Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ja parisuhde

Vierailija
17.03.2016 |

Miten te olette hoitaneet parisuhdetta vauva-aikana? Onko pikku hiljaa lapsen kasvettua asiat muuttuneet? Parempaan/huonompaan?

Meidän esikoinen on 4kk. Olemme hyvin onnellisia vauvasta. Nykyään vauva heräilee öisin melko usein ja olen todella väsynyt! Mieheni antaa minun nukkua viikonloppuisin pidempään ja päivisinkin saan päiväunet otettua jos vain kykenen.
Hän osallistuu siis paljon lapsenhoitoon.

Mutta tuntuu että ainut mille on aikaa ja jaksamista tällä hetkellä on vauva.. Ja niin me miehen kanssa mietittiinkin että nyt on vauvan aika. Parisuhteemme kyllä odottaa.

Mies on sanonut että kokee etten välitä hänestä enää, enkä tarvitse häntä. Meillä kummallakin on ikävä yhteistä aikaa. Meillä kuitenkin on paljon läheisyyttä, mutta seksiinkin tunnun olevan aina liian väsynyt. Yritän jaksaa huomioida myös miestäni, olla äitiyden lisäksi vaimo mutta välillä tuntuu etten jaksa. Tai KERKEÄ. Luulen että yksi millä olen itseni uuvuttanut on perfektionismi. Kodin täytyy aina kiiltää ja olla tiptop lattiasta kattoon jne. Minulla tuntuu aina olevan kiire, niin kiire että hyvä kun kerkiän miestäni halaamaan. :(

Asutaan eri kaupungissa kun sukulaiset joten meillä ei sellaista tukiverkostoakaan ole.
Yritetään nauttia niistä pienistäkin hetkistä mitä illalla saadaan yhteistä aikaa tai vaunulenkkeillen, mutta olen aina todella väsynyt jo ja menossa nukkumaan silloin kun vauvakin.

Olisiko vinkkejä? Kokemuksia?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kannattaa höllätä otetta vähän. Etenkin kodin siivouksen suhteen. Kaiken ei tarvitse olla tiptop, siihen ei kenenkään maailma ole kaatunut. Minä luulen, että miehesi varmasti arvostaisi sinun läsnäoloasi hänen kanssaan kuin täysin puhdasta kotia. Vauva-arki on rankkaa, silloin täytyy jostain luopua. Kumpi on sinulle tärkeämpi: parisuhde vai kiiltävä koti? Kaikkeen kun ei ole aikaa eikä voimia. Uuvutat muuten itsesi täysin. Ja vauvan kasvaessa aikaa kotitöille jää muutenkin vähemmän kun oppii liikkumaan ja nukkuu päivällä vähemmän. Joka paikka ei pysy puhtaana vilkkaan ja liikkuvaisen vauvan/taaperon kanssa.

Itsellänikin koti kiilsi ennen lapsen tuloa, mutta siitä piti luopua kun voimat eivät vain riitä kaikkeen. Taaperon kanssa on turha koko ajan siivota, sotku nimittäin ei lopu koskaan! Kaikki on pienessä epäjärjestyksessä koko ajan. Mielenterveys säilyy ja puoliso ja lapsi kiittää kun olet aidosti läsnä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi