Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pizzanpyörittelijöitä paikalla?

Vierailija
16.03.2016 |

Olen järjestämässä pizzaperjantain suurehkolle porukalle. Mitä veikkaatte, mahtuukohan taikina kokonaisuudessaan kahdeksan litran kulhoon?

Taikinan ohje:
100 g hiivaa
8 dl vettä
4 tl suolaa
2 dl öljyä
20 dl vehnäjauhoja

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa tekee.

Vierailija
2/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tuon kokoisen leipätaikinan 7g hiivapussilla ja hyvin mahtuu Kitchen Aidin kulhoon, joka on ihan normikokoa. Ehkä n 4L.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin semmosen sopivan ohjeen kans 8 litran ämpäriin. Sokeria, hiivaa, vettä ja kuin paljon ?

Vierailija
4/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saisin pizzerian (kotipizza vaikka) tomaattikastiketta tehtyä kotona? Oon tehnyt tomaattimurskasta/paseeratusta ja maustanut+keittänyt. Ei tuu yhtä hyvää. Eikä tuoreista tomaateista ole onnistunut myöskään. Mikä mulla puuttuu? Mausteina oregano, valkosipuli, sipuli, suola, pippuri ...

Vierailija
5/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä rohkenen kokeilemaan. Teen lopullisen päätöksen vasta jauhojen lisäyksen jälkeen :D

- Ap

Vierailija
6/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saisin pizzerian (kotipizza vaikka) tomaattikastiketta tehtyä kotona? Oon tehnyt tomaattimurskasta/paseeratusta ja maustanut+keittänyt. Ei tuu yhtä hyvää. Eikä tuoreista tomaateista ole onnistunut myöskään. Mikä mulla puuttuu? Mausteina oregano, valkosipuli, sipuli, suola, pippuri ...

Mä oon käyttäny kebabkastiketta! Esim tätä:

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/153554/Tulinen%20kebabkastike/

Vierailija
7/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon käyttäny kebabkastiketta! Esim tätä:

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/153554/Tulinen%20kebabkastike/

Kiitos, minä testaan! Tomaattipyre mulla onkin jäänyt kokeilematta.

Vierailija
8/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliiviöljyä kastike vaatii myös, ei missään nimessä rypsiöljyä. Puoli tuntia vähintään saa porista miedolla lämmöllä.

Vierailija
9/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko nyt jotenkin tyhmä kun en tajua miten toi ei mahtuis 8litran kulhoon? Jos noita aineita on se vähän reilu 3l, niin turvota saa melkein kolminkertaseks, et tulee yli.

Vierailija
10/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä tuo hiivan määrä?

Vierailija
11/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri

Vierailija
12/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsapohjaankaan en muuten laittais muuta kun oliiviöljyä. Samoin siihen tomaattikastikkeeseen laittaisin tomaattimurskaa, tomaattipyrettä, oliiviöljyä, valkosipulia, sipulia, mustapippuria, oreganoa, sokeria ja suolaa.

Pitsapohjaa en kohota, koska kohottamalla ei saa ohutta rapeaa pohjaa. (Helppo helpotus isoon pitsamäärään on muuten tehdä tortillapohjista pitsoja.)

Pitsan teossa on mielestäni tärkeintä järjestys. Ensin se kastike, koska se saa muhia pitkään. Sit täytteet valmiiks ja vasta sen jälkeen pohja.

Vierailija
13/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliiviöljyä kastike vaatii myös, ei missään nimessä rypsiöljyä. Puoli tuntia vähintään saa porista miedolla lämmöllä.

Ja hippusellinen sokeria pehmentämään makua.

Vierailija
14/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hemmetisti laitat öljyä.

Normaalikokoiseen taikinaan (joka on puolet tuosta) on tapana laittaa 1-2 korkillista.

Itse laitan myös puoli kourallista sokeria ja yhden kananmunan. Tämä resepti etniseltä pizzerianpitäjältä. Ja tärkein on että sen annetaan nousta useita tunteja, mieluiten esim. yön yli.

Vierailija
15/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hemmetisti laitat öljyä.

Normaalikokoiseen taikinaan (joka on puolet tuosta) on tapana laittaa 1-2 korkillista.

Itse laitan myös puoli kourallista sokeria ja yhden kananmunan. Tämä resepti etniseltä pizzerianpitäjältä. Ja tärkein on että sen annetaan nousta useita tunteja, mieluiten esim. yön yli.

Joo, paperilla lukee 1,8 dl öljyä ja laiskuuttani vain pyöristin. Normaalikokoinen taikina on mulla neljäsosa tästä, mutta on hyvä tietää, että öljyn määrä ei mee ihan samassa suhteessa muiden aineiden kanssa :) Ja sokerin oon lisännyt ihan jo paperillekin! Yleensä kyllä tulee hiiva ruokittua ihan automaattisestikin, mutta parempi pelata nyt varman päälle. Kananmunia en viitsi lisätä, porukasta löytyy ainakin kaksi kasvissyöjää. 

- Ap

Vierailija
16/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko nyt ihan varma ettei paperillas lue "1.8 tl" tai "rkl"?

2 desiä kuulostaa oikeasti aika helvetin paljolta. 

Mitä nyt netin pizzataikinareseptejä tässä äkkiseltään googlasin niin ei missään laiteta kuin n. ruokalusikallinen.

Vierailija
17/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea määrä hiivaa ja öljyä. Pizzapohja ei hiivaa juuri lainkaan kaipaa.

Vierailija
18/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin semmosen sopivan ohjeen kans 8 litran ämpäriin. Sokeria, hiivaa, vettä ja kuin paljon ?

Ai, isikin meinaa leipoa. Älä unohda maltaita 'pizzapohjasta'.

Vierailija
19/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hippusellinen sokeria pehmentämään makua.

Aivan oikein. Unohdin, että laitan myös hyppysellisen sokeria kastikkeeseen. Chiliäkin olen joskus laittanut maltillisesti.

Vierailija
20/31 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko nyt ihan varma ettei paperillas lue "1.8 tl" tai "rkl"?

2 desiä kuulostaa oikeasti aika helvetin paljolta. 

Mitä nyt netin pizzataikinareseptejä tässä äkkiseltään googlasin niin ei missään laiteta kuin n. ruokalusikallinen.

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/34852/PIZZAPOHJA%20%28pellillin…

Tätä reseptiä olen käyttänyt, teen sen nyt vain nelinkertaisena. Tekeekö "liika" öljy pohjasta sitten jotenkin huonomman?

- Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä