Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen ostamisen olet lopettanut, koska laatu on huonontunut, tai vastaavasta syystä?

Vierailija
17.03.2016 |

Itse en osta enää koskaan Jenkki-purukumia, koska niitä ei tehdä Suomessa.
Monet vaatemerkit ovat jääneet, Rockseri oli ennen takuutuote, ei ole enää, sama on Luhdan, Reiman ja monen muun vaatemerkin kanssa.

Kommentit (446)

Vierailija
261/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Cien vanulaput. Ennen olivat hyviä hinta-laatusuhteeltaan.

Vertasin vastikään ostettua pari kk sitten ostettuun pakettiin ja uudemmat olivat 30% ohuemmat :/ Samaa helposti hajoavaa laatua kuin Tokmannissa.

Vierailija
262/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerina ja Geisha. Sydämeni itkee verta :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka kylmäsavulohi/graavilohi siis sellainen littana vakuumipakkaus. Ennen oli hyvää viimeksi kun ostin oli laatu huonontunut. Joa ostan graavilohta en osta Pirkkaa.

Vierailija
264/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filippa k!

Huonolaatuisia viskoosirytkyjä ihan älyttömillä hinnoilla. Vielä jokunen vuosi sitten oli todella laadukasta. Vieläkin päivittäisessä käytössä vanhoja Filipan takkeja ym . eivät menneet miksikään. Nyt jo kaupassa kulahtaneita yhden sovituksen jälkeen .

Vierailija
265/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran moni kertoo lopettaneensa Fazerin suklaiden oston, että luulisi jo alkavan vaikuttavan myyntilukuihin!

Itsekin olen yksi noista. Toblerone on nykyään mielisuklaani... en osta tosin sitäkään kuin joskus.

Vierailija
266/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut kokonaan ostoa vielä, mutta harmittaa kovasti marimekon kankaiden laadun heikkeneminen. Patalappu & kinnas oli suosikki "pikku lahjani" vuosia.  Kyläillessä, tupareissa etc. mutta nyt on siinä ja siinä että kehtaa lahjaksi antaa. Itse tykkään väreistä ja printeistä, mutta laatu on kökkö. 

Rukka oli kelvoton jo 10 v sitten. Saumoissa reikiä jo eka kertaa päälle pukiessa. Ihme mitoitukset kurahanskoissa, oisko kiinalaisille suunnattu ?  

Kjuus laskettelupuvut lapsille. Sama juttu, aivan kiinalainen mitoitus. 

Iittalan kartio lasit, pari ehjää enää. Todella hauraita !

Finlaysonin puuvillalakanat, varsinkin lasten, metsäaiheet jne. menevät ihmeelliseksi pesussa, kuluneen näköisiksi heti. Muumit ilmeisesti eri matskuista, koska kestävät pesua hyvin. 

Vierailija
267/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valio on osakkaana Hanhikiven ydinvoimalassa. Lopetin Valion tuotteiden ostamisen koska en halua ydinmaitoa enkä atomijuustoa.

Vierailija
268/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa tuosta H&M:stä vielä, että minulla on edelleen käytössä sieltä n. 15 vuotta sitten ostamiani toppeja, farkkuja ja neuletakkeja, samalla lailla EIVÄT ole säilyneet ne vaatteet, jotka olen ostanut 1-5 vuotta sitten, reikäisiä ja nyppääntyneitä mokomat! Ei edes pikkusiskolle kelvanneet, sanoi, että liian "puleja".

Minulla on vauvanvaatteita 13 vuoden takaa, ostettu H&M:ltä. Ovat tosi hyviä, paksua tiuhaa puuvillaa kunnon vyötärönauhoilla ja resoreilla. Nyt ei voi ostaa enää kun saa itse korjailla kuntoon.

Mulla on esikoisen vauva-aikoina 10v sitten  kirpparilta ostettuja (eli käytössä ennen meitäkin) vanhoja vauvanvaatteita, jotka on pesty sen tuhat kertaa ja ovat olleet käytössä lapselta toiselle. Käytän niitä edelleen nyt kuopuksella. Kuopuksella on myös uusia äitiyspakkauksesta saatuja ja kaupasta ostettuja vaatteita. Uudet hajoavat pääsääntöisesti muutaman pesukerran jälkeen, huonoimmat jopa kahden pesun jälkeen. Ne yli 10v vanhat eivät edes kulu pesussa. 

Vierailija
269/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnlaysonin lakanat, hirveää rättikangasta.

100 kertaa tämä. En huoli Finnlaysonin lakanoita enää edes ilmaiseksi. Laadutonta kangasta, nypyttyvät ja niistä lähtee pölyä niin ettei mitään rajaa.

Parempilaatuisia kampapuuvillaisia (Egyptian cotton) ja puuvillaisia ostamalla lakanat kestävät moninkertaisesti enemmän käyttöä ja pesua nypyttömänä ja pölyä makuuhuoneessa on paljon vähemmän.

Minulla on käytössä edelleen yli 20v vanhoja finlaysonin lakanoita ja pyyhkeitä. Ovat edelleen ryhdikkäitä ja hyviä ja väritkin ok. Toissa jouluna ostin Finlaysonin pussilakanasetin ja 4 kpl isoja kylpypyyhkeitä ja 6 kpl käsipyyhkeitä kun halusin jotain laadukasta niiden vuosien varrella kerääntyneiden halpispussilakanoiden ja pyyhkeiden lisäksi. Finlaysonin kylpypyyhkeistä 2 kpl ja käsipyyhkeistä 3 kpl ovat jo rispaantuneet reunoista. Pussilakanat ja tyynyliinat ovat pyykin jälkeen muodottomia lörtsyjä. En ikinä osta enää Finlaysonia.

Vierailija
270/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Martina Aitolehden mainostamat tuotteet. En osta ikinä mitään tuotetta tai palvelua, jonka mainoksessa on pyllistänyt tai töllöttänyt tuo p*skantärkeä salarakas-nakumalli.

Sama juttu. Juuri vuodenvaihteen jälkeen peruin Fit-lehden tilauksen, koska Martina alkoi pitää siellä blogia.

Vierailija
271/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Nestleen liittyvä. Pingviini tuuteista the body shoppiin...

Vierailija
272/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Martina Aitolehden mainostamat tuotteet. En osta ikinä mitään tuotetta tai palvelua, jonka mainoksessa on pyllistänyt tai töllöttänyt tuo p*skantärkeä salarakas-nakumalli.

Sama juttu. Juuri vuodenvaihteen jälkeen peruin Fit-lehden tilauksen, koska Martina alkoi pitää siellä blogia.

Kauneus ja terveys sekä Anna-lehti. Jep, eräiden blogien takia. Minun rahoillani ei roskaa tueta.

Vierailija
273/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lopettanut kokonaan ostoa vielä, mutta harmittaa kovasti marimekon kankaiden laadun heikkeneminen. Patalappu & kinnas oli suosikki "pikku lahjani" vuosia.  Kyläillessä, tupareissa etc. mutta nyt on siinä ja siinä että kehtaa lahjaksi antaa. Itse tykkään väreistä ja printeistä, mutta laatu on kökkö. 

Rukka oli kelvoton jo 10 v sitten. Saumoissa reikiä jo eka kertaa päälle pukiessa. Ihme mitoitukset kurahanskoissa, oisko kiinalaisille suunnattu ?  

Kjuus laskettelupuvut lapsille. Sama juttu, aivan kiinalainen mitoitus. 

Iittalan kartio lasit, pari ehjää enää. Todella hauraita !

Finlaysonin puuvillalakanat, varsinkin lasten, metsäaiheet jne. menevät ihmeelliseksi pesussa, kuluneen näköisiksi heti. Muumit ilmeisesti eri matskuista, koska kestävät pesua hyvin. 

Kiinalainen mitoitus :D

Vierailija
274/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uusimmissa Toyotoissa on vikana? Mulla on -91 ja miehellä -75 ja uusina ostetut. Olen ajatellut uudenkin olevan toyota. Mikä niihin on tullut viaksi?

Vierailija
275/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta aletaan antaa tulosvaroituksia ja ihmetellään myynnin laskua, kun ei tajuta, että se myynnin väheneminen johtuu siitä, että laatu on paskaa. Mukava huomata, että täällä on paljonkin tietoisia kuluttajia, jotka ostavat laatua, eivätkä merkkejä. Voittoahan sillä tavoitellaan, että tuotetaan halvalla, mutta halvalla tuotettu on halvan laatuista, vaikka kuinka olisi entisen merkkistä, emmekä me kuluttajat ole tyhmiä. 

PS. mulla on nyt juuri päällä vuosia vanha h&m neule, mutta liikkeestä pari vuotta sitten ostetut farkut päästivät heti uutena väriä. Ihmettelin, että mikä ihme sininen mun käsissä on, ennenkuin tajusin, että farkuista tulee. Se oli viimeinen ostokseni siitä liikkeestä. Pidin niitä farkkuja jonkin aikaa, mutta eipä niitä kauan tarvinnut, kun olivat jo hajalla. 

Vierailija
276/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaattekos oikeasti ihmiset, kuinka meiltä alkaa laatu kadota? Kaikki hyvät raaka-aineet on niin kalliita. Eikä ketään saisi pitää töissä nälkäpalkalla.

Toi on mitä firmat yrittävät uskotella kuluttajille. Nykyään tehdään kuraa, jotta saadaan nyhdättyä ihmisiltä enemmän rahaa. Eihän järkevät ihmiset osta tilalle uutta ennen kuin vanha hajoaa...

Mulla on käytössä vieläkin yli 20v. pesukone. Ajattelin pari kk sitten vaihtaa uudempaan, jossa olisi muita lisäominaisuuksia, kuten hienopesu silkkivaatteille. Tulis kyllä tarpeeseen käsinpesun tilalle, kun vaatekaapissani on paljon silkkivaatteita. Juttelin tuttujeni kanssa ja selvisi, että useimmissa tapauksissa pesukoneen keski-ikä on lyhentynyt 5 vuoteen. Ei siis mene pesukone vaihtoon.

20 vuotta vanhoissa koneissakin oli hienopesu, joka käyttää paljon enemmän vettä kuin nykyiset, eikä kuluta niin paljon. Sinulla on vanhassa koneessasi silkkipesu, kun valitset villaohjelmat, jätät linkouksen pois tai käytät jotain 400 kierroksen linkousta ja mikä tärkeintä, käytät hienopesuainetta, jossa ei ole entsyymejä.

Vanhaa hyvää konetta ei kannata vaihtaa ennen kuin sitten, kun siihen ei enää saa varaosia.

Vierailija
277/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkka kylmäsavulohi/graavilohi siis sellainen littana vakuumipakkaus. Ennen oli hyvää viimeksi kun ostin oli laatu huonontunut. Joa ostan graavilohta en osta Pirkkaa.

Ilmeisesti niiden suomalaistuottajalla tuli jotain vaikeuksia, kun muutama vuosi sitten ei tarjouskalaa tullutkaan. Nyt eivät ole enää suomalaisia.

Vierailija
278/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnlaysonin lakanat, hirveää rättikangasta.

100 kertaa tämä. En huoli Finnlaysonin lakanoita enää edes ilmaiseksi. Laadutonta kangasta, nypyttyvät ja niistä lähtee pölyä niin ettei mitään rajaa.

Parempilaatuisia kampapuuvillaisia (Egyptian cotton) ja puuvillaisia ostamalla lakanat kestävät moninkertaisesti enemmän käyttöä ja pesua nypyttömänä ja pölyä makuuhuoneessa on paljon vähemmän.

Millä raastinraudalla te niitä pesette, kun saatte ne nyppyyntymään? Ei mulla ole nypyn nyppyä, vaikka ostan, pesen ja pidän niitä jatkuvasti. Hämmentävää.

Raastinrautojahan nämä nykyiset pesukoneet todella ovat, kun pesevät hankaamalla tuntikausia ilman vettä. Edestätäytettävissä näkee, että märkänä väriä vaihtavat vaatteet pyörivät pitkään aivan kuivina, hädin tuskin kastuvat pesun aikana.

Tiedättehän, että hankaus kuluttaa, vesi taas liuottimena myös puhdistaa ja vie likaa menessään pois.

Vierailija
279/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H&m:ltä en osta enää mitään, sillä vatteiden laatu on shaissea ja ne ovat valmistettu kyseenalaisissa olosuhteissa.

Novitan langat, surkea laatu ja pölisevät niin, että meinaan tukehtua. Onneksi lähellä on kaksi hyvää lankakauppaa.

Mitä lankoja käytät nyt? Terv. kutomisesta kovasti pitävä astmaatikko

Oletko kokeillut tilata lankaa suoraan kehräämöstä? Novitan lankoja en ole enää ostanut kuin hullunhalvosta tarjouksista, ja katunut niitäkin ostoksia.

Sukkalankaa ostaisin, mutta sellaista vanhanaikaista suomenlampaan villaa, josta mummo ennen kutoi kestäviä sukkia, ei enää saa. Lammasrodut ovat vaihtuneet tuottoisammiksi, mutta villan laatu on lampaankasvattajien omien sanojen mukaan niin huonoa, että lampolan seiniin ovat laittaneet eristeeksi.

Vierailija
280/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin palveluja ei voi ihan täysin välttää, mutta paketit kulkevat nykyään enimmäkseen matkahuollon kautta.

Kyllä minä ihmettelen, että mistä ne vielä irtisanottavia löytää, kun eihän täälläkään ole koko maakunnassa enää monta postilaista töissä.