Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista aluetta on Roihuvuori (Lumikintie)?

Vierailija
17.03.2016 |

Hyvät ja huonot puolet? Kannattaako muuttaa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pommit tippuu siellä.

Vierailija
2/40 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roihikassa enemmä kapakoita ku ruokakauppoi. Oot sitte arabi, somali, vietnamilainen tai negro, kaikki yhdes Itä-Stadin posses spreijaa metroo.

Entäs jos ap on joku 56-vuotias Pirkko :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roihikassa enemmä kapakoita ku ruokakauppoi. Oot sitte arabi, somali, vietnamilainen tai negro, kaikki yhdes Itä-Stadin posses spreijaa metroo.

Entäs jos ap on joku 56-vuotias Pirkko :D

Ei muuta kun spreijaamaan metroja.

Vierailija
4/40 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossualue.

Vierailija
5/40 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mä olin tulossa heittämään tota ykkösen läppää!

Mitä mitä mitä mitämitä vittuu?

spurgut, nistit, Roihikkaa hallitsee,

ei filosofia päätä rassaa, viina vallitsee

Vierailija
6/40 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh huoria täynnä.panoseuraa löytyy rumasta ankasta.

Vierailija
7/40 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jepa. Paljon kivoja perheellisiä kavereita asuu siellä.

Kuten myös Asa, käsittääkseni :D

Vierailija
8/40 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI KIELLÄTTE ASAN SANAN

Vierailija
9/40 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen tiili tänä vuonna 15v. Kuka tuntee olevansa WANHA?

Vierailija
10/40 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska sattuma.  Katsoin juuri itse, mitä uusia asuntoja on Etuoveen tullut ja huomasin Lumikintien kaksion. Sitäkö sinäkin mietit, ap?

Vierailija
11/40 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä kommentit ovat? Olen kotoisin Lumikintieltä. Kiva ja rauhallinen katu, hyvät taloyhtiöt, kauniit pihat. Kaikenikäisiä ihmisiä. Viime aikoina muuttanut paljon lapsiperheitä. Kauppa lähellä ja kävelymatka Siilitien metrolle. Roihuvuori on hyvä paikka asua.

Vierailija
12/40 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Roihuvuori on tylsä pussinperä asua. Sieltäkin joutuu kulkemaan joko autolla tai sitten bussilla metroon. Normaali ruma lähiö. Korkea täydennysrakennus on viimeistään pilannut. Huonot palvelut. Yksi rämäinen ostari tai mikä lähikauppa nyt onkaan.

Vierailija
13/40 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa taas teidän kanssanne. Roihuvuori ei ole pussinperä ja siellä pärjää ilman autoakin. Lumikintieltä on lyhyt matka metroasemalle, mutta busseja Hertsikkaan ja Itikseen kulkee jatkuvasti. Lumikintiellä kivoja 50-luvun kerrostaloja, muutenkin kaikki Roihikan vanhat talot/alueet kivoja ja hyvinhoidettuja. Osassa putkirempatkin tehty, silti kohtuuhintaisia. Ainoa miinus vuokratontit (vuokrankorotukset tulossa viimeistään 2020), mutta vuokratontteja on paljon muuallakin, esim. Länsi-Herttoniemessä.

Alueella kolme julkista päiväkotia. Itselläni (hyviä) kokemuksia vain yhdestä, mutta en ole kahdesta muustakaan pahaa kuullut. Lisäksi pieni kirjasto, ostarilla kaksi kauppaa (Alepa halvempi, mutta spurgumpi, K-kaupassa hyvä valikoima mutta kalliimpi) ja pizzeria, kampaamo, kukkakauppa jne. Riittävät arkipäivän asiointiin, Hertsikan kaupat myös matkan varrella. Itis on matkan puolesta kätevästi lähellä, mutta tietyt lieveilmiöt sieltä (if you know what I mean) eivät ylety Roihikkaan saakka. Lisäksi merenranta lähellä, kiva leikkipuisto ja luontoa. Ja Länsi-Herttoniemessä isompi kirjasto, urheilupuisto jne. 

Jos siis asunto muuten vaikuttaa hyvältä, ei kannata epäröidä lainkaan. Saat takuulla rahoillesi vastinetta ja mukavan asuinympäristön!

Vierailija
14/40 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunariväestön leimaama lähiö, 60-luvun talotekniikkaa saneerausten tarpeessa.

Vierailija
15/40 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pommit tippuu siellä.

Monnejakin siellä kuulemma pistetään nippuun :/

Vierailija
16/40 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri, luonto, hyvät kulkuyhteydet, palvelut, ihana ala-aste, pari kivaa päiväkotia, musiikkiopisto, kuvataidekoulu, vilkas seurakunta ja erityisesti yhteisöllisyys. Roihkassa ei tarvitse olla yksin, jos ei halua.

Vierailija
17/40 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta roihuvuori on aivan ihanaa aluetta.. Okei, ostarilla saattaa jokunen juoppo öristä mutta nekin on omissa porukoissaan. Minä tykkään.

Vierailija
18/40 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eipä tuo kummoinen ole, jos rahat ei muuhun riitä niin sinne sitten. Keskinkertainen ja yksinkertaisille.

Vierailija
19/40 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut 90-luvulla lumikintiellä.

Vierailija
20/40 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostarin seutu on todella surullisen näköinen. Asumme viereisellä omakotialueella ja käymme välillä tuolla kaupassa. Betoniaidoilla istuu kellonajasta riippumatta juopporinki. Elähtäneen näköiset miehet ja naiset siinä juovat tökistä kaljaa ja möykkäävät milloin mistäkin varastetusta viinapullosta. 

Kerrostalot ovat perus neukkukuutioita, mutta sellaisia on monessa muussakin paikassa. Mikäs siinä, jos tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme