paha mieli naapurin sanoista
Meillä on kolme äärimmäisen vilkasta ja temperamenttista pientä lasta. Lapset ovat mulle kaikki kaikessa, mutta ajoittain olen äärimmäisen uupunut ja puhunut tästä naapuriperheen äidin kanssa kahvitellessa. Naapuri perheessä on viisi lasta, ns normaaleja ei ylivilkkaita eikä super rauhallisia. Asumme paritalossa, talo on vanha ja seinät kuin paperia. Meidän nuorimmaisella ollut nukahtaminen vaikeaa, huutaa uhmaansa. Siitä tänään naapurille sanoin, että pahoittelut metelistä. Hän siihen tokaisi, että "jos meidän lapsista joku olis tollanen kuin teidän, ei kyllä oltais tehty yhtään enempää". Tuli äärimmäisen paha mieli :(
Kommentit (24)
Meidän pojat oli todella vilkkaita ja äänekkäitä pienempinä. Nyt kun ovat kasvaneet ja ovat aloittaneet koulun niin aina on opettaja antanut hyvää palautetta käytöksestä. Ovat kohteliaita, ei puhu rumia ym. Niin turhaan möyryätte siellä tulevista öykkäreistä.
Järki kasvaa iän myötä.
Todiste: Anders Behring Breivik.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katse peiliin. Onkohan sun lapset vilkkaita vai vaan huonosti kasvatettuja?
Hei! Mä veikkaan et sä oot se naapurin muija! Tai ainaki samasta muotista puristettu rutiinimamma minkä elämä on yhtä täydellistä järjestystä ja onnea. Mutta vain ja ainoastaan sinun omasta mielestä. Voitkin kertoa jos tiedät huonosti kasvatetusta lapsesta, niin sen vastakohdasta eli hyvin kasvatetusta lapsesta? Jos lapsi on vilkas niin=huono kasvatus
Ja jos ei ole vilkas=hyvä kasvatus vai?
Tämä on siis rutiinimamman lapsenkasvatus määritelmä/arviointi?Mulla on neljä vilkasta poikaa, vaan ei niistä valiteta kun osaavat käyttäytyä. Ei ne huuda, eikä metelöi himassa. Arvaa miksi? Kasvatus. Joo, vanhanaikaista, mutta hyödyllistä heidän itsensä ja meidän, ja naapureidenkin kannalta.
Meillä ei muuten koiratkaan hauku ovikelloa eikä posteljoonia koska arvaa miksi? Kasvatus.
Joskus kuitenkaan edes sinun täydellisellä kasvatusopillakaan saa vilkkautta lapsesta pois. Jos sitä ikinä tarvitsekaan karsia. Mutta silti todistit juuri tuossa että määrittelet lapsen käytöksen perusteella kasvatuksen laadun. Nerokasta! Ja sillä perusteella voi mennä sanomaan mitä ap kirjoitti? Meillä muuten koira haukkuu ovikelloa. Arvaa miksi? Kasvatus. Haukkuminen kestää tasan niin kauan kun sanon ja ei hauku poissa ollessamme. Koira on kuitenkin koira, mutta kenenkään ei mielestäni tarvitse mennä arvostelemaan toisen lasta tai kasvatusta toisin kuin juuri tuollaisen perus sisällöttömän ihmisen luulen omasta täydellisyyden luulosta tekevän.
Mulla on neljä vilkasta poikaa, vaan ei niistä valiteta kun osaavat käyttäytyä. Ei ne huuda, eikä metelöi himassa. Arvaa miksi? Kasvatus. Joo, vanhanaikaista, mutta hyödyllistä heidän itsensä ja meidän, ja naapureidenkin kannalta.
Meillä ei muuten koiratkaan hauku ovikelloa eikä posteljoonia koska arvaa miksi? Kasvatus.