Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Traumaperäinen stressi?

inea
16.03.2016 |

Onko täällä ketään posttraumaattisesta stressireaktiosta kärsinyttä tai osaatteko kertoa vaikka läheisten kohdalta miten se ilmeni ja miten sitä hoidettiin, kuinka toivuitte? Lapseni on toipumassa viimein ja pitkään stressannut, henkeäkin uhannut tilanne alkaa olla ohi. Oma terveys taas tuntuu pettävän, välillä sydäntä tykyttää ja ahdistaa, tuntuu kuin olisin koko ajan varuillani kuin vaaran uhatessa uudelleen, voimat ovat vähissä, en saa nukuttua ym. Olen kuitenkin työssäkäyvä ja tämä huono olo heijastuu muutenkin perheeseen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän minäkin toivoisin vastauksia pitemmälle ehtineiltä. Olethan etsinyt vertaistukea?

Vierailija
2/3 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi myös tarttua perheen aikuisilta lapsille. Nimimerkillä koko ikänsä stressannut. Vanhempani kokivat kovia ja se heijastuu. Sittemmin itsekin koin trauman ja kunnolla oireet alkoivat siinä muutaman kuukauden kuluttua väkivaltarikoksesta. En enää tahtonut käydä missään ja pienet vihjeet tai sanat jotka muistuttavat minua tapahtumasta laukaisevat pelon. Mutta nyt kun on kulunut kolme vuotta, olen alkanut jo palautua normaalimpaan olotilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole etsinyt vertaistukea, mutta olen koittanut avoimesti jutella asiasta. Miettinyt ihan ammattiauttajaakin, jos tästä ei muuten pääse. Tuntuu niin oudolta, että kun kaikki viimein on "hyvin" niin nyt voin itse paljon huonommin, silloin kun piti olla vahva olinkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi