Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikilla alfamiehillä on iso perhe?

Vierailija
14.03.2016 |

Onko tää joku uusi trendi? Tuntuu että kaikilla johtoasemassa olevilla, varakkailla ja menestyneillä miehillä on kaunis vaimo, koti ja vielä 3-4 lasta siihen päälle. Ovatko lapset nykyään staussymboli?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Alfat" on oikeasti ihan luusereita. Pinnallisia suorittajia, joilta puuttuu emotionaalinen syvyys. Lapsia voi olla paljonkin, ja monen eri naisen kanssa. Mutta ei alfaurosta kukaan täyspäinen jaksa loppuikäänsä katsella.

Tai sitten älykkäitä, osaavia ja taitavia miehiä, jotka osaavat pitää puolison kiinnostuksen yllä vielä kymmenen vuotta myöhemminkin? En minä nyt tuota miestäni kyllä luuseriksi sanoisi. Monta adjektiivia tulee kyllä mieleen, osa epämiellyttäviäkin, mutta luuseri ei kuulu niihin.

Johtuisiko siitä, että "luuseri" ei ole adjektiivi?

Vierailija
42/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Alfat" on oikeasti ihan luusereita. Pinnallisia suorittajia, joilta puuttuu emotionaalinen syvyys. Lapsia voi olla paljonkin, ja monen eri naisen kanssa. Mutta ei alfaurosta kukaan täyspäinen jaksa loppuikäänsä katsella.

Tai sitten älykkäitä, osaavia ja taitavia miehiä, jotka osaavat pitää puolison kiinnostuksen yllä vielä kymmenen vuotta myöhemminkin? En minä nyt tuota miestäni kyllä luuseriksi sanoisi. Monta adjektiivia tulee kyllä mieleen, osa epämiellyttäviäkin, mutta luuseri ei kuulu niihin.

Johtuisiko siitä, että "luuseri" ei ole adjektiivi?

Katsoppa kepponen! Olet ihan oikeassa. Tosin vetoan edelleen siihen, että se toimii adjektiivimaisesti ko. lauseessa, mutta substantiivihan tuo oikeasti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehelle neljä lasta oli tärkeä juttu. Kuulemma töissä oli naureskeltu, että kaikilla johtajilla oli neljä lasta. Mies on alallaan hyvin menestynyt, ja korkeassa asemassa, mutta kotona on kyllä ihan osallistuva ja hyvä isä. Eli halu saada monta lasta oli kyllä ihan aito juttu, ja moni vähemmän menestyvä mies on varmaan vähemmän touhunnut lastensa kanssa. Ehkä se on niin, että kun on muutenkin elämän palikat kohdallaan, uskaltaa haluta niitä lapsiakin haluta enemmän. Kun sitten kuitenkin on varaa matkustella, ja harrastaa mistä tykkää.

Minulla myös samantapainen mies eli korkeassa asemassa ja halusi hänkin neljä lasta. Minä kuitenkin suostuin "vain" kolmeen. Ja kyllä hänkin on lapsirakas, sen lisäksi että on huippu työssään ja monessa muussakin asiassa. Tosin jouduin itse luopumaan osittain urastani. Olen itsekin korkeasti koulutettu ja koska mies on niin hyvätuloinen, minä jäin kotiin lasten kanssa. Korkean aseman varjopuoli on se että mies tekee äärimmäisen pitkää työpäivää, istuu yleensä illat js yöt sohvalla läppäri sylissään.

Vierailija
44/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen sitouttaa alfamiehen itseensä kakaroilla, koska tietää, että miehelle olisi ottajia vaikka ja kuinka.

Sanoisin että toisinpäin, mies saa vaimon nalkkiin monella lapsella. Näin minun tietämieni "alfojen" tapauksissa on. Vaimo ei viitsi jättää miestä vaikka tämä jää kiinni pettämisestä. 

Miksi alfamies edes haluaisi sitoutua yhteen naiseen? Hänelle ottajia riittää nuoremmistakin naisista hamaan tulevaisuuteen asti. Mies kun voi perustaa, ja moni alfamies perustaakin, perheen vielä vanhemmalla iälläkin. Naiselta aika loppuu kellosta aiemmin, ja siksi niitä ipanoita pukataan liukuhihnalta, kun geeneiltään ja varallisuudeltaan sopiva mies saadaan parisuhteeseen asti kampitettua.

No näillä mun tuntemilla tapauksilla on tarve saada elämä näyttämään kaikinpuolin täydelliseltä ja siihen kuuluu se perhekin. Hyvä duuni/oma pulju, omakotitalo, kaunis vaimo, kolme tai neljä lasta, auto ja moottoripyörä, pari ulkomaanmatkaa vuodessa jne. Heidän kaveriporukoissa ei ikisinkkuja arvosteta yhtään samalla tavalla kuin perheellisiä.

Vierailija
45/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan tutkittua tietoa, että Suomessa hyväosaiset saavat enemmän lapsia. Se pätee myös koulutettuihin ja hyväpalkkaisiin naisiin. Kaikkein köyhimmät ja syrjäytyneet jäävät kokonaan lapsettomiksi.

Tuohan nyt ei pidä yksiselitteisesti paikkaansa. Tutkimusten mukaan globaalista, koskee toki myös Suomea, nimenomaan heikommin toimeentulevat ja heikkolahjaisemmat lisääntyvät eniten.

Tilastollisesti korkeassa asemassa olevat miehet lisääntyvät enemmän kuin muut. Naisten lapsilukua sen sijaan korkea yhteiskunnallinen asema pienentää.

Vierailija
46/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan tutkittua tietoa, että Suomessa hyväosaiset saavat enemmän lapsia. Se pätee myös koulutettuihin ja hyväpalkkaisiin naisiin. Kaikkein köyhimmät ja syrjäytyneet jäävät kokonaan lapsettomiksi.

Juu, ja rutiköyhä mamuystäväni (mies) on hankkinut viisi lasta j elää tuilla, eikä huolta huomisesta, lisääkin saa tulla.

Vierailija
47/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on alallaan hyvin menestynyt, ja korkeassa asemassa, mutta kotona on kyllä ihan osallistuva ja hyvä isä. Eli halu saada monta lasta oli kyllä ihan aito juttu, ja moni vähemmän menestyvä mies on varmaan vähemmän touhunnut lastensa kanssa.

Enpä tunne ketään korkeassa asemassa olevaa menestyjää, jolla olisi aikaa olla osallistuva isä. En tunne edes menestyneitä naisia, jotka ovat kuitenkin alempana, jotka olisivat osallistuvia. Mikähän ala mahtaa olla kyseessä?

Alaa en kerro, koska en nyt halua että kukaan tunnistaa. Ja onhan hän paljon poissa. Seuraavan kerran nähdään perjantaina. Mutta sitten taas on varmasti lasten kanssa intensiivisesti sen ajan, kun on kotona. Eli tottakai minä kannan lasten arjesta isomman osan, mutta on lapset miehelle silti tärkeitä.

Oma ammattini on aika tavallinen arkityö, ja sehän tässä on, että ei lapsiperheessä voi olla kahta huippu-uraa tekevää. Olemme olleet sen verran porukallakin ulkomailla miehen työn takia, että itse en voisi vastaavasta urakehityksestä haaveilla. Vaikka opiskelukavereita alkujaan olimmekin.

Niin että menestyvä mies voi helposti olla neljän lapsen isä, mutta äiti sitten enää ei voi niin hurjasti menestyä.

Vierailija
48/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin oman Alfan Volvoon, jatkuvat remontit ottivai aivoon.

Vierailija
49/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on alallaan hyvin menestynyt, ja korkeassa asemassa, mutta kotona on kyllä ihan osallistuva ja hyvä isä. Eli halu saada monta lasta oli kyllä ihan aito juttu, ja moni vähemmän menestyvä mies on varmaan vähemmän touhunnut lastensa kanssa.

Enpä tunne ketään korkeassa asemassa olevaa menestyjää, jolla olisi aikaa olla osallistuva isä. En tunne edes menestyneitä naisia, jotka ovat kuitenkin alempana, jotka olisivat osallistuvia. Mikähän ala mahtaa olla kyseessä?

Alaa en kerro, koska en nyt halua että kukaan tunnistaa. Ja onhan hän paljon poissa. Seuraavan kerran nähdään perjantaina. Mutta sitten taas on varmasti lasten kanssa intensiivisesti sen ajan, kun on kotona. Eli tottakai minä kannan lasten arjesta isomman osan, mutta on lapset miehelle silti tärkeitä.

Oma ammattini on aika tavallinen arkityö, ja sehän tässä on, että ei lapsiperheessä voi olla kahta huippu-uraa tekevää. Olemme olleet sen verran porukallakin ulkomailla miehen työn takia, että itse en voisi vastaavasta urakehityksestä haaveilla. Vaikka opiskelukavereita alkujaan olimmekin.

Niin että menestyvä mies voi helposti olla neljän lapsen isä, mutta äiti sitten enää ei voi niin hurjasti menestyä.

Se on oikeasti totta, että kahta huippumenestyjää ei voi olla, mikäli haluaa jutun toimivan. Toisen tarvitsee aina joustaa. Meillä se on selkeästi minä. Minä olen tällä hetkellä kotiäiti ja hoidan lapset 100%. Hyvä että lapset tietävät miltä daddy näyttää. Välillä ärsyttää, mutta minkäs teet.  

Vierailija
50/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vieläpä useita. Usein jopa eri kaupungeissa.

Vierailija
51/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se syy vai seuraus? Perheelliset miehet tekee enemmän töitä ja siten etenee urallaan, ja sitten on varaa taas lapsiin..

Vierailija
52/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta ankkurilasta.

Vierailija
53/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin että perse.

Samoin! Mietin jo hetken että wtf, en tunne yhtään tollasta :) :)

Vierailija
54/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axlilla ei tiettävästi.

Nyt puhuttiin alfauroksista. En pidä vainoharhaisesti kumppaneitaan pelkääviä alfauroksina.

Vierailija
55/56 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi on liian vaatimatonta, kaksi taas tavista.

Vierailija
56/56 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai julkinen salaisuus, että perheellisiä miehiä suositaan rekrytoinneissa ja ylennyksissä. Niin se vaan menee.