Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 viikkoa laihdutusta takana ja tässä tulos:

Vierailija
16.03.2016 |

Vyötäröltä lähtenyt 3 cm ja paino tippunut 800g. Heti laihdutuksen alussa paino nousi (!) kilolla, mutta alkoi sitten pikku hiljaa tippumaan.

Voiko tuosta tuloksesta olla tyytyväinen? Itse vähän ehkä odotin, että paino olisi tippunut enemmän.
Olen alkanut liikkumaan todella paljon (verrattuna aiempaan) ja päivässä syön n. 1600 kaloria. Painoa tällä hetkellän n. 68.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa myös tietää, miten muilla laihduttajilla on ekat viikot mennyt?

ap

Vierailija
2/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa 10000001.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa ja vain 800g?! Se on kyllä todella vähän kun ajattelee että pudotus on huiminta alussa.

Vierailija
4/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää, että paino nousi alussa. Aloitko juoda enemmän vettä tms? Kuinka pitkä olet, eli laihdutatko ylipainoa vai muuten vaan?

1600 kcal on kuitenkin kohtuullisen paljon, ei sillä huimaa laihdutusta aikaan saa. Mutta haluat varmasti pysyviä muutoksia, ja silloin paljon liiikuntaa ja 1660 kcal kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. 

Vierailija
5/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vauhti. Elimistö totuttelee vielä uuteen tilaan.

Vierailija
6/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tulos. Osalla kestää kauemmin että kroppa tottuu uuteen ruokavalioon. Itselläni on myös näin. Kolme ensimmäistä viikkoa paino jumitti ja tippui vain kilon yhteensä, sen jälkeen alkoi tasaiseen tahtiin pudota 500g/viikko. Tuloksissa olen pysynyt vuoden :) Paljonko sun on tarkoitus tiputtaa painoa?

Vierailija
7/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-5,6 kg

Vierailija
8/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itse epäilen painon nousun johtuvan siitä, että aloin syödä yksinkertaisesti sellaista ruokaa, mihin elimistö ei ollut tottunut: kasviksia, hedelmiä, paljon proteiinia. Ennen laihdutusta söin paljon suklaata ja nopeita hiilihydraatteja. En syönyt siis määrällisesti paljon, mutta kaloreita kertyi huimasti. Nyt syön taas todella paljon, mutta sitten kaloreita kertyy paljon vähemmän. Luulen, että elimistölläni meni aikaa tottua tähän uuteen, suhteellisen isoon määrään ruokaa. Ja joo, vettä aloin julmaan oikein reippaasti.

ap

Vierailija
9/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja varmaan liikunnan aloituskin keräsi jonkin verran nesteitä vartaloon. ekojen juoksulenkkien jälkeen olin jotenkin pökkelö :D

ap

Vierailija
10/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla putosi 500 g viikossa ja se oli kyllä ihan kovan tuntuinen tahti. Jos oli jotkut juhlat tai lomamatka tai muuta syöminkiä, niin silloin tuli väliviikko, eli paino ei tippunut, mutta sitten seuraavalla viikolla jatkui taas. Minä laihdutin normaalipainon sisällä, joten tahti ei voinut ollakaan monta kiloa viikossa. Eikä varmasti sinullakaan, ellet oo 150-senttinen.

Vierailija
11/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että muillakin on vastaavaa. Olen itse pitkä 168, joten periaatteessa olen normaalipainoinen, mutta periaatteessa, ainakin omasta mielestäni, en :D Tarkoitus on tiputtaa n. 5 kg. Ja samalla yritän kasvattaa myös kuntoa kesää varten. Ajattelin juosta elämäni ensimmäisen juoksukilpailun :)

Itselläni muuten menkat alkamassa - odottelen innolla mitä vaaka näyttää menkkojen jälkeen. Yleensä oon näihin aikoihin aika turvoksissa.

ap

Vierailija
12/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippui ensimmäisellä kahdella viikolla 5 kg. En muuttanut ruokavaliota mitenkään, pienensin vaan annoksia. Sen jälkeen 1-2 kg/ viikko on lähtenyt.

Vierailija
13/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tippui ensimmäisellä kahdella viikolla 5 kg. En muuttanut ruokavaliota mitenkään, pienensin vaan annoksia. Sen jälkeen 1-2 kg/ viikko on lähtenyt.

ok, todella upea saavutus! Paljon sulla oli lähtöpaino?

Vierailija
14/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepa ap. Olet normaalipainoinen jo nyt joten paino putoaa TODELLA hitaasti. Ehkä sinuna heittäisin vaa'an mäkeen. Mene kuntosalille. Kasvata lihasmassaa, se nostaa peruskulutusta. Kovat juoksulenkit nostavat turhaan stressitasoja. Ja vielä kerran: Vaaka pois ja mittanauha tilalle! Onnea tiivistymiseen :)

Vierailija
15/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tulos. Osalla kestää kauemmin että kroppa tottuu uuteen ruokavalioon. Itselläni on myös näin. Kolme ensimmäistä viikkoa paino jumitti ja tippui vain kilon yhteensä, sen jälkeen alkoi tasaiseen tahtiin pudota 500g/viikko. Tuloksissa olen pysynyt vuoden :) Paljonko sun on tarkoitus tiputtaa painoa?

Ei se nyt mistään 'tottumisesta' ole kiinni vaan asioille on ihan selkeät fysiologiset syyt olemassa.

Yleensä paino putoaa aluksi nopeammin, koska suolan ja hiilihydraattien saanti on useimmiten vähäisempää, kun energiansaantia pienennetään. Ja lisäksi suoli mahdollisesti tyhjentyy paakkuuntuneista jätöksistä.

Eli ensin lähtee nopsakasti varastohiilihydraatit eli maksa- ja lihasglykogeeni, ja niihin sitoutunut vesi. Yksi glykogeenigramma sitoo itseensä 3g vettä. Ja mahdollisesti sitä itseään kaupan päälle.

Samanaikaisesti toki keho alkaa korvaamaan ravinnon vähäisyyden aiheuttamaa energiavajetta purkamalla rasvakudoksia (ja valitettavasti myös lihasproteiineja).

Vaakapaino saattaa hypokalorisissa olosuhteissa säilyä samana vaikka viikkoja, johtuen vaihteluista nestetasapainossa, glykogeenin ja kakan määrässä.

Rasvasolut voivat myös triglyseridinsä luovuttamisen jälkeen täyttyä väliaikaisesti vedellä, joka tarkoittaa sitä, että vaikka rasvaa on kehossa vähemmän, vaakapaino ei muutu, heti vaan vaikka sitten muutaman päivän päästä kertarysäyksellä enemmän, ns whoosh-efekti.

Vierailija
16/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulepa ap. Olet normaalipainoinen jo nyt joten paino putoaa TODELLA hitaasti. Ehkä sinuna heittäisin vaa'an mäkeen. Mene kuntosalille. Kasvata lihasmassaa, se nostaa peruskulutusta. Kovat juoksulenkit nostavat turhaan stressitasoja. Ja vielä kerran: Vaaka pois ja mittanauha tilalle! Onnea tiivistymiseen :)

Kiitos vinkistä. Vaakaa käytän jatkossa kerran viikossa.

Juoksulenkkejä en kylläkään lopeta. Eivät ne ainakaan minun kohdalla kohota stressihormoneja - päinvastoin. juoksemisesta saan valtavasti tarmoa. Ja kyllä, kuntosalilla käyn.. 

Ja mittanauhasta vielä...luitko aloitusta? :)

ap

Vierailija
17/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 viikkoa takana, painoa lähtenyt -5.8 kg. Cambridge kuurilla olen ja pelkästään pussiruokaa menee tässä vaiheessa. Tosi hienolta tuntuu laihtua näin nopeasti.

Vierailija
18/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla niin, että sulla oli aiemmin pieni nestehukka, aloit syödä paljon enemmän kuituja ja harrastaa liikuntaa, ja siitä syystä paino lähti ensin nousuun? Joka tapauksessa projekti kuulostaa hyvältä tavalta siirtyä terveellisempiin elintapoihin, jatka samaan malliin. =)

Olen itse aika samoissa mitoissa, tai loppuvuodesta. Nyt olen saanut muutaman kiloin tiputettua, paino on mennyt ylös ja alas, mutta näyttäisi että enemmän alas. En oikein kestä "järkevää" laihduttamista, haluan nopeita tuloksia, joten välillä olen Dukan dieetillä, jossa siis syödään tosi vähän hiilihydraatteja. Sitten taas on "pakko" keskeyttää ja paino nousee vähän, kunnes paremmassa tilanteessa pystyn taas pitämään tiukemman viikon, jolloin tippuu n. 1,5 kiloa. 

Vierailija
19/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti on sujunut.

Vierailija
20/24 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 2 viikkoa takana, painoa lähtenyt -5.8 kg. Cambridge kuurilla olen ja pelkästään pussiruokaa menee tässä vaiheessa. Tosi hienolta tuntuu laihtua näin nopeasti.

Varmaan tosi hienoa lihoa kuurin jälkeen vielä nopeammin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi