Jahas, neito tulee huomenna luokseni treffeille. Nyt ideoita mitä kokkaan?
Eli olen avoin ehdotuksillenne. Mikä pääruoka/jälkiruoka - yhdistelmä sulattaisi kolmekymppisen yh-äidin sydämen tunnelmallisen kynttiläillallisen ja rennon jutustelun merkeissä? Tapailtu on tovin ja ensimmäistä kertaa tavataan minun luonani huomenna. Uskoisin olevani keskivertomiestä parempi kokki joten älkää nyt ihan mitään makaronilaatikkoa vinkatko. Tärkeintä olisi tuoda vähän arkeen luxusta neidolle.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Laita broilerin filettä uunivuokaan ja spritea ja jaffaa päälle niin, että broilerit peittyy. Sitten uuniin 200° ja kun ovat kypsiä, niin paistat vielä grillausöljyssä. Vaikka uuniperunaa ja salaattia lisäksi ja pari rapeaksi paistettua pekonia broilerin päälle.
pakko kysyä miksi tälle satelee alapeukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet ap? Miten sä nyt tollaseen sekaannuit. Tarjoa jotakin pliisua ja kato akan reaktio. Onko sulla varallisuutta, minkä perässä on?
Tämä. Ja jos sillä ei ole mitään tuomisiakaan, niin kertoo jo aika paljon.
Oletko joutunut muuten paljonkin kustantamaan tähän mennessä yhteisistä menoista?
Ei neidon tarvitse tuoda paikalle kuin itsensä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Noutopizzat, paskaleffa ja 24 päkki olutta.
Juuri näin. Parempii vaan olla heti alkuun rehellinen, eikä yrittää esittää jotain sellaista, mitä ei oikeasti ole.
Makaronilaatikkoa ja keissi Karjalaa kyytipojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kyseessä ns. "vihreä nainen"? Näille pitää panostaa. Jos rennompi yksilö, ei ruuan tarvitse olla mitään erikoista.
Ns. rennompi yksilö, mutta haluan toki silti panostaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noutopizzat, paskaleffa ja 24 päkki olutta.
Juuri näin. Parempii vaan olla heti alkuun rehellinen, eikä yrittää esittää jotain sellaista, mitä ei oikeasti ole.
No en ole noutopizza, paskaleffa ja olutbäkki-ihminen. Ap
Itse olen todella laiska kokki itselle, mutta olen intoutunut viime aikoina kypsentämään sipulia ja valkosipulia, sitten kylmäsavustettlua lohta kepeään kypsennykseen joukkoon mukaan.
Itse käytän hapankermaa kastikkeena, ja chilipippuria joukkoon, ja hieman inkivääriä.
Saatan varioida lisäämällä hieman tomaattikastiketta hapankerman kanssa, tai, sori, että tylsistelyä taas, soseutan avokadon jatkoksi, tai sitten vihreää parsaa.
Spagetit al dente. Savuisuus kalassa antaa potkua, ja hapankerman ansiosta ei ole liian raskaanmakeaa. Voisi olla myös savusiikaa!
Ja mukavia treffejä teille! Hyvä prosecco tai sekt - varsinainen samppanja on Alkossa varsin kallista - sopii muuten ruuan kuin ruuan kanssa, ja on hieman lyksikästä.
Mun miesystävä on kokki ja ensimmäisillä treffeillä (ja lähes aina sen jälkeenkin) laittoi monenlaista aasialaista ruokaa, oli mm. nautaa, ankkaa, kalaa, mustekalaa, kampasimpukoita, rapuja ja erikoisia kasviksia, nuudelia ja monenlaisia dippikastikkeita. Jälkkäriksi hedelmiä. Ensisijaisesti ammatin takia hänet valitsinkin, olen perso hyvälle ruualle ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita broilerin filettä uunivuokaan ja spritea ja jaffaa päälle niin, että broilerit peittyy. Sitten uuniin 200° ja kun ovat kypsiä, niin paistat vielä grillausöljyssä. Vaikka uuniperunaa ja salaattia lisäksi ja pari rapeaksi paistettua pekonia broilerin päälle.
Alapeukutin, koska ruoka tuntui perin tuhdilta grillausöljyineen ja pekoneineen. Uskon toki, että maku on varmasti hyvä, mutta itse en ehkä haluaisi näin rasvaista pommia vatsaan treffeillä. Ei jaksa pussailla jälkeen päin, kun pitää vaan röyhtäillä ja maata sohvalla.
Millaista salaattia mammat kannattavat? Siis jotain muuta kuin perus: salaatti, kurkku, tomaatti... Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet ap? Miten sä nyt tollaseen sekaannuit. Tarjoa jotakin pliisua ja kato akan reaktio. Onko sulla varallisuutta, minkä perässä on?
Oletko joutunut muuten paljonkin kustantamaan tähän mennessä yhteisistä menoista?
Eli olet hyvätuloinen tossukka, joka ottaa lompakkolois yyhoon ja lapset riesoikseen?
Tai sitten satuileva palstamamma. Veikkaan jälkimmäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukutin, koska ruoka tuntui perin tuhdilta grillausöljyineen ja pekoneineen. Uskon toki, että maku on varmasti hyvä, mutta itse en ehkä haluaisi näin rasvaista pommia vatsaan treffeillä. Ei jaksa pussailla jälkeen päin, kun pitää vaan röyhtäillä ja maata sohvalla.
Samoilla linjoilla, tuskin kukaan nainen arvostaa liian rasvaista ruokaa. Ehdotettu lohi kuulosti hyvältä vaihtoehdolta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet hyvätuloinen tossukka, joka ottaa lompakkolois yyhoon ja lapset riesoikseen?
Tai sitten satuileva palstamamma. Veikkaan jälkimmäistä.
Veikkaat väärin. Tosin en ole tossukkakaan, hyvätuloinen kyllä. Juuri siksi neidon ei tarvitsekaan tuoda kuin itsensä, epäilen yh-äidin taloustilanteen olevan toinen kuin omani. Ap
Samaa miektä että avokadopasta on kulunut - tee hanna g:n sivulta löytyvä sitruunapasta, hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Samaa miektä että avokadopasta on kulunut - tee hanna g:n sivulta löytyvä sitruunapasta, hyvää!
Kiitos vinkistä, katson tuon. Ap
Itse pidin seuraavasta salaatti-yhdistelmästä - pyöräytti hurmaava mies minulle, joskus, sattumoisin: siivuta muutama endiivi (ei kypsennetty), lisää joukkoon avokaado-kuutoita, maissia jos haluat - ja runsaalla kädellä tinjamia.
Oliivioljyä tietysti. Viinietikkaa voi itse kukin maun mukaan lisätä.
Endiivi on aika mukavan kirpsakka salaattiaines, ja tinjami sopii yrttinä parahultaisesti. Erittäin simppeli, mutta eipä kukaan muu ole minulle tehnyt, ja pidin.
Vierailija kirjoitti:
Millaista salaattia mammat kannattavat? Siis jotain muuta kuin perus: salaatti, kurkku, tomaatti... Ap
Jos minä saisin tilata, niin rucolaa, miniluumutomaatteja halkaistuna (ehkä maustettuna), paahdettuja pinjansiemeniä ja parmesanlastuja.
Tai kvinoapohjainen salaatti, jossa on granaattiomenan siemeniä, tuoretta minttua, punasipulia, hiukan sitruunamehua ja fetaa.
^
Sieltä muuten löytyy se lohi-avokadosalaatti (ei ole varsinaisesti salaatyi) wasabikastikkeella, joka on Maxillin suosikkiannos, tosihyvää!
Kiitos mainioista salaattivinkeistä. Ap
Teen sulle vaikka oman tuossa tuokiossa. Ap