Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkea leposyke

Vierailija
17.03.2016 |

Mikähän minussa on vialla, kun leposyke on noin 85 vaikka istun vain paikallani. Mielestäni aiemmin ollut kyllä vähemmän.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähäinen liikunta :(

Vierailija
2/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liikun paljon ja leposyke 90.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa on kyllä vähän, se on totta. Mutta mietin voiko olla jokin muu syy? Kehtaanko puhua lääkärille?

Vierailija
4/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntaa on kyllä vähän, se on totta. Mutta mietin voiko olla jokin muu syy? Kehtaanko puhua lääkärille?

Et kehtaa. Onhan tuo nyt maailman nolointa...

Vierailija
5/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen, joku tulehdus kehossa, stressaava elämäntilanne?

Vierailija
6/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 80, vaikka juoksen 10 kilsaa tuntiin. Olen nainen ja 49v. 

En tiedä, missä vika. Pitäisi olla jotain 65 kai... 

Vierailija
7/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinpä juuri ajattelinkin. Häpeän ja nolatuksi tulemisen uhka on kyllä suurempi kuin sydänkohtaus. ap

Vierailija
8/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinpä juuri ajattelinkin. Häpeän ja nolatuksi tulemisen uhka on kyllä suurempi kuin sydänkohtaus. ap

Niinpä, ei sydärillä niin väliä, mutta jos lääkäri kuulisi tuollaisen sykekysymyksen niin olisihan se ihan hirveää. Varmaan nauraisi päin naamaa ja juoksisi aulaan kertomaan kaikille mitä menit kysymään.

Vierailija
9/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut n. 80.

Ei siitä ole koskaan kukaan mitään sanonut. Ei lääkärit tai neuvolassakaan, kun on mittailtu paineita ja samalla se näkynyt.

Vierailija
10/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä ole koskaan kukaan mitään sanonut. Ei lääkärit tai neuvolassakaan, kun on mittailtu paineita ja samalla se näkynyt.

Minulle asiasta huomautettiin kun erään asian tiimoilta sykettä seurattiin muutamia päiviä. Terveydenhoitaja huomautti. ap

Vierailija
11/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös on leposyke n. 85. Painoindeksini on alle 19 eli ylipainoa ei ole. Liikuntaa harrastan pari kertaa viikossa ja lisäksi hyötyliikuntaa (lumityöt, siivous yms). Ihan rapakuntoinenkaan en siis ole. Kerran kysyin lääkärissä leposykkeestä ja sain vastaukseksi, että alle 90 on vielä normaali.

Vierailija
12/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle asiasta huomautettiin kun erään asian tiimoilta sykettä seurattiin muutamia päiviä. Terveydenhoitaja huomautti. ap

Aijaa, onpa erikoista. Mulla on tosiaan ainakin parikymppisestä asti ollut ja olen nyt reilusti yli 30v. Olen käynyt kaksi kertaa ekg:ssäkin eri asian vuoksi eikä silloinkaan puhuttu leposykkeestäni mitään. Kaikki oli normaalisti lääkärin mukaan.

Vierailija
13/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syy on matala verenpaine. Pakkohan sen sydämen on hakata kovempaa kun ei ole painetta tarpeeksi. Vastaanotolla mittaustulos on ihan normaali 120/80 (ainahan se jännittää), mutta 2 viikon kotimittauksen keskiarvot 85/60. Tykytykseen toimiva lääke on betasalpaaja, mikä valitettavasti myös laskee verenpainetta. Mutta ei se paljon haittaa kun lähinnä yöksi sitä tarvitsen kun uni ei tule sydämen hakatessa kovaa. Ikää mulla 40+ ja ihan hyvässä kunnossa olen, harrastan lenkkeilyä ja hiihtämistä.

Vierailija
14/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös stressi. Jos et liiku paljoa niin ylikunto se ei varmaan ole mikä tulee liian rankasta liikunnasta.

Vierailija
15/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä minulla on kyllä vähän ollut. Ehkä nyt seuraan tovin sitä ja mittailen. Jospa se siitä tasaantuisi. Mieleeni tuli jo kaikki sairaudet sydämen vajaatoiminnasta yms lähtien. ap

Vierailija
16/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaiskohan lisätä liikuntaa. Mikään pari kertaa viikossa kävely ei hirveästi paranna kuntoa. Hölkkää, juoksua, pyöräilyä jne.. itse juoksen 30-1,5 tunnin lenkkejä ja leposyke on n. 55. Olen joskus ollut melko huonokuntoinen.

Vierailija
17/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Fyysinen kunto kohtalainen, luulisin. Lääkäri joskus sanoi että olisi ruumiiseen nähden pieni sydän.

Vierailija
18/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, ylikunto, huono kunto, nukkuu liian vähän... ja sit joillakin on vaan sellainen ominaisuus eli just esimerkiksi tuon matalan verenpaineen takia sydän jutuu pumppaan pikkasen nopeemmin ettei ihminen pyörry. Pyörryttämistä lukuunottamatta matalat paineet on ihmiselle hyväksi.

Ja sitten kun alkaa hieman hermostuksissaan sitä sykettään mittaileen, niin äkkiäkös se siitä nousee. Olen kanssa kuullut tuon 90 rajan, eli kaikki sen alla ok. 

Vierailija
19/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen vajaatoiminta, korkea verenpaine, sydän- ja verisuonitauti? Kannattaahan tuo tutkia. 

Vierailija
20/22 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun olin vakavassa krapulassa, niin silloin oli lepopulssi 120, ja makasin vain sohvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme