Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ole ihan sama lypsää maito ja imettää se pullosta vauvalle? jos on itsellä imetysfobia

Vierailija
19.02.2006 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito loppuu tuolla tyylillä. Mutta parempi tietty kuin korvikkeet.

Vierailija
2/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisempi vaihtoehtohan se vauva on kuin se lypsykone.

Arvatenkin odottelet vielä esikoista syntyväksi? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama miten sen antaa.

Vierailija
4/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan sama miten sen antaa.

Lisäksi helevetin työlästä, mutta jos haluaa mieluummin pumppailla ja pestä pulloja niin.. ;D

Vierailija
5/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti, se on niin jumalattoman työlästä että eikö olisi paljon helpompi imettää?

Vierailija
6/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas moni tietää maidon ehtymisestä näköjään paljon, mutta onko omakohtaista kokemusta?? Mä nimittäin koko ajan sekä pumppaan että imetän ja hassua kyllä ei oo nyt muutamassa kuukaudessa maito loppunut... Maitoa päin vastoin on alusta asti tullut niin paljon, että siinä juuri syy pumppaukseen: vauva ei saa kerralla tyhjennettyä rintoja, joten on pakko tyhjentää välillä itse loput. Eli pullosta annetaan sitten niitä pumpattuja välillä, ettei menisi hukkaan. Että kuten joku sanoikin, niin äidinmaito on äidinmaitoa, sama se, kuinka se lapselle annetaan. Läheisyyttä ja rakkautta voi antaa muutenkin. Vaikka imetys on tärkeää, niin ihmisillä on omat syynsä toimia omalla tavallaan.

Anna

Vierailija
7/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

taas moni tietää maidon ehtymisestä näköjään paljon, mutta onko omakohtaista kokemusta?? Mä nimittäin koko ajan sekä pumppaan että imetän ja hassua kyllä ei oo nyt muutamassa kuukaudessa maito loppunut...

Vierailija
8/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

taas moni tietää maidon ehtymisestä näköjään paljon, mutta onko omakohtaista kokemusta?? Mä nimittäin koko ajan sekä pumppaan että imetän ja hassua kyllä ei oo nyt muutamassa kuukaudessa maito loppunut... Maitoa päin vastoin on alusta asti tullut niin paljon, että siinä juuri syy pumppaukseen: vauva ei saa kerralla tyhjennettyä rintoja, joten on pakko tyhjentää välillä itse loput. Eli pullosta annetaan sitten niitä pumpattuja välillä, ettei menisi hukkaan. Että kuten joku sanoikin, niin äidinmaito on äidinmaitoa, sama se, kuinka se lapselle annetaan. Läheisyyttä ja rakkautta voi antaa muutenkin. Vaikka imetys on tärkeää, niin ihmisillä on omat syynsä toimia omalla tavallaan.

Anna

Vauva itse säätelee sitä määrää. Eli tiheän imemisen kausina " tilaa" lisää maitoa.

Jos tää pumppaaja haluaa päästä pumppailuista eroon, niin sitä määräää voi pikku hiljaa vähentää kunnes tulee nolla vastaan...

Vierailija
9/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä maitoa tulee pelkällä pumppaamisellakin!

Vauva joutui osastolle heti synnyttyään ja pumppaamalla se maito nousi ja sen tuleminen taattiin nimenomaan pumppaamalla. Ja tätä jatkettiin kolme kuukautta.

Työlästä hommaa on, helpommalla pääsee imettäessä.

Vierailija
10/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vauva joutui osastolle heti synnyttyään ja pumppaamalla se maito nousi ja sen tuleminen taattiin nimenomaan pumppaamalla. Ja tätä jatkettiin kolme kuukautta.

Vierailija
11/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirryttiin rintaruokintaan, kun lapsi oli tarpeeksi vahva imemään itsensä täyteen tissistä. Ja jatkuu edelleen, lapsi nyt 8kk, tosin ollaan siirtymässä pulloon jatkuvien rintaraivareitten takia.

Vierailija
12/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Et olisi sinäkään varmaan kovin paljon pitempään jaksanut tuota pumppaamista. Vai mitä?

Vierailija
13/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti helpommalla pääsee kun imettää.

Pointti vaan oli, ettei se maito noin vain sieltä tissistä lopu kunhan vaan jaksaa pumpata. Enemmänkin syy taitaa olla juuri jaksamisessa, se on tosissaan kyllästyttävää hommaa.

Vierailija
14/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pumppasin esikoiselle 3kk maitoa, koska suostunut ottamaan rintaa itse. Ongelmana oli maidon runsas tulo, ei loppuminen, mutta olen siis sitä sarjaa jolla maitoa muutenkin riittää.

Luulen, että yksi, mikä pumppamisessa tehosti maidon tuloa, oli se, että helposti tulee aina pumpattua rinnat melko tyhjäksi. Minulla se siis myös onnistui, toisilla kai lypsämällä irtoaa maito huonosti.

Parhaimmillaan saatoin lypsää yli 3dl kerralla, tyypillisesti 3-4h välein.

Alkuun päätin lypsää myös yöllä, jotta maitoa riittäisi, myöhemmin oli pakko.

Lopetin pumppailun, koska olin täysin sidottu noihin lypsyväleihin.

Ehkä olisi tasoittunut jos olisin vielä jatkanut, mutta silloin en tiennyt tuosta 3-4 kk imetyksen jälkeen tapahtuvasta muutoksesta maidontuotannossa.

Vierailija
15/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhra täällä on asiaa kysyä ja lietsoa riitaa.... no osa varmaan veti jo herneen nenuun - ja se tais olla sulla tarkoituksenakin

Vierailija
16/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esim. olen pumpannut enimmillään 30 milliä täydestä rinnasta. Silti vauva täysimetyksellä ja hengissä. (Kateeksi kyllä käy niitä, joilla riittää varamaitoa pakkaseen, itse en tiedä, mitä tekisin esim. joutuessani lääkekuurille, imetys varmaan tyssäisi siihen)

Vierailija
17/17 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tuhra täällä on asiaa kysyä ja lietsoa riitaa.... no osa varmaan veti jo herneen nenuun - ja se tais olla sulla tarkoituksenakin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme