Leivonnaiset, joita et toivo ystäväsi tai tuttavasi kahvipöydässä tarjoavan sinulle?
Omat inhokit:
- sokerikorput tai kanelikorput
- riisipiirakat
- mansikanmakuiset vohvelikeksit (yöks!!)
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Mikään missä on rusinoita tai kookosta. Niin tai mitään kuivahtanutta tjsp, mutta sehän nyt on itsestäänselvyys.
Sielunsisko! :D
Kahvia! En juo kahvia, se maistt todella pahalta. Jos ei ole tarjolla teetä, juon ihan mielellani vettä.
Ihan mikä tahansa kelpaa. Itseleivottu varsinkin, paitsi jos leipoja ei ole kovin hyvä leipomaan.
Tykkään melkein kaikesta makeasta, myös lisäaine-kääretortuista ja esanssivohveleista, mutta yksi on, joka ei vaan kahvin kanssa uppoa. Vanilliinijäätelö. Lapsesta saakka olen kammoksunut vanilliinin makua, ja vielä nykyäänkin moni jäätelö, jossa on aitoakin vaniljaa, on pilattu sotkemalla sekaan vanilliinia. Jokin siinä on, ettei vaan pysty.
Kyläillessä oikeastaan kaikki kelpaa, kookoksesta ja sienistä en tykkää mutta voin kohteliaisuudesta maistaa. Arvostan kaikkea itse leivottua.
- 15v
Apua! Eineskääretorttuja ja sokerikorppuja! Miten kehtaavat! Onnekkaita ovat Afrikan nälkäänäkevät, jotka eivät joudu noita kamaluuksia kahvipöydässään kokemaan. Ps. En mäkään tykkää korpuista, mut jos joku niitä laittaa tarjolle niin entäs sitten?
Sinihomejuustoa tai vuohenjuustoa sisältäviä leivonnaisia tms. en syö.
Itseleivottu tavallinen pulla on usein karmeaa, jos ei ole aivan uunituoretta.
Mikä tahansa jossa on rusinoita. Toisena hyydykekakut kivikovalla pohjalla, toivottavasti niiden teko menee pian pois muodista
Kääretorttu
Täytekakku
Muun kuin appelsiinin makuiset Jaffa-keksit
Domino-keksit
Lähes kaikki kaupan valmiit piirakat/kakut/tms.
(Ja huom! Oma jauhopeukaloni on keskellä kämmentä, joten en todellakaan odota mitään hienoja leivoksia kahvipöytään, mutta nuo valmiit kakut ja muut on vain niin teollisen makuisia että ei kyllä maistu minulle.)
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Syön harvoin makeaa enkä tarvitse välttämättä mitään syömistä kahvin kanssa. Jos joku kattaa valmiskääretorttua tai muuta eteen, jätän vain ottamatta loukkaantumatta sen kummemmin. Tosin tarjoajakin saa luvan olla loukkaantumatta siitä, etten syö edes kohteliaisuuden vuoksi.
Justiinsa näin. Se on harmi, jos jotain pilaantuvaa kermakakkua laitetaan vain mua varten pöydälle lämpiämään. Jos sanon, ettei mulle tartte, tarkoitan myös sitä.
Ja kahvi! Ystäväni kyllä tietävät etten juo kahvia sillä mahani alkaa sattumaan.
Jos vähän vieraammassa paikassa kahvipöytään kutsutaan, niin vesi- tai mehulasillinen kelpaa oikein hyvin! :)
-31
-vohvelikeksit, ihan sama mikä maku yhtä kammottavia kaikki!
-mokkapalat, yltiömakeita ja jotenkin niihin on kyllästynyt..
- ne kaupan täytetyt sitruunamuffinsit, hyi hitto !
Kääretorttu (paitsi jollain esim suklaamoussetäytteellä), nuo mansikkavohvelikeksit, mariannekeksit, korput, kuivakakut (paitsi jos joku "pirtsakka" maku mukana), jaffa-keksit, tee ilman hunajaa.
Nuo on sellaisia, mistä en pidä ihmeemmin, mutta kyllä ne kelpaa ja arvostan oli mitä vaan tarjolla :) Eikä välttämöttö tarvitse mitään.
Mutakakku, kaikki vähän kuivahtaneet leivonnaiset, liian isot pullat, eineskääretortut ja -pullapitkot, puolukkapiirakka (tätä voin kyllä syödä, jos on omatekoista, mutta en vain pidä puolukoista)
Lidlin rahkataskut ! muut paistopisteen tuotteet ovat hyviä, mutta hyi noita rahkataskuja..
hyvänä kakkosena rahkapiirakka jossa ananasta!
Minkälaista pullaa te oikein olette saaneet kylässä, ei mun nisu vaan oo kuivaa tai palanutta?? Joku ei vaan osaa leipoa pullaa...
Kyllä mulle kaikki kelpaa, mutta ainahan jotkut tarjottavat ovat vähemmän mieleisiä.
Usein tarjolla on pelkkää makeaa, siitä jää vähän huono olo, kun saa vain makeaa. Toivoisin huomattavasti nykyistä enemmän suolaisia tarjottavia.
Ja vaikka olen pullan ystävä, niin 99 prosenttia korvapuusteista on kamalan kuivia. Siksi lettipulla on paljon parempaa, kun se on yleensä mehevämpää.
Minulle passaa aika lailla kaikki, enkä minä valmisleivonnaisiakaan mulkoile vihamielisesti. Kun se kahviherkuttelu on lähinnä oheisjuttu. :)
... Paitsi yksi: kaikki, jossa on sinihomejuustoa. Harvoin tuota tarjotaan, mutta esim. jos tarjolla on juustoja, saati valmiiksi tehtyjä keksi/sinihomejuustoviritelmiä, on pakko jättää väliin.
Kookos- ja rusinapitoiset tarjottavat