Työtön miksi et mene töihin?
Mikä on kun ei työ kelepaa? Ja onko teidän työttömien sossurottien mielestä oikein että me työssäkäyvät joudutaan kärsimään leikkauksista teidän takia?Mol.fi siellä ties kuinka paljon työpaikkoja tarjolla mutta työttömille ei kelpaa jos ei ole hyvä palkka tai muuten mielekäs työ. Nyt työttömät ylös sieltä sohvalta lojumasta ja töitä tekemään.
Kommentit (52)
Koska kotona piereskely on hauskempaa.
Ei kiinnosta työnteko paskapalkkojen maassa. Mutta käyppä sinä ahkerasti töissäetyä sossu ja Kela saa maksettua mun 3200 euron tuet.
En viitti, kun saa rahaa muutenkin, niäh niäh. Ahkeroihan sinä kovasti.
Liian vaivainen. Vaikee löytää sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole professorin koulutusta.
Lehtimyyjä(niitä haetaan aina) saa max 150e/kk, vaikka myisi 24h/vrk
En ole opettaja.
Monesta duunista saa vähemmän palkkaa mitä sossusta saan, ja työ vaatii energiaa(ruokaa), ja kuljetuksen, nämäkin maksavat.
Mä oon puhelinmyyjä ja saan kyllä 11,39 euroa/tunti + päälle muutaman satasen provikoita kuussa. Esim meillä on monta kertaa vuodessa paikkoja auki mutta ei tahdo olla hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kun ei työ kelepaa? Ja onko teidän työttömien sossurottien mielestä oikein että me työssäkäyvät joudutaan kärsimään leikkauksista teidän takia?Mol.fi siellä ties kuinka paljon työpaikkoja tarjolla mutta työttömille ei kelpaa jos ei ole hyvä palkka tai muuten mielekäs työ. Nyt työttömät ylös sieltä sohvalta lojumasta ja töitä tekemään.
Miten suhtaudut siihen että suomeen tulee pakolaisia?
Ei ole oikein mitään semmoista työtä mitä voisi tehdä. Ei ole edes oikein mitään ammattia opiskeltuna, eikä tässä enää kannata opiskella. Sairaseläke olisi se oikea toimenpide mulle, eikä mikään työkkärinkortisto, mutta ei sinne vaan päästetä. Ehkäpä jos saatais edes pienimuotoinen perustulo, niin se voisi tulla halvemmaksi kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole opettaja.
Monesta duunista saa vähemmän palkkaa mitä sossusta saan, ja työ vaatii energiaa(ruokaa), ja kuljetuksen, nämäkin maksavat.Mä oon puhelinmyyjä ja saan kyllä 11,39 euroa/tunti + päälle muutaman satasen provikoita kuussa. Esim meillä on monta kertaa vuodessa paikkoja auki mutta ei tahdo olla hakijoita.
Ja höpöhöpö. Kyllähän nyt jokainen tajuaa, ettei lehtimyyjälle voi maksaa juuri mitään kun koko puhelinmyyntifirma ei saa yhdesta tilauksesta paskaakaan. Niin sitten vielä jollekin toopelle pitäisi maksaa monta tonnia kuukaudessa, että myy muutaman aku ankka tilauksen viikossa.
Vanha tuttu mielenterveysongelmainen on näköjään herännyt ,käynnistänyt koneensa ja näpytellyt ja klikannut tuon tutun aloituksensa taas tälle palstalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole opettaja.
Monesta duunista saa vähemmän palkkaa mitä sossusta saan, ja työ vaatii energiaa(ruokaa), ja kuljetuksen, nämäkin maksavat.Mä oon puhelinmyyjä ja saan kyllä 11,39 euroa/tunti + päälle muutaman satasen provikoita kuussa. Esim meillä on monta kertaa vuodessa paikkoja auki mutta ei tahdo olla hakijoita.
Ja höpöhöpö. Kyllähän nyt jokainen tajuaa, ettei lehtimyyjälle voi maksaa juuri mitään kun koko puhelinmyyntifirma ei saa yhdesta tilauksesta paskaakaan. Niin sitten vielä jollekin toopelle pitäisi maksaa monta tonnia kuukaudessa, että myy muutaman aku ankka tilauksen viikossa.
En sanonut et myyn lehtiä puhelimessa. Ja kyllä meillä monet tienaa paljon enemmänkin, tai siis saa provikkaa enemmän kuin mä. Ite teen vaan 30 tuntista viikkoa niin provikoita ei kerry niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole opettaja.
Linkki teidän firmanne sivuille ja sinne, missä tuo takuupalkka luvataan. Muuten ei todellakaan ole uskottava väite. Ilman linkkiä väite on pelkkää fuulaa.
Suomeen on helppo lyödä työpaikkoja. Esim itse voin laittaa mol.fi palveluun työpaikan jossa etsin provisiopalkalla olevaa myyjää myymään kiinasta tuotua teko-oksennusta. Siinä on yksi työpaikka ja tilastoihin saatiin jälleen uutta valoa.
Ihan vitun naurettavaa, edes puhua noista työpaikoista kun helvetin iso osa moost' on täyttä paskaa, joita ei pitäisi edes julkistaa. Mene seisomaan jonnekin prisman aulaan myymään sähkösopimuksia, henkilökohtainen avustaja 2h viikossa, puhelinmyyntiä provisiopalka....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole opettaja.
Musta tuntuu uskomattomalta, että eräs tuntemani puhelinmyyjä saa noin neljä tonnia kuussa. En todellakaan tiedä, miten se sen tekee, mutta ainakin myyntikikat on tyypillisen niljakkaita.
Päivän toinen työttömyysprovo:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2518409/tyottomat_taas_vain_hengailevat_…
Kohta varmaan nähdään myös kolmas ja neljäs...
Työttömiä oli TE-toimistojen mukaan tammikuun lopussa 368 100. Mol:n sivulla on avoimia työpaikkoja 16340. Ja sitten joku vielä kysyy, miksi työtön ei mene töihin?
Mitä nyt olen avoimia paikkoja hakenut pääkaupunkiseudulla, niin yhtä paikkaa kohden on noin 400 hakijaa. Pahimmillaan 3500 hakijaa! Työnhaku on nykyisin lottoarvontaa, kyse ei ole siitä etteikö työtön haluaisi töihin, vaan siitä että mihinkään ei pääse, ei vaikka kuinka yrittäisi. Ja osa-aikaisia hommia ei lasketa, niillä ei edes elä.
Palstan vakioröllillä, työkyvyttömyyseläkeläisellä Johanneksella on taas korkki auki.
No kö aamul nukuttaa ja tykkään nukkua. Ei oo mun vika et oon laiska, sori. Mut kiva kun teet duunii munkin pualest