Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea arki

EristyksissäOleva
17.03.2016 |

En tiedä mitä tekisin. Olen ollut naimisissa kohta 3vuotta, tunnettu ollaan 4v. Mieheni ei ole suomalainen mutta Euroopasta kyllä. Meillä on kaksi pientä lasta.
Ongelmat alkoivat jo melkein heti tutustuttuamme, mieheni teki ihmeellisiä temppuja esim ei päästänyt minua kotiimme kun olimme riidelleet(oven takana tuoli), ja kaksi yötä olin toisten nurkissa. Joskus pysäytti auton keskelle tietä ja käveli loppumatkan kotiin. Suutteessaan rikkoo tavaroita, huutaa, uhkailee ja pari kertaa ottanut kevyesti fyysistä kontktia, esim ottanut kasvoistani kiinni ja huutanut ties mitä samalla. Meillä on reikiä seinissä ja rikkinäisiä huonekaluja parvekkeella.
Olin ennen seurallinen ja minulla oli ystäviä. Nykyään meillä ei käy kukaan muu kuin äitini ja siskoni joskus.
Miehelläni on vakava sairaus ja siksi hän on pitkällä sairauslomalla kotona. Teen itse osapäivätöitä ja mieheni sanoo että se ei ole mitään vaan pitäisi mennä kunnon töihin. Hän huomauttelee minulle monesta asiasta, esim että minulla on rumia ilmeitä, syön liian äänekkäästi, ystäväni ovat "lesboja" tai juoppoja, vitsini on huonoja jne. Käyn usein kaupassa hänen pyynnöstään ja hän valittaa aina ostoksista kun en osaa ostaa oikeita tuotteita.
Isänä hän on hyvin tiukka tarpeen tullen mutta muuten ihanan leikkisä ja hauska.
Lapset tottelevat häntä aina mutta minua eivät. Siitä saan jatkuvasti moitteita ja pilkkaa.

Nyt sain potkun kirjoittaa tänne kun tulin juuri kotiin ja menin siivoamaan vessaa. Mieheni pelasi tietokoneella kuten lähes aina, ja huusi yhtäkkiä että voitko sulkea sen vessan oven. Kysyin että miksi ja hän sanoi että kun tulee kylmä. Sanoin ettei ikkuna ole auki ja mieheni sanoi että nii varmaan you f****ng stupid. Menin mieheni luo ja kysyin miksi hän käyttäytyy näin. Hän sanoi että siksi koska et ymmärrä muuta puhetta, ja olet huora ja idiootti.
Tietenkin aloin itkeä ja sellaisesta mieheni innostuu, pilkkaa että voi voi pikkuista tuliko nyt itku.

Miehelläni ei ole juuri ystäviä koska hän ei koskaan jaksa pitää yhteyttä niihin. Hän ei puhu suomea eikä halua oppia sitä. Hän inhoaa ystäviäni eikä pidä sukulaisistani. Olen 2 kertaa maksanut hänelle suomen kielen kurssin ja ostanut kirjat muttei hän mennyt. Hänen elämänsä on vain kuntosalia ja tietokonetta. Hän on hyvin laiska ja hoidan hänen puolestaan paljon asioita koska muuten jää tekemättä. (myös hänen omia lääkärikäyntejään, kuskaan hänet että hän menisi, ostan lääkkeitä että hän söisi niitä, pesen pyykit ja siivoan.) sitten kun hän siivoaa, hän tekee sen kovalla äänellä ja niin marttyyrina.

Pelkään miestäni mutta samalla säälin sairauden takia. Tiedän että se masentaa häntä. Hänellä on kova lapsuus ja olen ajatellut että hän on saanut sieltä tunnevamman eikä siksi tunne juuri myötätuntoa vaan kantaa vihaa mukanaan jokapaikkaan.

Ajatus loppuelämästä hänen kanssaan on vähän masentava, tuntuu ettei se ole minunlaiseni. Olen aktiivinen ja kiinnostunut tekemään kaikkea uutta mutta hän ei halua ottaa osaa juuri mihinkään.

Enkä haluaisi luovuttaa sen takia että se nyt vaan on tapana nykyään..
Mutta hänen vetovoimansa on hävinnyt silmissäni enkä tunne juuri koskaan intohimoa häntä kohtaan. Voisin elää kuin" kaveri" hänen kanssaan.

Voi ei mitä teen?

Niin. Ja pakko sanoa että en ole puhdas pulmunen itsekään.. Kun suutun niin sanon häntä assholeksi ja se saa hänet raivonpartaalle, ymmärrän kyllä. Mutta joskus vaan menee yli..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea mies :o

Vierailija
2/7 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyttekö keskustelemaan miehesi kanssa ollenkaan riitelemättä?mä ainankin sun tilanteessa harkitsisin eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sinuna harkitsisin vakavasti eroa. Eikä sinun tarvitse potea siitä huonoa omatuntoa muka "helpolla luovuttamisesta". Jos naapurin pari eroaa sen takia että eivät pääse yhteisymmärrykseen kummin päin vessapaperirulla pitää laittaa telineeseen ja teidän tilanteessa on oikeasti ongelmia, ei niitä voi verrata keskenään. Jos miehen asenne on noin halveksiva ja jos hän ottaa jo vähän fyysisestikin kiinni, ennenpitkää sinulle ja/tai lapsille voi käydä huonosti. Yleensä ne tavat eivät parane vaan pahenevat ajan myötä, valitettavasti. Huonekalujen särkeminen on jo vakava merkki. Seuraavan kerran sinä voit olla siinä huonekalun tilalla. Kuka huolehtii sitten lapsista?

Minun lukemani perusteella sinä olet jo osasi tehnyt ja riittävästi yrittänyt. Ei tuollaista pidä kestää. Sinun pitää ajatella itseäsi ja lapsiasikin. Entä sitten jos ensi viikolla tai kahden vuoden päästä mies huitaiseekin toista lapsista päähän raivoissaan (vaikka vahingossakin) ja lapsi vammautuu? Et antaisi itsellesi koskaan anteeksi ettet lähtenyt ajoissa.

Vierailija
4/7 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vastuussa miehesi lapsuudesta tai sairaudesta. Olet vastuussa itsestäsi ja lapsistasi. Lähde ennenkuin on myöhäistä. Miehesi on selvästi vaarallisesti agressiivinen.

Vierailija
5/7 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikoinaan väkivaltaisessa suhteessa. Ensin vain kiukuttelua ja nimittelyä, sitten pientä kiinniottamista ja raivoamista (kuten teillä). Sitten tuli turpaan ja anteeksipyyntöjä ja kukkia seuraavana päivänä ja vakuutteluja ettei toistu koskaan. Toistuihan se ja taas vakuutteluja. Välillä tuli tappouhkauksia jos meinaan lähteä ja vaikka mitä paskaa. Kolmannen kerran jälkeen lähdin.

MITÄÄN MUUTA EN OLE ELÄISSÄNI NIIN KATUNUT KUIN SITÄ ETTEN LÄHTENYT JO NIMITTELY TAI VIIMEISTÄÄN RAIVOAMISVAIHEESSA. JÄI IKUISET TRAUMAT TUOSTA SUHTEESTA.

Vierailija
6/7 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamupatjalle on eksotiikka iskenyt vasten kasvoja :D

Mutta pakkohan sen ehanaa olla kun suomalaiset miehet on kuitenkin kaikki kauheita ja rumia, eikös vaan?

Vierailija
7/7 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Kyllä me pystytään keskustelemaan mutta mieheni tyyli on se että hän pistää vitsiksi vakavat asiat. Ja monesti minä puhun ja puhun ja yritän olla avoin niin mieheni ei juuri vastaa, kuuntelee kyllä. Joskus pahan riidan jälkeen hän tulee pyytämään anteeksi ja myöntää olleensa hirveä. Mutta yleensä hänen anteeksipyyntö on se että hän kuin ohimennen kysäsee että mikä nyt on. Sitten riita on ohi ja "sovittu".

Joskus olen sanonut miehelleni että olisi kiva kuulla jotain positiivista minusta itsestäni, edes yksi kehu. Hän vastasi ettei ole sen tyylinen ihminen joka kehuisi, vaikka lapsiamme hän kyllä kehuu päivittäin. Itse yritän kehua häntä aina silloin tällöin koska uskon että se on tärkeää normaalisti. Ostan myös tietenkin joulu ja synttärilahjat hänelle mutta hän ei minulle. Viime jouluna annoin hänelle 4 pakettia, tylsiä lahjoja kun ei ole paljoa rahaa (mm deodorantti :P) mutta hän ei koskaan avannut lahjojani. Lopulta avasin paketit itse joskus joulun jälkeen ja laitoin tavarat paikoilleen.

En ymmärrä mikä miestäni vaivaa..

Muuta kuin itsekkyys..

Ajatus epäonnistuneesta yh äidistä, alle 30v sellaisesta, kuulostaa masentavalta. Kuin todistus kaikille etten pärjännytkään ja valitsin huonosti niinkuin aiemminkin olen tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan