heh huvittavaa kun kateelliset mammulit alapeukuttavat AP:ta kysymyksen esittämisestä. Kaipa se hieman närkästyttää kun se oma Timo-Pekka-kulta tienaa sen 30 tonnia vuodessa hitsaajana ;)
Yksi selitys on tilapäiset pääomatulot. Minäkin olin kerran tuossa luettelossa kun myin enemmän metsää. Metsänmyynnin bruttotulot näkyvät siellä yhden vuoden, joten ehkä hän on myynyt kahtena peräkkäisenä vuonna.
Jos on saanut perintöasunnon/asuntoja tai muunlaista tavaraperintöä ja on myynyt ne, niin myyntivoitto näkyy tulona. Jos on ollut firma ja myynyt sen, sekin on pääomatuloa. On voinut myydä osakekannan kahtena peräkkäisenä vuonna.
Eli se, että tulo poikkeaa vain harvoina vuosina, on pääomatulojen piikin merkki. Niistä menee vakiovero, joten on sama milloin niitä ottaa ulos.
Enemmän tuollainen kiinnostus kertoo apsta kuin poikaystäväkandidaatista - toivottavasti mies huomaa ajoissa apn kiinnostuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/verot-2015/tiedot/top-kaikki.shtml
2014 top 2000. Numero 2000 tienannut 450k. Veljesi varmaan valehtelee tuloistaan..
Tuossa on top 2000. Etsipä huviksesi, miten moni suomalainen tienaa 441000 e. Niitä on vähän enemmän kuin niitä, jotka tienaa 450 000 e.
Jos optioita niin todelliset tulot ovat olleet jotain ihan muuta kuin mistä on veroja maksettu. Optioista verotetaan sen lunastushinnat mukaan ja päälle tulee vielä mahdolliset myyntivoittoverot. Jos sattui vielä lunastamaan Nokian optioita omiksi osakkeiksi eikä myynyt pois; osakepotin arvo on romahtanut vuosi vuodelta. Mutta kysy mieheltä asiasta
Vierailija kirjoitti:
Heh huvittavaa kun kateelliset mammulit alapeukuttavat AP:ta kysymyksen esittämisestä. Kaipa se hieman närkästyttää kun se oma Timo-Pekka-kulta tienaa sen 30 tonnia vuodessa hitsaajana ;)
Tai sitten se, että pitää mennä googlailemaan omaa miesystävää? Eiköhän se kerro, jos ole jotain kerrottavaa. Ei ole tullut mieleenkään googlata omaa miestä.
No ei kyllä ole noilla tulolla eniten tiennannut kuin jossain pikkukylässä.... Ei edes vuonna 2002 tai 2003,