Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdotuksia säästötalkoisiin

Vierailija
15.03.2016 |

Olen tässä miettinyt mitä voitaisiin muuttaa että saadaan Suomi kilpailukykyisemmäksi:

- Lukio, ammattikorkeakoulu ja yliopisto maksullisiksi kaikille. Välissä voisi olla siirtymävaihe, jonka aikana ei makseta opintotukea, mutta ei myöskään peritä lukukausimaksuja. Myös turhia oppilaitoksia tulisi lakkauttaa, esim. tradenomeja on aivan liikaa. Myös joku kulttuuriala on aivan turha. Peruskoulu ja amis maksuttomia, jotta kaikilla olisi mahdollisuus jonkinasteiseen koulutukseen. Turha kouluttaa vitusti insinöörejä työttömiksi.

- Vanhustenhuollon uudistuminen niin, että tulevaisuudessa vanhuksilla on kaksi vaihtoehtoa: "rikkaammat" maksavat itse omasta hoidostaan, "köyhemmät" turvautuvat lasten ja lastenlasten apuun. Vanhusten hoito on Suomessa nykyään muutenkin niin retuperällä, että mieluummin ottaisin itse kuulan kalloon kuin makaisin paskaisissa vaipoissa päivät pitkät.

- Verotuksen keventäminen kaikilla osa-alueilla, jotta saadaan hintoja alemmaksi ja siten parannetaan ostovoimaa.

Muita ehdotuksia / mielipiteitä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahan ilman oikeaa hätää päässeet ulkomaalaiset sosiaalipummit pois, lopuillekin vain suomalaisen saamia tukia pienemmät tuet, ei lainkaan lapsilisiä jne. Ulkomaalaisille ei koskaan mitään harkinnanvaraista sosiaalitukea. Ulkomaalaisten kaikki "pakolliset" hankinnat joko kirpputorilta tai yhteishankintana kilpailutuksena samaan malliin kuin esim. äitiyspakkaus. Jos esim. Tokmanni toimittaisi loisien (talvi)vaatteet sen sijaan että ostavat ne "itse" Stockmannilta, säästyisi järjettömiä summia. Mitään telkkareita yms. ei-välttämättömyyksiä ei lainkaan, hankkikoon sitten itse kun ovat säästäneet rahoistaan. Patjan päällä ja ilman mitään kodinkoneita monet suomalaisetkin aloittavat omaan kodin rakentamisen. Kaikkien ulkomaalaisten rikollisten rangaistusten ulkoistaminen jonnekin halpaan maahan ja rangaistuksen jälkeen ikuinen pääsykielto Schengen-alueelle. Kaikista rikoksista niinikään ikuinen pääsykielto tänne.

Vierailija
22/23 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennetaan kaasukammioita, joissa sitten turhat ja yhteiskuntaa hyödyttämättömät henkilöt (sairaat, vanhukset, lapset, vammaiset, pakolaiset, loiset, juopot, narkit..jne) kaasutetaan hengiltä, lihat käytetään vaikka purkkihernekeittoon ja myydään Ruotsiin. Suomi lähtee välittömästi nousuun, eikö vain. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ideoita tuolla 21lla mutta laajentaisin ne koskemaan kaikkia sossupummeja. Ei suomalainenkaan saa maata perse homeessa kun maan tilanne on tämä. Kirppiskamat heillekin eikä mitään ylimääräistä lapsillekaan.