Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön korkeakoulutettu, lähtisitkö heti uudelle uralle?

Vierailija
14.03.2016 |

Olisit saanut kenkää edellisestä työpaikasta, jossa työkokemusta vaikka n. 10 vuotta. Joka paikassa yt:t, mutta todennäköistä olisi että saisit oman alan pätkiä vuoden sisällä. Vai lähtisitkö täysin uusiin töihin, joihin sinulla ei ole mitään koulutusta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä kuvittelet saavasi heti töitä alalta, jolle sulla ei ole minkäänlaista koulutusta?

Ei se nyt ihan niin helposti käy.

Mulla on laaja ala, joten tästä ei olisi mielekästä siirtyä kokonaan pois.

Vierailija
2/5 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En just nyt ole työttömänä, mutta toki olisin valmis lähtetämään uusiin töihin - ongelma vain taitaa olla siinä, että niitä on vähän vaikea saada ilman koulutusta. 

Kouluttautumaan toki olen myös valmis, jos se vain taloudellisesti olisi mahdollista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kouluttautunut lisää, oikeastaan eri alalla mutta kuitenkin sellaiselle, että oli jo työkokemusta. Nyt alkaa loppua ne pätkätkin.

Vierailija
4/5 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä kuvittelet saavasi heti töitä alalta, jolle sulla ei ole minkäänlaista koulutusta?

Ei se nyt ihan niin helposti käy.

Mulla on laaja ala, joten tästä ei olisi mielekästä siirtyä kokonaan pois.

No jos nyt vaan sattuisi käymään niin hyvä tuuri, että saisi. Onko miten mielekästä ylipäätään vaihtaa alaa jos on hyvä koulutus ja työhistoria, mutta vähän huono työllisyystilanne?

Vierailija
5/5 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän olisi se mielekäs ala, johon tästä kannattaisi noin vaan vaihtaa ja jolta saisi vastaavalla tavalla palkattua, mielenkiintoista duunia ilman ko. alan koulutusta... hyviä ideoita otetaan vastaan.

terveisin YTM, 49-vuotias toimittaja, työkokemusta alaltaan 27 vuotta, liksa neljä ja puoli tonnia kuussa vuorolisineen.