Nämä ovat suosituimmat nimet juuri nyt
Ja näin niiden suosio on muuttunut.
http://www.vauva.fi/artikkeli/lapsi/nimet/nama_ovat_juuri_nyt_suosituim…
Kommentit (34)
esikoisesta piti tulla Venla v. 2008, mutta kävi ilmi ettei isäni osannut lausua sitä nimeä! :O
Vierailija kirjoitti:
Toi Maria hämää noissa listoissa tosi paljon. Se on oikeesti harvinainen etunimi! :D samoin Aurora
Maria nimisiähän on aivan älyttömästi! Itsekin tiedän vaikka kuinka monta eri ikäryhmistä.
Yhden Aurorankin tunnen.
Koskahan muotiin tulevat sellaiset kunnon nimet kuin: Pentti, Seppo, Ritva, Sirkka tai Raija?
Oma Aadani, syntynyt 2002, ei vielä silloin mahtunut suosituimpaan kymmenikköön. Yhtään ei voi tietää, mikä nimi nousee suosioon, joten parasta antaa just se nimi, joka itseä miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Oma Aadani, syntynyt 2002, ei vielä silloin mahtunut suosituimpaan kymmenikköön. Yhtään ei voi tietää, mikä nimi nousee suosioon, joten parasta antaa just se nimi, joka itseä miellyttää.
Teini-ikäisiä Aadoja ja Onneja tms. ei taidakaan olla erityisen paljon. Itse ainakin olen törmännyt enimmäkseen alakouluikäisiin Aadoihin.
Oma teinityttö on Ellen. Nykyään näkyy tuota nimeä paljon kastetuilla.
Mua vähän jopa harmittaa tuon Einon suosion nousu... Se oli isoisäni nimi ja kun valitsimme sen oman esikoisemme toiseksi nimeksi v. 1997, ei vielä tullut kovin monta pikku Einoa vastaan, mutta nimi oli kuitenkin tunettu "uusvanha" nimi eli sikäli helppo, että koskaan ei joutunut tavaamaan sitä uudestaan selvyyden vuoksi.
Jadelia Aava Emiljaana jne.
Kävin äsken huvikseni lukemassa kastettujen listoja, ja siellä oli hätkähdyttävän paljon näitä Amelie, Jadelia, Izabella, Ronya tyylisiä. Joo siis nykyään enää edes Ronja ei käy, vaan pitää olla Ronya.
Vierailija kirjoitti:
Koskahan muotiin tulevat sellaiset kunnon nimet kuin: Pentti, Seppo, Ritva, Sirkka tai Raija?
Kyllä ne sieltä pikkuhiljaa tulee, hyviä nimiä nämäkin. Tutulla on Ritva-niminen pieni tytär, alle parin vuoden ikäinen. :)
Meillä asustaa pieni Hilda :) Eila olisi myös ollut kiva, mutta Valio pilasi sen.
Mun poika on Onni, mutta ihmeen vähän on tullut vastaan. Koskaan ei ole ollut päiväkodissa tms saman nimistä. Aloitti jo aika pienenä hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta luettelit juuri molempien mummojeni sekä isotädin- ja sedän nimet :D
Ehkä siksi, ettei ole mitään voimakkaita mielleyhtymiä -- ainakaan negatiivisia.
Olipas typerä kommentti sinulta.