Jos saisit 57 000 euroa jotka sinun pitäisi lahjoittaa jonnekin, mitä tekisit?
Lahjoittaisitko rahat esim. lasten koulunkäyntiin vai johonkin muuhun? Mihin?
https://media.riemurasia.net/albumit/mmedia/lg/ce8/mv7j/155029/60858140…
Kommentit (37)
Helppo. Paikalliselle eläisuojalle. Jolle myös testamenttaan omaisuuteni.
Kodittomille eläimille. Hyvin usein suomalainen köyhyys on itseaiheutettua eikä mikään raha määrä riitä sitä pysäyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Elukoille rahat vaikka ihmisilläkin on hätä. Hienoa.
Voisit ihan itse tehdä vaikka töitä ja kaadella ne kiljut viemäriin saatana.
Eläintensuojeluun. Joku kotimainen kohde vois olla hyvä mut tietysti myös maailmalla eläimet tarvitsevat apua enemmän kuin tarpeeksi, etenkin uhanalaiset lajit.
Kannattaa lahjoittaa erilaisille eläintensuojeluyhdistyksille, koska sitä kautta ne menevät ko. tilojen johtajien palkkoihin. Kannattaisi tarkistaa, mitä paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen toimintaa pyörittävä henkilö saa palkkaa. Minusta noin 6000 e/kk on mukava summa eläinten suojelemisesta.
Sitä ei saisi jakaa...? Oman paikkakunnan sisällä lahjoittaisin, mutten tiedä minkä valitsisin jos ei saisi jakaa useammalle taholle.
Paikalliselle Lottaperinneyhdistykselle, jäsenten kuntoutukseen ja virkistykseen.
Lahjoittaisin nuorille, siis jonkun nuorisotalon / turvatalon ym. kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lahjoittaa erilaisille eläintensuojeluyhdistyksille, koska sitä kautta ne menevät ko. tilojen johtajien palkkoihin. Kannattaisi tarkistaa, mitä paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen toimintaa pyörittävä henkilö saa palkkaa. Minusta noin 6000 e/kk on mukava summa eläinten suojelemisesta.
Täällä eläinsuojaa pyörittää ihan 'yksityishenkilö' - toki luvat toimintaan on jne - ja todellakaan ei saa palkkaa toiminnastaan. Lahjoitusvaroilla- ja ruoilla yms pyörii pitkälti. Kunnan 'tuki' on todella minimaalinen, sillä ei ruokita kaikkia löytöeläimiä - puhumattakaan kuivikkeista, peitoista, tilojen siivoamisista jnejne. Että en tod. puhunut nyt mistään hesystä. Terv. 3:nen
HESY:n skandaalin takia en lahjoittaisi suoraan eläinsuojeluyhdistyksille, millekään. Harmillista, mutta totta.
Yliopistolle varmaan, vaikka aika pieni summa onkin. Tai sitten vanhusten hoitoon.
Mä lahjoittaisin ne jollekin teinitytölle, jos se olisi koko kesän mun palveluspiika ja seksiorja.