Lapsen toinen kummi ei ostanut lahjaa
Vaikka lupasi. Tuli siis ristiäisiin ja sanoi että haluaa ostaa lusikan tms. johon kaiverruttaa lapsen nimen. Emme kertoneet nimiä etukäteen (tosin eivät kummit edes kysyneet). En vaadi kummeilta lahjoja tai pidä heitä minään pankkina MUTTA kun tämä toinen kummi selitti ummet ja lammet miksi lahjaa ei ole vielä, mutta että hän hankkii sen hetipian. Aikaa kulunut nyt 3,5kk ja kummi kuitenkin vieraillut meillä lähes joka viikko........ Lupaus on lupaus ja niistä pidetään kiinni.
Kommentit (25)
Kyläilee viikottain?! Viikottain?! mulle onnistuu ehkä vuosittain eli parempi ostaa lusikka jos sillä saa stressivapaan kummiuden..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö kuinka paljon lusikat nykyään maksaa. Siis satasella ei edes saa. Mä sanoin kesällä kummeille että kenenkään ei todellakaan tarvii laittaa yli satasta johonkin kaapissa hometuvaan lusikkaan! Lapsi ei sitä osaa kaivata. Vaikka meillä isommilla muksuilla sellaset onkin. 6 vuotta sitten sai vielä halvimmat 45 eurolla ja kalevala maksoi 75 euroa. Nyt on hinnat tuplaantuneet. Oikeesti mihin tarviit sitä lusikkaa?
Kummilusikoita (hopeisia) saa kyllä tänäkin päivänä ihan vaikka 40€:lla. Tiedän tämän koska olen ostanut kummilusikan pari kk sitten viimeksi. Itse ostin kuitenkin (alennettuna) n.90€ maksavan koska myyjät saivat minut vakuuttuneeksi että tämä hopea on parempaa. ;) Mutta tosiaan, kelvollisia saa alta viidenkympin monesta eri paikasta!
No linkkaapas muutama paikka, josta saa hyvän ja hopeisen kummilusikan 40 eurolla. Äkkiä kun itse katselin, niin hinnat lähti 70 eurosta (ja nämäkin oli jo alennettuja hintoja, oikeat pyöri yli satasessa).
Taas hyvä esimerkki, miksi kummit pitäisi poistaa lapsikasteesta, kun kirkollista toimitusta ei ole sisäistetty.
Lapset halutessaan saavat nykyään muualtakin kristillistä kasvatusta kun pelkään kummeilta.
Monet seurakunnat painiskelevat ongelman edessä, kun vanhemmat eivät enää saa lapselleen kummeja ja enkä yhtään ihmettele, kun kummit pitäisi olla lahja-automaatteja, hoitajia jopa valmiit adoptoimaan lapsen ja monella kummius johtaa elinikäiseen velvollisuuksiin ja kummin päätehtävä on jäänyt toisarvoiseksi.
HUOH tota teidän luetun ymmärtämistä. Mulle olisi aivan sama vaikka kummi ostaisi lapselle vaippapaketin, mutta MIKSI luvata että ostaa jos ei ole aikomuksenakaan hankkia lahjaa? Lahja ei ole tässä se pointti, lusikka ei ole meille tärkeä, vaan rehellisyys. Pieni juttu toisaalta mutta en itse lupailis turhia. Toinen kummi sanoi että ei ole rahaa isoihin lahjoihin, sanoimme ettei tarvita lahjoja, vaan kummi lapsen elämän varrelle. Tämä kummi silti osti lahjan. Ei ole mitenkään parempi kuin toinen lahjasta huolimatta.
Jos ette ilmoittaneet lapsen nimeä etukäteen, miten kummi olisi edes ostanut kaiverrettua kumilusikkaa ristiäisiin.
Nyt kun nimi on tiedossa, lapsesi saa sen 1v. synttärilahjaksi.
Ei pitäisi olla mitään probleemaa, eihän kummi edes ilmoittanut muhin päivämäärään mennessä täyttää lupauksensa.