Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko maksat kiinteistöveroa? minä 1400e vuodessa

Vierailija
15.03.2016 |

Mökistä mun osuus 1200e ja talosta 200e. On kyllä kallista kun jakaa vuoden päiville. Melkeen askin vois polttaa tupakkia eli melkeen 4 e päivässä kiinteistöveroon. Aika paljon kun päivän tulot ei paljoa enempää ole.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kallista, missä kunnassa mökki on? Minä maksan jotain 90 asuntomme kiinteistöveroa. Mökin vero lienee jotain 800 euroa, mutta en maksa sitä, kun hallintaoikeus on muilla.

Vierailija
2/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kallista, missä kunnassa mökki on? Minä maksan jotain 90 asuntomme kiinteistöveroa. Mökin vero lienee jotain 800 euroa, mutta en maksa sitä, kun hallintaoikeus on muilla.

Niin ja siis tämä mökki on Espoossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kiinteistövero pitäisi ehdottomasti muuttaa samanlaiseksi kuinajoneuvovero eli laskettaisin päivähintana omistuksen mukaan ja maksueriksi voisi valita 1-4 (tai vaikka 12) vuoden aikana. Tällä tavalla monet pystyisivät tasoittamaan menoja. Nyt kahdelle peräkkäiselle kuukaudelle voi tulla satojen eurojen laskut mikä pienituloisill voi aiheuttaa suuriakin ongelmia.

Vierailija
4/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksamme n. 800€, 240m2 Jkl

Vierailija
5/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki vain 56 neliötä eli ihan järjetön kiinteistövero. Varsinais-Suomessa. Laina rahalla sitten makselen näitä kiinteistöveroja..

Vierailija
6/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talosta Espoossa muistaakseni jotain 1600 ja möksästä landella noin 600, tuoreimpia kiinteistöverolappuja en ole vielä avannut.

Vierailija
7/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talosta Espoossa muistaakseni jotain 1600 ja möksästä landella noin 600, tuoreimpia kiinteistöverolappuja en ole vielä avannut.

Katsoin juuri eilen tulleet verolaput. Oli noussut "kivasti".. ap

Vierailija
8/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kiinteistövero pitäisi ehdottomasti muuttaa samanlaiseksi kuinajoneuvovero eli laskettaisin päivähintana omistuksen mukaan ja maksueriksi voisi valita 1-4 (tai vaikka 12) vuoden aikana. Tällä tavalla monet pystyisivät tasoittamaan menoja. Nyt kahdelle peräkkäiselle kuukaudelle voi tulla satojen eurojen laskut mikä pienituloisill voi aiheuttaa suuriakin ongelmia.

Juu, ei näitä veroja palkalla oysty maksamaan kun tuloni on pienemmät kuin kiinteistöveron erä kuukaudessa.. onneksi sukulaiset lainanneet, ehkä joskus tulevaisuudessa saan maksettua takaidin kertyneet velat (tällä hetkellä olen velkaa kertyneistä kiinteistöveroista n. 10 000e sukulaisille).

Vierailija
9/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hulppea on se huvila, josta jo OSA on noin paljon. Vapaa-ajan asunnot ovat kai kalliimmin verotettuja kuin varsinaiset asunnot. En ihan tarkkaan omaani tiedä, mutta muutamia satasia se on.

Vierailija
10/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hulppea on se huvila, josta jo OSA on noin paljon. Vapaa-ajan asunnot ovat kai kalliimmin verotettuja kuin varsinaiset asunnot. En ihan tarkkaan omaani tiedä, mutta muutamia satasia se on.

Niinpä, tuohon vielä miehen osuus... ei naurata. Hulppea ei ole mutta tontti aika iso mutta turha kun ei siitä käytetä kuin rantaosuutta..

Vierailija
11/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten tavitse montaa kymmentä vuotta maksaa kii teistöveroja kun verojen määrä on saman verran kuin mökin myyntihinta...

Vierailija
12/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy pois niin loppuu valitus.

Omistuksesta maksetaan veroa, jos ei omista mitään eikä tienaa ei makseta mitään .

Reilua, eikö niin?

Vierailija
13/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, tuohon vielä miehen osuus... ei naurata. Hulppea ei ole mutta tontti aika iso mutta turha kun ei siitä käytetä kuin rantaosuutta..

Kunta käyttänee korkeinta mahdollista veroprosenttia (käsittääkseni 1,5%)? Se Espoon mökkimmekin on 2 ha tontilla ja paljon rantaviivaa, silti ei mitään tonneja ole kiinteistövero :P Vaikka on arvotontti.

Vierailija
14/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan tällaisessa alle 10 000 asukkaan kaupungissa. Kiinteistövero tästä talosta n.1200 € vuodessa. Aika kallista lystiä. 

Vielä jos sattuu jäännösveroja maksettavaksi, niin eihän siihen palkka riitä vaikka ne saa maksaa parissa erässä. Tiukkaa tekee ilman jäännösveroakin.

Vierailija
15/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy pois niin loppuu valitus.

Omistuksesta maksetaan veroa, jos ei omista mitään eikä tienaa ei makseta mitään .

Reilua, eikö niin?

Reilua olis jos kaikki maksais suhteessa saman verran. Samassa mökkikunnassa neljä kertaa isommasta maksetaan veroa 300e. Johtuuko meidän kallis vero uudesta mökistä? Tai isosta tontista mutta mökki on pieni ja ei mitenkään hulppea. Jos oliskin tasa-arvoista niin en valittais. Tuo määrä tosiaan aiheuttanut mulle yli 10 000e velat kymmenessä vuodessa mut en haluis myydä.

Vierailija
16/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talosta joku 220+220€ (minä+puoliso). Ilmeisesti tontin osuus on melkoinen kiinteistöverossa? Meillä on vuokratontii (600€ vuodessa).

Vierailija
17/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunta käyttänee korkeinta mahdollista veroprosenttia (käsittääkseni 1,5%)? Se Espoon mökkimmekin on 2 ha tontilla ja paljon rantaviivaa, silti ei mitään tonneja ole kiinteistövero :P Vaikka on arvotontti.

Meillä paljon isompi tontti ja taitaa olla suomen eniten kiinteistöverottava kunta.

Vierailija
18/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloinen voi ihan itse tasoittaa maksun "kiinteistöverotillilleen" kuukausittain, niin on sitten millä maksaa kun se vero tulee joka vuosi elo-syyskuussa maksettavaksi. Mistäs se pienituloinen on saanut rahat kiinteistön ostoon, kun ei ole vuosittaisiin kuluihin osannut varautua?

Vierailija
19/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

750e mökistä. Mutta mä maksan sen ilman isompia kitinöitä. Mökki ei ole kuitenkaan pakollinen juttu ja jos noita veroja ei kerättäisi "harrastuksesta", niin sama raha pitäisi sitten löytää jostain muualta. Parempi verottaa niitä (eli meitä), joilla on vara pitää mökkiä kuin esim. korottaa pienituloisten veroastetta, alvia tai työnantajamaksuja. 

Vierailija
20/26 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talosta mun osuuteni 300€ ja mökistä vähän vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme