Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkas ajatus ihmiskunnan pahuudesta

Misty
16.03.2016 |

Viime yönä, ennen nukahtamista, minulle tuli kirkas ajatus ihmikunnan pahuudesta.

Näin ihmisten tappavan toisiaan sodissaan, rahanhimossaan ja sadismissaan. Näin heidän vihaavan toisiaan ja tuhoavan toistensa saavutuksia. Näin tämän kaiken "raakana", ilman järkeilyä, totuttuja selityksiä ja viitekehyksiä. Ilman puolia ja rintamalinjoja.

"Eihän tässä ole mitään järkeä!", ajattelin, ennen kuin nukahdin.

Tänä aamuna herättyäni yritin palauttaa mieleeni tuon kirkkaan ajatuksen, yritin nähdä kaiken "raakana" taas, mutta vaikka kuinka yritin, en enää onnistunut. Viitekehykset loksahtelevat paikoilleen jopa ennen moraalisia arvostelmia.

Kaikki käy taas järkeen. Syyrian väkivaltaisuudet johtuvat siitä, että kapinalliset... USAn sotatoimet Irakissa loivat maaperää Isisin syntymälle, ja... Tässä taloudellisessa tilanteessa leikkaukset pienituloisilta ovat välttämättömiä, koska... Isä ampui perheensä haulikolla, koska lääkitys ei ollut... Välimereen putosi lapsia, koska tungos laivojen kansilla oli niin...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans miettinyt noita asioita viime aikoina paljon. Pelottaa. Enkä tiedä onko aivan sama vaikka koko pallo poksahtaisi huomenna. Älykäs olento muka, tämmöinen elukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi