Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkiva työkaveri ärsyttää

Vierailija
15.03.2016 |

Mulla on itseäni reilusti vanhempi uusi työkaveri, jonka kanssa (valitettavasti) joudun tekemään töitä rinnakkaisilla työpisteillä. Olen huomannut ihan liikaa yhteensattumia, jotta ne voisivat olla sattumia, ja olen tulkinnut, että tämä työkaveri matkii minua.

Esimerkiksi kun käytän jotain väriä vaatteissani paljon, sanotaan vaikka että keltainen neuletakkini tuntuu joskus kivalta pitää ja käytän sitä jonain ajanjaksona paljon. Työkaveri todennäköisesti alkaa pukeutua myös keltaiseen uuden näköiseen neuletakkiin, vaikka muuten ei pidä keltaisesta.

Käytän tietynlaisia koruja, joita näkee yleensä kellään aika harvoin. Työkaveri oli ostanut samanlaisia, vaikka tyylinsä on yleensä ihan eri.

Leikkasin hiukseni pitkistä puolipitkiksi, käytännössä nutturakampaus vaihtui puolipitkään auki olevaan tukkaan. Kahden päivän päästä työkaverilla myös.

Työkaveri käytti töissä tavaroiden kuljettamiseen koria. Kun ostin itselleni mustan käsilaukun, kori vaihtui mustaan käsilaukkuun.

Käytän lähinnä yhden tietyn merkin vaatteita. Työkaverille on ilmestynyt niitä paljon viime aikoina. Ja jos käytän vaikka jotain hametta töissä, aika usein bongaan että työkaveri luppoaikanaan tilaa nettikaupasta samanlaisen.

Olin pahassa yskässä ja ostin töihin inkiväärikarkkeja lääkkeeksi siihen. Parin päivän päästä niitä ilmestyi myös työkaverin pöydälle.

Työkaveri oikein päivystää, että koska lähden kahvitunnille ja säntää perään. Jos teenkin vittumaisesti ja käännynkin käytävällä eri suuntaan kuin kahvihuoneeseen, se jää käytävälle seisomaan neuvottoman näköisenä. Jos istun kahvilla pidempään juttelemassa jostain työasiasta porukan kanssa, jonka kanssa työskentelen tiiviisti, työkaveri jää sinne myös notkumaan vaikkei oikeasti ymmärrä asiasta mitään koska se ei koske häntä. Ja kun poistun, lähtee heti perään.

Kun puhun puhelimessa, työkaveri on aina kotva pitkällä kuuntelemassa mitä puhun. Yleensä myös kommentoi puhelua jotenkin jälkeenpäin. Jos saan viestin puhelimeeni, se on heti naama pitkällä kuikuilemassa, että "tuliko jotakin mukavaa vai?".

Jos luonani käy joku työkaveri hoitamassa jotain työasiaa, tämä ärsyttävä työkaveri kokee jotenkin oikeudekseen tai velvollisuudekseen aina puuttua keskusteluun jotenkin.

Siis mä en jaksa. Miksei se voi hankkia omaa elämää?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkijanärhi

Vierailija
22/23 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ihan samanlainen tilanne muutama vuosi sitten. Ja kyse on korkeasti koulutetuista vaativaa työtä tekevistä ihmisistä, eikä mistään lastentarhasta. Työkaverini on minua kymmenen vuotta vanhempi.

Työkaverini myös osti jatkuvasti samanlaisia vaatteita kuin minä. Koin sen todella ärsyttäväksi, koska meillä käy asiakkaita ja käymme myös asiakkaiden luona, oli todella noloa kun muutaman kerran olimme pukeutuneet lähes täysin samanlaisiin vaatteisiin.

Työkaverille ilmeistyi samanlainen jakku kuin minulla, samanlaiset saappaat, sama Malene Birgerin huivi, samanlainen Gantin mekko. Kerran hän kuuli minun puhuvan toisen kollegan kanssa siitä, että olin käynyt viikonlopun aikana sovittamassa erästä tietynäväristä takkia, josta ei ollut myymälässä sopivaa kokoa. Kerroin tälle toiselle kollegalle, että aion mennä kysymään myymälästä, että saisiko oikean koon tilattua toisesta toimipisteestä. Tämä matkija tuli seuraavana päivänä töihin sama takki päällä. Sattumaako? Enpä sitten ostanut kyseistä takkia.

Sama kuvio toistui muutamaan kertaan, kun hän oli ilmeisesti kuunnellut kahvitauolla minun ja toisen kollegan juttuja. Suunnittelin ostavani Peak Performancen aniliininpunaisen kevytuntuvatakin. Arvatkaapa kenellä oli seuraavana päivänä päällä sellainen? Sama juttu kävi Marimekon nahkaisen käsilaukun kanssa.

Lopetin jossain vaiheessa omien asioideni puhumisen kahvitunneilla kokonaan. Meillä on aika kova työtahti, joten monesti kahvitunneilla puhuttiinkin kaikenlaista "höttöä" vaatteista, matkoista, viikonlopun suunnitelmista jne.

Tämä matkiminen loppui muutama vuosi sitten. Luulen että työkaverillani oli yksinkertaisesti joku kriiisi oman itsensä ja omakuvansa kanssa. Hänellä olikin juuri tähän aikaan iso kriiisi avioliitossa, eikä se päättynyt hyvin. Nykyisin olemme ihan ok väleissä.

Itsestäni tämä tuntui todella nololta, kun monet työkaverit muiltakin osastoilta kuittailivat tästä "tekstiilikaksosuudesta" ja kerran jopa eräs asiakas ihmetteli, että onko meillä joku yhteinen uniformu.

Aniliininvärinen kuulostaa kaamealta. Hyvä, että vältyit valinnaltasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt aikuisia ihmisiä jotka matkivat muita noin räikeästi.. Kuka haluaa saatika kehtaa alkaa ostelemaan pilkulleen samanlaisia vaatteita kuin toisella, ja vielä toistuvasti? Jonkin yhden yksittäisen vaatekappaleen vielä ymmärtää..

Ja vielä hassumman tilanteesta tekee se, ettei tuollaisesta oikein voi suoraan alkaa toiselle sanomaankaan, tai alkaa itse vaikuttaa kummalliselta :D Siis jos menettää toiseen malttinsa että minkähän takia matkit mua, ja toinen vain esittää tietämätöntä, niin siinähän alkaa muiden silmissä näyttää itse ihan vainoharhaiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän