Lapsen toinen kummi ei ostanut lahjaa
Vaikka lupasi. Tuli siis ristiäisiin ja sanoi että haluaa ostaa lusikan tms. johon kaiverruttaa lapsen nimen. Emme kertoneet nimiä etukäteen (tosin eivät kummit edes kysyneet). En vaadi kummeilta lahjoja tai pidä heitä minään pankkina MUTTA kun tämä toinen kummi selitti ummet ja lammet miksi lahjaa ei ole vielä, mutta että hän hankkii sen hetipian. Aikaa kulunut nyt 3,5kk ja kummi kuitenkin vieraillut meillä lähes joka viikko........ Lupaus on lupaus ja niistä pidetään kiinni.
Kommentit (25)
Jep. Sillä Pirjo-Jormallahan onkin niin kova tarve juuri sille kummilusikalle tässä vaiheessa?
Kiva kun teillä äityleillä on lahja-automaatteja vähän joka suunnalla. Ei tulisi itselleni mieleenkään kitistä tuollaisesta asiasta.
No kummasti se helvetin turha lusikka näyttä persettäsi kaivelevan vaikka väität ettet vaadi kummeilta lahjoja. Pienet on sinunkin murheesi. Yksi vitun lusikka jolla äpäräsi ei tule koskaan tekemään yhtään mitään. Hanki itsellesi vaikka jokin kiva harrastus.
Otat sen heti puhutteluun. Tuollaiset ei usko, ellei niitä kovistele kunnolla. Oppiipahan olemaan, luultavasti se lusikkakin ilmestyy kuin tyhjästä.
Kuule olisit tyytyväinen vaan kun kummi on kuvioissa.
Meillä kummi oli ihan innoissaan koko raskauteni ajan, ihan niihin ristiäisiin asti. Mutta eipä ole sen jälkeen ole käynyt kuin kaksi kertaa. Aina lupaa tulla, mutta ei edes vaivaudu ilmoittamaan ettei saavukkaa paikalle. =( Kummi on vähävarainen, olen hänelle moneen otteeseen sanonut että lahjoilla ei ole väliä, ja paras mitä hän voi antaa, on yhteinen aika..
Onneksi lapsen toiset kummit ovat sitäkin aktiivisempia osallistumaan meidän pikkuisen elämään.
Että paska valinta tehtiin, jos olis tiennyt miten tässä käy, niin oltas otettu joku muu.. meinaan jonossa noita oli hyvin. sääli kun ei voi perua
Tiedätkö kuinka paljon lusikat nykyään maksaa. Siis satasella ei edes saa. Mä sanoin kesällä kummeille että kenenkään ei todellakaan tarvii laittaa yli satasta johonkin kaapissa hometuvaan lusikkaan! Lapsi ei sitä osaa kaivata. Vaikka meillä isommilla muksuilla sellaset onkin. 6 vuotta sitten sai vielä halvimmat 45 eurolla ja kalevala maksoi 75 euroa. Nyt on hinnat tuplaantuneet. Oikeesti mihin tarviit sitä lusikkaa?
No sitten voit tosiaan itse ostaa ja sanoa että lyhentää laskua 5-10 euroa per kk. Ikäänkuin osamaksulla.
Minullekin kaveri suuttui kun en innostunut hänen pohdinnoistaan, oli ajatellut et jos hänelle tapahtuu jotain niin minä ja mieheni adoptoisimme kummipojan. Sanoin, että ei tule toimimaan, me emme halua lapsia niin en halua adoptoida. Hänkin käytti ilmaisua, että olittepa paska valinta kummeiksi.
No, aina ei asiat mene kuten vanhemmat haluavat. Se on se vanhempien vaatimalla vaatiminen, kasautuvat odotukset ja täydellisyyden tavoittelu, joka alkaa ahdistamaan kummeja vaikka lapsi olisi ihana.
http://www.kultajousi.fi/fi/teraksinen-kummilusikka-kello/16988/dp?open…
Saahan noita teräksisiä halvemmalla, mutta nopealla selauksella ei hopeisia löytyny juurikaan alle 70e.. mutta siis kummin tehtävänä ei oo olla "lahja-automaatti".
Kummilusikat on täysin turhia kapistuksia. Laatikon perällä vievät tilaa.
Ei ap ole vaatinut lusikkaa. Kummi itse tuli ristiäisiin ja sanoi että "minulla ei ole nyt lahjaa koska haluan ostaa lusikan tms. johon voin kaiverruttaa lapsen nimen"! Missä lukee että ap on halunnut sen lusikan? Jos luvataan niin lupaukset pidetään. Eikä kummi ole lapsen takia meillä juossut vaan ylipäätään kahvilla vanhempia moikkaamassa, mikä sekin ihan kiva mutta jos joku luuli että lapsen kanssa viettää aikaa joka viikko niin ei.
Lähes kaikki ystäväni ovat kertoneet kuinka ovat pettyneet lastensa kummeihin, syystä tai toisesta. En mä ole pettynyt tai haluaisi vaihtaa kummia.
Ja minun lapseni kyllä menisi sisaruksilleni tai vanhemmilleni jos meille vanhemmille sattuisi jotain.
Rahapula.
"Mut kun se lupasi kummilusikan!!!" Kuulostat just tuolta. Kun ei ole rahaa johonkin lusikkaan niin ei ole. Oikeastiko sun elämäs menee siitä pieleen noin paljon?
Minä olen aina kieltäytynyt kummiudesta. Ensinnäkään en edes kuulu kirkkoon, ja mielestäni kummius edelleen kytkeytyy siihen uskonnolliseen kasvatukseen. Toisekseen en halua tuntea morkkista juurikaan näistä unohtuneista nimipäivistä yms.. Olen lapsiin yhteydessä muuten, mutta en halua tavallaan olla velvollinen mihinkään kummiuden takia.
Aika noloa kummille. Kyllä mua ärsyttää ihmiset jotka tekevöt turhia lupauksia. Mutta anna olla, unohda koko juttu. Ehkä lahja tulee, ehkä ei, mutta hienoa silti että kummi on kuvioissa!
Perinteisesti kummilusikan antaa sylikummi, kun lapsi täyttää vuoden.
Mihin ihmeeseen sitä ennen tarvitset vai haluatko vauvallesi kaikki etukäteen.
Ehkä ap. olen ymmärtänyt kummintehtävät väärin, sillä kummi ei ole mikään lahja-automaatti, vaan kristillinen kasvatus.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö kuinka paljon lusikat nykyään maksaa. Siis satasella ei edes saa. Mä sanoin kesällä kummeille että kenenkään ei todellakaan tarvii laittaa yli satasta johonkin kaapissa hometuvaan lusikkaan! Lapsi ei sitä osaa kaivata. Vaikka meillä isommilla muksuilla sellaset onkin. 6 vuotta sitten sai vielä halvimmat 45 eurolla ja kalevala maksoi 75 euroa. Nyt on hinnat tuplaantuneet. Oikeesti mihin tarviit sitä lusikkaa?
Kummilusikoita (hopeisia) saa kyllä tänäkin päivänä ihan vaikka 40€:lla. Tiedän tämän koska olen ostanut kummilusikan pari kk sitten viimeksi. Itse ostin kuitenkin (alennettuna) n.90€ maksavan koska myyjät saivat minut vakuuttuneeksi että tämä hopea on parempaa. ;) Mutta tosiaan, kelvollisia saa alta viidenkympin monesta eri paikasta!
Kummitädin elämän keskipiste ei ole kummilapsi, tämä tulee vanhemmille yllätyksenä. Kummilapsia voi olla useita ja kummiuteen on lähtenyt vähän vanhempien toiveesta. En minä hennonnut kieltäytyä mutta en kyllä ole mikään mahtava kummitäti. Unohtelen, en pidä yhteyttä. Nuorempana halusi miellyttää, sitten ei jaksanut venyä joka paikkaan. Huono omatunto mutta ei vaan jaksa. Oikeasti, lapset on alkanut ärsyttämään. Ei jaksa kuunnella kitinää, ainakaan sitä vanhempien kitinää. Se syyttävä katse, argh. Kaverit tietävät että en ole mikään säntillinen ihminen, toivottavasti se kelpaa, että olen ollut murkkuikäisten olkapää huolille, käyty syömässä ja muistanut edes synttärit.
No mitä noi ummet ja lammet oli? Voisiko olla, että kummille noiden lusikoiden hinta on tullut yllätyksenä tms.? Seuraavan kerran kun puhelee lusikasta, niin sanoisin, ettei ne lahjat ole tärkeitä vaan eniten arvostatte tuota että kummi on läsnä elämässä ja kyläilee viikottain. Jos lusikka on tärkeä, niin osataisin sen itse.
1/5