Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen ostamisen olet lopettanut, koska laatu on huonontunut, tai vastaavasta syystä?

Vierailija
17.03.2016 |

Itse en osta enää koskaan Jenkki-purukumia, koska niitä ei tehdä Suomessa.
Monet vaatemerkit ovat jääneet, Rockseri oli ennen takuutuote, ei ole enää, sama on Luhdan, Reiman ja monen muun vaatemerkin kanssa.

Kommentit (446)

Vierailija
241/446 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan lasit. Järkkyhintaisia ja hajoavat vähän väliä.

Vierailija
242/446 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä itse. Tuli mieleen, että mulla on viiden euron jostain halpahallista ostetut  merkittömät alushousut kestäneet pitempään kuin uudemmat sloggit ja finnwearit. Finnwearit varsinkin kuluvat ohueksi tosi nopeasti. Ärsyttää, kun tälläkin palstalla moni ehdottaa niitä, kun kysyy suomalaisia, vaikka niillä on Suomessa vain suunnittelijat. Suunniteltu joskus sata vuotta sitten, tuskin niitä perusalkkareita kovin usein uusiksi suunnitellaan. Eli listallani on myös Finnwear, mikä tahansa, missä lukee Finnwear ja nykyisin myös sloggit. 

Alkkareista tuli mieleen Pierre Robertin perus puuvilla-elastaanialkkarit, joita myytiin aiemmin joitakin vuosia sitten Eka-marketissa (vai mikä olikaan, ennen kuin S-ryhmä osti ja muutti sen Prismaksi ja pilasi kaiken).

Ne alkkarit oli oikeasti hyviä, laadukasta materiaalia ja kestäviä, hyvänmalliset ja edullisemmat kuin Sloggit, joita tyrkytetään kaikkialla perusalkkareina. Ei taida enää mistään Suomen marketeista tai tavarataloista saada, vaan netistä pitää tilata. Hintakin on noussut, mutta onneksi erikoismallikikkailuista huolimatta myös perusmallia on vielä saatavilla.

Olen siis lopettanut noiden alkkareiden ostamisen vain siksi, ettei niitä ole ollut saatavilla. Verkosta en ole vielä tilannut.

Pierre Roberteja olen löytänyt ihan noista Robbareista vai mitä Tokmanneja nykyään ovatkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/446 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne korkillisetkin maitopurkit voi avata kuin tavalliset.

Vierailija
244/446 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kenellekään Lidlin lakanoita. Tosin en usko että ne ikinä mitään hyvää laatua ovat olleetkaan, mutta tahdon varoittaa muitakin.

Mulla on siis se parivuoteen joustinlakana ja se kangas on surkeinta ikinä. Lakana on ollut nyt kaksi kertaa sängyssä, pesu välissä ja kangas on niin kauttaaltaan nypyttynyt, ettei sitä enää voi käyttää.

Olen vieläkin vähän hämmentynyt, sillä näin ei ole käynyt ikinä lakanoiden kanssa.

Vierailija
245/446 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalalan juomalasit..reunoista lähtee paloja ja naarmuuntuvat tosi nopeasti. En osta enää.

Luhdan pyyhkeet..rispaantuivat parin pesun jälkeen.

Finlaysonin pussilakanat..ihan p***aa. Vanhemmat on tosi hyvässä kunnossa ja tukevaa kangasta mutta uudemmat ihan kulunutta lirua.

Arielin pyykkipulveri josta menivät vaihtamaan tuoksun. Vanha oli raikkaampi..tämä uusi jotenkin tunkkaisen äklö.

Vierailija
246/446 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samujille käynyt sama kuin Marimekolle. Laatu ja materiaalit huonontuneet reippaasti. En osta kumpaakaan enää.

Vierailija
247/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit Sloggin leggingsit, parin käytön jälkeen reikiä. Suosittelen puolestaan Lidlin leggingsejä, jotka kestävät vuosia ehjinä ja ovat napakkaa materiaalia.

Vierailija
248/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M nilkkasukat. Ennen oli kestävät, nykyään niin ohkaiset että hajoaa parin käyttökerran jälkeen.

Vierailija
249/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulikin yllättävän suosittu ketju. 

Tehkääpä toimittajat juttu iltasanomiin, niin saadaan kuulla näiden usein haukuttujien valmistajien selittelyjä sitten tuotantokustannuksista ja siitä, että joo, ihan samaa laatua on, mutta on vaan halvempaa tehdä...

Vierailija
250/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosi hyvä aihe. Kuluttajan tietopommi. Nyt tiedän ettei fiskarsin veitsiä enää kannata ostaa ja ne vanhat pitää aarteena.

Vierailija
251/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnlaysonin lakanat, hirveää rättikangasta.

100 kertaa tämä. En huoli Finnlaysonin lakanoita enää edes ilmaiseksi. Laadutonta kangasta, nypyttyvät ja niistä lähtee pölyä niin ettei mitään rajaa.

Parempilaatuisia kampapuuvillaisia (Egyptian cotton) ja puuvillaisia ostamalla lakanat kestävät moninkertaisesti enemmän käyttöä ja pesua nypyttömänä ja pölyä makuuhuoneessa on paljon vähemmän.

Millä raastinraudalla te niitä pesette, kun saatte ne nyppyyntymään? Ei mulla ole nypyn nyppyä, vaikka ostan, pesen ja pidän niitä jatkuvasti. Hämmentävää.

Vierailija
252/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen suklaan maku on rankasti muuttunut enkä ole ainut joka on sen huomannut.

Vierailija
253/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tosi hyvä aihe. Kuluttajan tietopommi. Nyt tiedän ettei fiskarsin veitsiä enää kannata ostaa ja ne vanhat pitää aarteena.

Ja ettei rukan sadevaatteita, nokian saappaita, finlayssonia kannata ostaa

Vierailija
254/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä itse. Tuli mieleen, että mulla on viiden euron jostain halpahallista ostetut  merkittömät alushousut kestäneet pitempään kuin uudemmat sloggit ja finnwearit. Finnwearit varsinkin kuluvat ohueksi tosi nopeasti. Ärsyttää, kun tälläkin palstalla moni ehdottaa niitä, kun kysyy suomalaisia, vaikka niillä on Suomessa vain suunnittelijat. Suunniteltu joskus sata vuotta sitten, tuskin niitä perusalkkareita kovin usein uusiksi suunnitellaan. Eli listallani on myös Finnwear, mikä tahansa, missä lukee Finnwear ja nykyisin myös sloggit. 

Alkkareista tuli mieleen Pierre Robertin perus puuvilla-elastaanialkkarit, joita myytiin aiemmin joitakin vuosia sitten Eka-marketissa (vai mikä olikaan, ennen kuin S-ryhmä osti ja muutti sen Prismaksi ja pilasi kaiken).

Ne alkkarit oli oikeasti hyviä, laadukasta materiaalia ja kestäviä, hyvänmalliset ja edullisemmat kuin Sloggit, joita tyrkytetään kaikkialla perusalkkareina. Ei taida enää mistään Suomen marketeista tai tavarataloista saada, vaan netistä pitää tilata. Hintakin on noussut, mutta onneksi erikoismallikikkailuista huolimatta myös perusmallia on vielä saatavilla.

Olen siis lopettanut noiden alkkareiden ostamisen vain siksi, ettei niitä ole ollut saatavilla. Verkosta en ole vielä tilannut.

Pierre Roberteja olen löytänyt ihan noista Robbareista vai mitä Tokmanneja nykyään ovatkaan.

Olivat minunkin mielestäni parhaita alkkareita.

Vierailija
255/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petivaatteita ei löydy enää mistään paksuja. Kaikki kankaat näkyvät läpi. Oli sitten Finlaysonia tai annoa.

Finwearin kalsarit on nykyään myös ihan surkeita. Ennen kesti monta vuotta, nyt hajosi yhdessä talvessa vähemmällä käytöllä.

Pumaa olen pitänyt myös suht laadukkaana merkkinä, mutta kaikki collegevaatteet nyppyyntyy ennen ensimmäistä pesua. Sama kävi myös Röhnischin hupparin kanssa.

Ylipäätään tuntuu että vaatteet kulahtavat jo ennen ensimmäistä pesua vaikkei ostaisi edes kaikkein halvinta.

Colegevaatteet nyppääntyvät siksi, että niissä on osa polyesteriä tms. eivät ole puuvillaa. Olen alkanut itse ompelemaan oikeasta puvillakankaasta ja kestävät äidiltä tyttärelle.

aikoinaan tuli jenkeistä huppareita ja olivat huippulaatuja ja puhdasta puuvillaa. ostin 80-luvulla pojalleni, jolla vielä käytössä näitä vaatteita.

Vierailija
256/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puman lyhytvartiset sukat. Olivat ennen ihan parhaat, pysyivät hyvin jalassa urheillessa tai vaikka kumppareissa.

Nyt ovat muuttaneet mallia, saatavilla on jotain paksumpaa sukkaa vähän vastaavalla mallilla ja ohutta kangasta olevat sukat, joissa nilkkaresoria ei ole nimeksikään. Valuvat jalasta jumppakengissä ja ilman kenkiä. Surkeeta sontaa ainakin mun jaloille.

Vierailija
257/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi uskonut, ettei kotimaiset nahkanilkkurit (muistaakseni Aaltosen, tekstit kuluneet) ei kestä kahtakaan talvea. Ostin viime talven lopuilla ja nyt ne käytännössä hajoilevat. Sisäpintojen tukirakenteet ovat enää paikoin kiinni, oudosti lohkeilleet isoina laattoina ja käpristyneet irti. Pohjat on kuluneet kantapäistä puhki, sisään menee kiviä jne. Pintanahassa on pohjasauman tuntumassa kahdessa kohtaa repeymä/viilto... En ole käyttänyt joka päivä tai muuten ylikuluttavasti, ylipainoa on tosin kymmenisen kiloa. Ihmetyttää kyllä ja harmittaa.

Aaltosen kengät  on jo pitkään (ehkä 10 vuotta) valmistettu Virossa.

Vierailija
258/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaattekos oikeasti ihmiset, kuinka meiltä alkaa laatu kadota? Kaikki hyvät raaka-aineet on niin kalliita. Eikä ketään saisi pitää töissä nälkäpalkalla.

Toi on mitä firmat yrittävät uskotella kuluttajille. Nykyään tehdään kuraa, jotta saadaan nyhdättyä ihmisiltä enemmän rahaa. Eihän järkevät ihmiset osta tilalle uutta ennen kuin vanha hajoaa...

Mulla on käytössä vieläkin yli 20v. pesukone. Ajattelin pari kk sitten vaihtaa uudempaan, jossa olisi muita lisäominaisuuksia, kuten hienopesu silkkivaatteille. Tulis kyllä tarpeeseen käsinpesun tilalle, kun vaatekaapissani on paljon silkkivaatteita. Juttelin tuttujeni kanssa ja selvisi, että useimmissa tapauksissa pesukoneen keski-ikä on lyhentynyt 5 vuoteen. Ei siis mene pesukone vaihtoon.

Vierailija
259/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilalla on todella vaihtelevaa laatua. Jotkut vaatteet kestää hyvin ja pitää muotonsa, mutta jotkut nyppääntyy ja kutistuu pesussa heti. En halua enää sieltä ostaa kun laatu voi olla mitä vaan.

Olis tosiaan kiva kuulla mitkä merkit on vielä nykyään laadukkaita. Tuntuu että kaikki mitä ostaa on sellasta sika säkissä- laatua.

Hilpeyttä herättää Vilan tapa tehdä lisämyyntiä. Olen viime aikoina usein törmännyt heidän myyjiin, jotka ovat ostaneet sattumalta tismalleen katselemani vaatteen ja kehuivat sitä maasta taivaisiin.

Vierailija
260/446 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota autojen ostamisen. Minulla oli niitä 6 peräjälkeen tai on edelleenkin vielä 1. Mutta näillä näppäimillä en enää osta yhtään. Niiden laatu on huonontunut niin paljon ettei niillä ole varaa ajella ainakaan käytettynä. Uutena kun ostaa niin takuuajan voi pitää, mutta sitten heti pois. Samoin on käytettyjen laita, kun ostaa titaani-vaihdokin niin sen kaksi vuotta sitä kannattaa pitää, mutta heti vaihtoon kun takuu loppuu.