Kaveri vain kun tarvii kyytiä - en jaksa enää
En siis koskaan ole häntä ajateluttanut mihinkään, mutta jostain hän on nyt saanut päähänsä että olen taksikuski. 1-3krt/vk tulee viestiä joissa pyytää ajeluttamaan parhaimmillaan 50km matkoja. Mitään korvausta ei ainakaan ole maininnut. Joka kerta kun sanon ei, alkaa se narina. Kun kaikilta muilta on jo kysytty, olen viimeinen vaihtoehto.
Edelleenkin, ei käy.
No miksei käy, onk sulla muka jotain muuta tekemistä?
No ei välttämättä, en vaan halua/jaksa alkaa kuskaamaan sua useita kertoja viikossa pitkiä välejä!
Pääseekö tuollaisesta mitenkään muuten eroon kuin lyömällä välit poikki?
Kommentit (25)
Huoh. Otapoa puhelin käteen ja soita tälle tyypille. Ehkä saatte asiat puhuttua?
Sano ihan suoraan, että jos ei muuta asiaa ole kuin kyytien kerjääminen, niin ei tarvitse ottaa yhteyttä.
Kannattaa vain sanoa että jos ei ole ymmärtänyt, niin et tule häntä kuskaamaan mihinkään. Ikinä. Jos ei ymmärrä suoraa puhetta niin aika vaihtaa maisemaa.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Otapoa puhelin käteen ja soita tälle tyypille. Ehkä saatte asiat puhuttua?
Olen hyvin yksipuolisia keskusteluja käynyt asiasta ihan kasvotusten. Slloin olen sanonut että vietän mielelläni aikaa hänen kanssaan, mutta en ole taksikuski.
Ap
Teet ihan omat arvioit, valinnat ja päätökset asian suhteen.
Noita on nähty. Välit poikki vaan.
Lainaa autoa. Pakkoko sun on lähteä mukaan? Tankki täyteen ja sanot, että täyttää uudelleen kun lopettaa ajonsa.
Anna sille taksikeskuksen numero. Miten hyviä kavereita te oikein olette / olette olleet, että tuolalista kehtaa edes pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Lainaa autoa. Pakkoko sun on lähteä mukaan? Tankki täyteen ja sanot, että täyttää uudelleen kun lopettaa ajonsa.
Ko. Henkilöllä ei ole autokorttia. Enkä todellakaan lainaisi muutenkaan. Kerran olen sen erheen tehnyt, ei enää ikinä.
Miksi ihmeessä mun pitäisi lainata autoani? Maksan sen ylläpidon, huollot, vakuutukset jne. Jos haluaa oman auton, silloin se ostetaan itse,
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täh?! Miksi ihmeessä ap:n pitäisi autoaan lainata, se kyytiä tarvitseva voi ostaa ihan itse oman ajopelin, jos sitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Anna sille taksikeskuksen numero. Miten hyviä kavereita te oikein olette / olette olleet, että tuolalista kehtaa edes pyytää.
Oltiin luokkakavereita, tämä kyytien kysely alkoi kun tämä kaveri muutti 10km päähän huonojen kulkuyhteksien äärelle. Ihmettelee nykyään kovasti, kun kaverit ovat hylänneet. Miksiköhän..
Pyytäisi edes joskus kylään, niin voisin vaikka heittääkkin. Tai tulisi itse käymään! Mutta kun se on aina sitä heitä sinne, heitä tänne, veisitkö mut baarista kotiin? No en vie, ota taksi.
Ap
Tuttua on. Panin välit poikki, koska koko kaveruuden pohjana näkyi olevan minun autoni: jollei tarvittu kyytiä, ei kaivattu minuakaan.
Noita välien katkomiseen johtaneita kyyditettäviä on minulla ollut kaksi. Toisella oli autollinen mies, mutta kun miehelle ei sopinut olla kuskina, oli minun vuoroni. Perustelu oli se, että mieskin kuskaa ihan mielellään, miksen siis minä. Toinen kyyditettäväni oli kokonainen ryhmä siihen aikaan, kun muutkin kuin minä olivat sinkkuja ja vain minulla oli auto. Tilanne lipui hiljalleen siihen, että minut pyydettiin mukaan pubiin ja baariin autolla. Lopulta minua ei enää pyydetty mukaan, vaan minulle soiteltiin valomerkin aikaan, että et kai ollut nukkumassa. Muutaman kerran hain tuon kolmikon, ennen kuin paksuun kallooni upposi se tosiasia, että minua käytettiin sumeilematta hyväksi. Annapa pikkusormi autottomalle ja katso, miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Älä vastaa siihen puhelimeen.
Lapsellisesti odotan että henkilö soittaisi ja kutsuisi vaikka kylään!
Ap
Tiedän tyypin. Parhaiten toimii kun et vaan vastaa enää. Noin nitä siltoja poltetaan.
Vierailija kirjoitti:
Jestas, miten huono ehdotus! Minun autoani ajan vain minä, ei kukaan muu. Autovuokraamot on keksitty niitä varten, jotka haluavat ajaa autolla mutteivät halua omistaa sitä tai olla siitä vastuussa muuten kuin sen vuokraamon vakuutusmaksun verran. Pöyristyisin sitä, että joku edes ehdottaisi minulle autoni lainaamista, mutta toisaalta olen kyllä nähnyt näiltä kyyditettäviltä kaikenlaista, joka on vienyt osan uskostani ihmisen selkärankaisuuteen.
Edellisessä kirjoituksessani mainitsin ex-kaverini, jonka mielestä minun olisi pitänyt tulla kyyditsemään silloin, kun hänen miehelleen ei sopinut. Tällä kaverilla oli otsaa muun muassa soittaa minulle parin kilometrin päästä kotoani ja pyytää minulta kyyti omaan kotiinsa 25 kilometrin päähän. Hänen miehensä olisi voinut kyllä noutaa rouvansa, mutta sitten hänen olisi - oi voi - pitänyt ajaa edestakaisin eli 45 kilometriä. Taksi ei kelvannut, koska taksi on kallis. Ihan looginen ajattelu tuossa oli taustalla: kaverille ja hänen miehelleen tosiaan kävisi halvimmaksi se, että minä ajaisin 50 kilometriä. Lopulta hän meni junalla ja mies nouti hänet lähiasemalta.
Nro 15
Vierailija kirjoitti:
Taksi ei kelvannut, koska taksi on kallis. Ihan looginen ajattelu tuossa oli taustalla: kaverille ja hänen miehelleen tosiaan kävisi halvimmaksi se, että minä ajaisin 50 kilometriä. Lopulta hän meni junalla ja mies nouti hänet lähiasemalta.
Nro 15
Tuollainen tarina vähentää kyllä uskoa ihmiskuntaan. Ja valitettavasti uskon sen todeksi, tuollaisia ihmisiä oikeasti on olemassa.
Kyllähän voi kuskata jos ystävyys on edes jotenkin vastavuoroista. Esim minä kuskaan sinua, voisitko sinä katsoa lapsiani sen aikaa kun minä käyn lääkärissä tutkimuksissa?
Mutta kun ei. Ei niin millään, ei vaikka kyse työttömästä ihmisestä.
Otsikosta jäi puuttumaan sana soittaa. Ap