Mitä mieltä olette Alexa Dagmarin kirjaprojektista? Aiotteko ostaa kirjan?
Itseäni aihealue kiinnostaa mutta en kyllä kuulu varmaan kohderyhmään. Tykkään kyllä varsinkin Alexan sisustus tyylistä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en oikein tiedä, että millä meriiteillä Alexa kirjoitta jonkun nuoren naisen oppaan. Mitä hän on varsinaisesti saavuttanut? Alexa vaikuttaa ihan symppikseltä, eikä minulla ole mitään häntä vastaan, mutta tämä kirjaprojekti kyllä ihmetyttää.
Mitä meriittejä tuollaisen oppaan kirjoittamiseen mielestäsi vaaditaan?
En ole ap, mutta ainakin lukion jälkeistä koulutusta olisin itse toivonut. En tosin tiedä mitä tuo 'nuoren naisen opas' tarkoittaa. Puhutaanko vain pukeutumisesta, hiuksista ja meikistä vai jostain syvemmästäkin.
Toisaalta on ehkä meriitti sekin, että ilman lukion jälkeistä koulutusta on pärjännyt noin hyvin. Mikäli siis hänellä ei enempää koulutusta ole, en tosiaan tiedä.
(Loppujen lopuksi monilla aika menestyneilläkin kirjailijoilla on sama tilanne, ehkä luontainen talentti korvaa koulussa opittua tai on jopa tärkeämpi luovassa prosessissa)
Ei tarvinnut, kun oli paikka perheen liikkeessä valmiina. Ja perheessä muutenkin varallisuutta. En tiedä aikooko hän kirjailijaksikaan.
Googlasin. Oli 2011 pyrkimässä Haaga-Heliaan tradenomiksi. En tiedä miksei mennyt/päässyt/hakenut uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tosin, sisustukseen hänellä on silmää - paljon, mutta ne rahat ovat tulleet jostain muualta.
Mitä väliä, mistä rahat tulevat tuossa tapauksessa? Jos osaa jotain, niin sitten osaa. Et kai sano jollekin matematiikkanerolle tai lääketieteilijälle, että ihan kiva, että löysit ratkaisun ongelmaan, mutta ikävää, ettet tehnyt sitä omilla rahoillasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin, sisustukseen hänellä on silmää - paljon, mutta ne rahat ovat tulleet jostain muualta.
Mitä väliä, mistä rahat tulevat tuossa tapauksessa? Jos osaa jotain, niin sitten osaa. Et kai sano jollekin matematiikkanerolle tai lääketieteilijälle, että ihan kiva, että löysit ratkaisun ongelmaan, mutta ikävää, ettet tehnyt sitä omilla rahoillasi?
No kyllä se asettaa opaskirjan opastajan vähän hassuun valoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en oikein tiedä, että millä meriiteillä Alexa kirjoitta jonkun nuoren naisen oppaan. Mitä hän on varsinaisesti saavuttanut? Alexa vaikuttaa ihan symppikseltä, eikä minulla ole mitään häntä vastaan, mutta tämä kirjaprojekti kyllä ihmetyttää.
En ole ap, mutta ainakin lukion jälkeistä koulutusta olisin itse toivonut. En tosin tiedä mitä tuo 'nuoren naisen opas' tarkoittaa. Puhutaanko vain pukeutumisesta, hiuksista ja meikistä vai jostain syvemmästäkin.
Kerro vähän tarkemmin? Pitäisikö olla koulutukseltaan meikkitaiteilija ja psykologi voidakseen kirjoittaa nuoren naisen oppaan?
Ei sillä oikeataan väliä. Enkä kritisoi Alexaa. Hienostihan hän on uraansa rakentanut ilman jatkokoulutustakin. Tosin, sisustukseen hänellä on silmää - paljon, mutta ne rahat ovat tulleet jostain muualta. Toivottavasti kirjassa pysytään tyypillisen nuoren naisen budjetissa. Blogihan ei sitä ole.
Sellaiset tarkan markan penninvenytysoppaat ovat kai asia erikseen, niitä julkaisee esim. marttaliitto. Miksi ihmeessä Alexan pitäisi kirjoittaa jostakin, mistä ei ole omakohtaista kokemusta.
Siksi, että harvalla kirjan ostoa pohtivalla on samanlaista budjettia. Eli ostavatko, jos se tuntuu enemmän satukirjalta kuin konkreettiselta oppaalta. Alexan ja Marttojen budjettien välillä on paljon muutakin.
Mutta kirjoittaa tietenkin mitä itse tahtoo. Tsemppaan joka tapauksessa.
Oikeastiko sinun mielestäsi pitäisi kirjoittaa asioista, joista ei ole tietoa tai kokemusta. Tuskin sellainenkaan kirja löytäisi ostajia, saati, että kukaan järkevä kustantaja sellaista suostuisi kustantamaan.
On Alexalla ainakin yksi tosi-fani. Ehkä hän ostaa kirjan koko suvulleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassuahan sellainenkin on, että opastaa muita asiasta, josta ei tiedä mitään, mikäli siis tarkoitat nyt jotain pikkurahalla toimeentulo-opasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kirjoittaa asioista, joista on omakohtaista kokemusta vai että kirjoittaa asioista, joista ei itse tiedä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro vähän tarkemmin? Pitäisikö olla koulutukseltaan meikkitaiteilija ja psykologi voidakseen kirjoittaa nuoren naisen oppaan?
Ei sillä oikeataan väliä. Enkä kritisoi Alexaa. Hienostihan hän on uraansa rakentanut ilman jatkokoulutustakin. Tosin, sisustukseen hänellä on silmää - paljon, mutta ne rahat ovat tulleet jostain muualta. Toivottavasti kirjassa pysytään tyypillisen nuoren naisen budjetissa. Blogihan ei sitä ole.
Sellaiset tarkan markan penninvenytysoppaat ovat kai asia erikseen, niitä julkaisee esim. marttaliitto. Miksi ihmeessä Alexan pitäisi kirjoittaa jostakin, mistä ei ole omakohtaista kokemusta.
Siksi, että harvalla kirjan ostoa pohtivalla on samanlaista budjettia. Eli ostavatko, jos se tuntuu enemmän satukirjalta kuin konkreettiselta oppaalta. Alexan ja Marttojen budjettien välillä on paljon muutakin.
Toisaalta unelmat myyvät hyvin, varsinkin huonoina aikoina. Tästä on tutkimuksiakin.
NIin siis mitä se Alexa nyt on saavuttanut?
Vierailija kirjoitti:
NIin siis mitä se Alexa nyt on saavuttanut?
Kustannussopimuksen käsittääkseni.
24,90 kirja ennakkotilattavissa.
No onhan Alexa sinänsä saavuttanut paljon, tai ainakin hänellä on aika paljon meneillään ihan kokoajan. Osa on tietenkin "saavuttamista" perheen avulla, vrt. töissä äitinsä kaupassa ja ei nyt mistään köyhimmästä päästä ole muutenkaan. Sinänsä ahkera ja ihan kiva tyttö.
Nostan kyllä hattua ahkeruudelle ja reippaudelle. Verrattuna vaikkapa ystäväänsä Mariannaan on kuin toiselta planeetalta.
En osta. Ymmärrän että varmaan Suomen nuorison skaalassa Alexa elää jonkinlaista unelmaa mutta mulle tulee lähinnä stressi aina kun mulle muistutetaan miten Suomessa näyttämisenhaluiset ihmsiet sössivät elämänsä ja nuorina kun täytyy Olla aina parasta ja kalleinta. Tässä Alexan luomassa blogi-illuusiossa on monta asiaa jotka eivät matsaa sen kanssa että elämä on unelmaa luksusasunnossa asumista ja kalliita vaatteita. Tämän huomioiminen tarvitsee ehkä vähän mittavampaa elämänkokemusta ja ymmärtämytsä raha-asioista sekä siitä mikä on luksusta.
Zarrolle tämä kirja, samoin kuin Alexan blogi ja koti ovat jatkuvaa hyvää mainosta. Olen miettinyt useampaan kertaan että kenen idea tämä on ollut, ihan blogin perustamisesta lähtien. Äidin vai tyttären? No, joka tapauksessa hyvin on purrut yleisöön. Seuraan sivusta mielenkiinnolla.
Kiinnostavaa seurata, miten kirjan käy... Tykkään Alexan sisustusjutuista, mutta kirja ei kyllä sisällöltään kiinnosta, enkä tule sitä ostamaan.
OT, mutta on muuten niin läppä, että "zarro" tarkoittaa italiaksi junttia, tyylitöntä.. Tsihihi
No nyt on kirja julkaistu! Mielipiteitä?
Tää video kyseisestä kirjasta on ehkä jäätävin ikinä😂😂
En todellakaan osta näitä rahastus "kirjoja".