Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi yäk, päivä migreenin kourissa

Vierailija
15.03.2016 |

Ripuloin, okseksin ja kärsin päänsärystä koko päivän. Vieläkin vähän niskaa särkee. Mulla ei ole ollut muuta lääkettä kuin käsikauppalääkkeet tähän asti, mutta tänään varasin ajan lääkärille, koska pakko saada joku kunnon lääkitys. Mitä muilla migreenistä kärsivillä on lääkkeenä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori rouva kertoi päässeensä migreenistä eroon jättämällä ruokavaliosta pois maito- ja viljatuotteet ja samalla hoikistunut kauniiksi.

Vierailija
2/28 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori rouva kertoi päässeensä migreenistä eroon jättämällä ruokavaliosta pois maito- ja viljatuotteet ja samalla hoikistunut kauniiksi.

Aha.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt monia triptaaneja elämäni aikana migreeniin. Maxalt ja Oriptan nyt viimeisimmät. Kummatkin toimi yleensä ihan hyvin, jos vaan ehti lääkkeen ottaa jo ensimmäisten oireiden alettua. Tällä hetkellä käytössä vain paratabs 1g ja/tai burana 800mg.

Vierailija
4/28 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttänyt monia triptaaneja elämäni aikana migreeniin. Maxalt ja Oriptan nyt viimeisimmät. Kummatkin toimi yleensä ihan hyvin, jos vaan ehti lääkkeen ottaa jo ensimmäisten oireiden alettua. Tällä hetkellä käytössä vain paratabs 1g ja/tai burana 800mg.

Voiko noita ottaa muuten tyhjään mahaan? 

Ap

Vierailija
5/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan helpompi syödä myrkkypillereitä kuin kokeilla ruokavalion korjaamista? 🍓

Vierailija
6/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan helpompi syödä myrkkypillereitä kuin kokeilla ruokavalion korjaamista? 🍓

Kai ymmärrät migreenin johtuvan laajentuvista verisuonista päässä? Ei ole todellakaan mitään verensokeripäänsärkyä ja on törkeää edes ehdottaa jotain tuollaisia oikeasta migreenistä kärsivälle, vielä joidenkin laihtumiskommenttien kera!

Helvetti teidän ruokavaliouskovaisten kanssa.

Vierailija
7/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Imigran 20 mg nenäsumute käytössä. Toimii itselläni todella hyvin, jos otan tuota heti aura-oireiden tullessa.

Vierailija
8/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Imigran injektio, toimii. Ruokavaliossa on sen verran perää, että mulla esim. punaviini laukaisee migreenin. En juo enää ollenkaan punkkua. Rasvaiset juustot, vaaleat jauhot, sokeri - näitä vältän.

Vierailija
9/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät migreenin johtuvan laajentuvista verisuonista päässä? Ei ole todellakaan mitään verensokeripäänsärkyä ja on törkeää edes ehdottaa jotain tuollaisia oikeasta migreenistä kärsivälle, vielä joidenkin laihtumiskommenttien kera!

Helvetti teidän ruokavaliouskovaisten kanssa.

En ole tuo, kenelle kommentoit vaan #7, mutta tottahan se on että jotkut ruoka-aineet saattavat aiheuttaa migreeniä:

Yleisiä migreeniä aiheuttavia ruoka-aineita

suklaa

maitotuotteet

muna

sitrushedelmät

jauhotuotteet, esimerkiksi pasta

sipuli

omena

banaani

natriumglutamaatti.

myös kofeiinia sisältävät juomat ja jotkin keinotekoiset makeutusaineet voivat laukaista koh­tauksen.

http://www.kauneusjaterveys.fi/terveys-hyvinvointi/terveys/12-x-luomuap…

Vierailija
10/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisikin niin, että saisi migreenin pysymään poissa ruokavalioremontilla. Ei paljoa suklaan välttelyt auta, jos migreenin laukaiseekin jokin haju, stressi, hormonaaliset tekijät (menkkakierto etc.), univelka...

Vierailija
11/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeiä aiheuttavia asioita on kymmeniä. Esim.hormoonitoiminta, jotkut ruoka-aineet (mausteet, viini) alkoholi muutenkin, lisäaineet, tuoksut, hajut, kirkas valo, auringon valo jne jne jne....valitettavasti lista on loputon.

Itse kärsin mm. hormoonimigreenistä ja voi jumalauta että vituttaa kun joku pallinaama katsoo asiakseen neuvomaan esim. Olen kuullut että eräs nainen pääsi migreenistä eroon kun luopui punaisesta lihasta. Se nyt ei auta mun tapauksessa. Eikä miljoona muukaan kikka-kolmonen jota mulle aina välillä ehdotellaan. Olen kyllä kokeillut yhtä jos toista. Ymmärrän, että neuvojat tarkoittaa hyvää, mutta en vaan jaksais.

Ap:lle suosittelen imigran -nenäsuihketta, vaikuttaa nopeasti ja on tehokas. Migreeni vaikuttaa joillain myös vatsan toimintaan, niin että suun kautta otettava lääke ei edes toimi. Minulla on näin joten nenäsuihke on ihan must. Myös injektiona löytyy, otan tosi vaikeaan kohtaukseen.

Pitää myös muistaa, että migreeni on hyvä saada laukaistua heti pois sillä pitkittynyt kohtaus aiheuttaa vaurioita aivoihin ja altistaa aivoinfarktille.

Vierailija
12/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisikin niin, että saisi migreenin pysymään poissa ruokavalioremontilla. Ei paljoa suklaan välttelyt auta, jos migreenin laukaiseekin jokin haju, stressi, hormonaaliset tekijät (menkkakierto etc.), univelka...

Jos kerran on paljon syitä migreeniin, eikö olisi parasta ensin selvittää migreenin aiheuttaja niin neuvot valikoituisivat paremmin, eikä tarvitsisi ruveta hyvää tarkoittavia ihmisiä mollaamaan.

Vierailija
13/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä viestin 12 kanssa👍

Vierailija
14/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut aiemmin samaa? Voisiko johtua lisääntyneestä valon määrästä. Mua alkoi särkeä päätä ja oksettaa tänään ja epäilin, että johtuu tuosta auringosta.

Vierailija
15/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko noita ottaa muuten tyhjään mahaan? 

Ap

Triptaaneja on nenäsprayna. Imigranin ja Zomigin voi ottaa heti kun kohtaus painaa päälle.

Vierailija
16/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran on paljon syitä migreeniin, eikö olisi parasta ensin selvittää migreenin aiheuttaja niin neuvot valikoituisivat paremmin, eikä tarvitsisi ruveta hyvää tarkoittavia ihmisiä mollaamaan.

Aivorungon hermotumakkeiden häiriöt ne sitä migreeniä aiheittaa. Sopii vain keksiä joku parannuskeino tuohon, kun siihen ei ole neurologit tai neurokirurgitkaan kyenneet.

Vierailija
17/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä hyvää tarkoittavatkin voisi hieman miettiä, jos migreenistä on kärsinyt jo vuositolkulla niin eiköhän sitä ole kokeiltu yhtä jos toista konstia ja varmasti onkin käytössä ne, mitkä auttaa. Esim. alkoholin välttäminen tms. Kertaakaan en ole mitään ns.uutta kuullut näiltä maallikoilta, ketkä niin hyvää hyvyyttään neuvoo. Jos on niin kiinnostunut migreenistä, voisi ensin ottaa siitä kunnolla selvää ennen kuin jakaa neuvojaan.

Vierailija
18/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tuossa oikein mollataan? En tajua. 😮

Vierailija
19/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, popsin todellakin mieluummin "myrkkypillereitä" (ihan hirveitä myrkkyjähän ne lääkkeet ovat!) kuin teen "pienen" ruokavalioremontin, josta todennäköisesti ei ole mitään apua. Mulla on selvästi hormonaalinen migreeni, se on puhjennut ensimmäisen kerran murrosiässä ja ollut sitten lähes pari vuosikymmentä oireettomana, kunnes puhkesi uudelleen lisääntymiseen liittyvien asioiden yhteydessä.

Ap

Vierailija
20/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan ole mitään erikoista, mikä aiheuttaisi migreenin. Se vaan tulee. Otan aurojen alussa 800 mg Buranaa, se yleensä auttaa. Olo on kyllä pitkään kuin olisi jyrän alle jäänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi