Onko edunvalvojaksi hakemiselle jotain esteitä?
Eli voiko olla jotain esteitä etten voisi olla äitini edunvalvoja?
En löydä googlettamalla tietoa joten tieto on tervetullutta.
Kommentit (6)
Miten paljon työtä siinä on jos äiti on laitoshoidossa? eikö se ole aika simppeliä kun kuitenkin menot ovat samat melkein joka kuukausi.
Eihän siinä ole kuin kerran vuodessa niitä tiliselvityksiä?
Ei ole muita halukkaita hommaan,olen ainoa lapsi.
ap
Älä ihmeessä rupea viralliseksi edunvalvojaksi. Voit ne samat asiat myös epävirallisesti. Huomiot vaan ettet maksa hänen tililtään muita laskuja kuin hänen nimissään olevat ja muutenkin kirjaat kaiken ylös.
Itse sain nämä ohjeet maistraatista !
Laitoshoidossa olevalla ei jää kuin n.90e kk.ssa joten eipä siinä ole paljoa tilitettävääkään.
Ni ja kaikki s bonus tilejä myöden pitää tilittää. Et voi niitä lopettaa ilman lupaa jne. 3 sen kanssa samaa mieltä, pystyykö äitisi valtuuttamaan asioiden hoitajaksi ?
Tämä oli meillä juuri ajankohtaista. Anomus laitettiin sisään ja papereissa luki, että xx xx on hyvämaineinen (tai jotain vastaavaa, varmaan rikosrekisteri tarkastettu) ja ei ole luottohäiriöitä, eikä muitakaan syitä tiedossa.... Eli rikosrekisteri ja luottotiedot tarkastettiin?
Ellei sinulla ole rikoksia tai ole itse edunvalvonnassa niin ei varmaankaan ole estettä etteikö sinua voisi käräjäoikeudessa määrätä edunvalvojaksi. Hirveen paljon työtä ja maistraatti valvoo sun tekemisiä. Onko joku muu halukas hommaan eli kiistääkö sun soveltuvuutta siihen ?