Hirveä matkatavarahinta Norwegianilla! Onnistuiskohan tuliaisten lähettäminen pakettina?
Hinta olisi ruumaan menevällä 42 euroa/suunta, eli 84 euroa!!! Kyllä mun matkatavarat käsimatkatavaroihin mahtuisi, mutta jos mä löytäisinkin jotain kivaa tuliaista niin sitten tulisikin tenkkapoo. Mietin että oliskohan noissa itäeurooppalaisissa lomakohteissa jotain dhl:ää tms niin kyllä tuolla 84 eurolla lähettäis jo vaikka millaisen paketin jo suomen hinnoillakin! Oikeestaan aika loistava idea mielestäni :D
Kommentit (20)
Maksa vaan tulomatkalta. Matkatavaroillahan noi halpislennot pärjää, lipun hinta on poljettu niin alas, että pakko on rahastaa jollain.
No voithan sä viskata laukun ruumaan vasta kun tuut Suomeen päin, jos löydät jotain kivoja tuliaisia, mitä ei saa käsimatkatavaroihin. Näin mä tein, kun kävin Sveitsissä
Missä on noin kova hinta matkatavaroille? Onko kauttakulkulento kysessä? Itse reaissaan Norwegianilla HKI-Malaga väliä 10 kertaa vuodessa ja muistaakseni matkatavat ovat 18 euroa suunta.
Vierailija kirjoitti:
Maksa vaan tulomatkalta. Matkatavaroillahan noi halpislennot pärjää, lipun hinta on poljettu niin alas, että pakko on rahastaa jollain.
Tuolloin se matkalaukku pitää ostaa kohdemaasta. Ruumaanhan se pitää mennessäkin laittaa, vaikka sitten tyhjänä.
Vierailija kirjoitti:
Missä on noin kova hinta matkatavaroille? Onko kauttakulkulento kysessä? Itse reaissaan Norwegianilla HKI-Malaga väliä 10 kertaa vuodessa ja muistaakseni matkatavat ovat 18 euroa suunta.
Splitiin olen menossa. Menomatka Lontoon kautta, paluumatka suora
-ap
Vierailija kirjoitti:
Lentokentällä maksettavat kirjattavat matkatavarat
Kirjattavista matkatavaroista veloitetaan kutakin matkatavaraa ja kutakin suuntaa kohti. Laukkujen hinnat riippuvat matkasuunnitelmastasi.
Suorat lennot:
Maan sisäiset lennot: 25 EUR
Kansainväliset lennot: 50 EUR
Jatkolennot:
Maan sisäiset / maan sisäiset lennot: 50 EUR
Maan sisäiset / kansainväliset lennot: 75 EUR
Kansainväliset/kansainväliset lennot: 100 EUR
https://www.norwegian.com/fi/varaus/hyodyllista-tietoa-varauksista/lisa…
Oho, menin ihan shokkiin tuosta menomatkan hinnasta, enkä edes katsonut paluumatkan matkatavarahintaa :D. Se onkin vain 18, mutta sittenhän mun pitäis ostaa se laukku sieltä. Äh...
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolloin se matkalaukku pitää ostaa kohdemaasta. Ruumaanhan se pitää mennessäkin laittaa, vaikka sitten tyhjänä.
Ottaa mukaan sellaisen laukun, joka mahtuu tyhjänä mukaan käsimatkatavarakokoiseen laukkuun ja jolla pärjää sitten paluumatkan, jos se toinen laukku on ruumassa. Vai matkalaukullisenko tavaraa AP on ostamassa sieltä matkoilta? Voihan sen käsimatkatavarakokoisen laukunkin laittaa ruumaan ja ottaa toisen laukun sitten käsimatkatavaraksi.
Mikä olis semmonen laukku mihin mahtuis ruumaan menevä laukku JA myös viikon vaatteet :D. Taitaa olla mission impossible selvitä tuolla 18 eurolla. Ai joo, nyt mä tajusin ton vikan pointin :D. ELi ikean kassi käsimatkatavarana takas päin :D
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa mukaan sellaisen laukun, joka mahtuu tyhjänä mukaan käsimatkatavarakokoiseen laukkuun ja jolla pärjää sitten paluumatkan, jos se toinen laukku on ruumassa. Vai matkalaukullisenko tavaraa AP on ostamassa sieltä matkoilta? Voihan sen käsimatkatavarakokoisen laukunkin laittaa ruumaan ja ottaa toisen laukun sitten käsimatkatavaraksi.
Mä ajattelin kommenttiani kirjoittaessa vain sellaista normaalia ruumaan menevää matkalaukkua, eikä tullut mieleen toi pienemmän ja taiteltavaa tekstiilimateriaalia olevan laukun sullominen käsimatkatavarakokoiseen laukkuun. :)
Mikä lipputyyppi sinulla on? Lowfare+ lippuun kuuluu yksi 20 kg laukku. Onko halvempaa ottaa kalliimpi lipputyyppi kuin maksaa matkatavaroista erikseen?
Vierailija kirjoitti:
Mikä olis semmonen laukku mihin mahtuis ruumaan menevä laukku JA myös viikon vaatteet :D. Taitaa olla mission impossible selvitä tuolla 18 eurolla. Ai joo, nyt mä tajusin ton vikan pointin :D. ELi ikean kassi käsimatkatavarana takas päin :D
-ap
Mulla oli mennessä vetolaukku, minkä sai koneeseen käsimatkatavarana. Käsilaukkuna oli valtava säkki :) Suomeen lähtiessä täytin vetolaukun tuliaisroinalla ja valtavan säkin täytin vaatteilla, vetolaukku ruumaan ja säkki matkustamoon
Minä keskittyisin Splitissä ihan muuhun kuin shoppailuun.
täältä joku varakassi mukaan: http://www.matkavaruste.fi/c519-kokoonmenevat-laukut-ja-kassit-fi.html
Miten paljon tarvitsee vaatteita oikeasti viikoksi ja kesäaikaan? Tosiaan matkalaukkuun vaan iso reppu tai urheilukassi, ni siihen saat jo tullessa paljon tuliaisia mukaan, jos laukku on ruumassa.
Jotenkin maailma on viksallaan. Shoppailu ja matkailu mielessä, mutta palvelusta ei haluta maksaa. Jollain firmat maksavat palkkoja ja pyörittävät toimintaa. Jos haluaa lipun ilman matkatavaroita, maksaa sen. Jos haluaa matkatavarat, niin maksaa sen. Miksi ihmeessä ei osta lippua firmasta, joka ei erittele kuluja, jos kerran tuo erittely on niin kamalaa?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin maailma on viksallaan. Shoppailu ja matkailu mielessä, mutta palvelusta ei haluta maksaa. Jollain firmat maksavat palkkoja ja pyörittävät toimintaa. Jos haluaa lipun ilman matkatavaroita, maksaa sen. Jos haluaa matkatavarat, niin maksaa sen. Miksi ihmeessä ei osta lippua firmasta, joka ei erittele kuluja, jos kerran tuo erittely on niin kamalaa?
Aamen!
Ja kyllä noin firmoilla ihan nettisivut on, DHL, TNT jne. Sieltä vaan selvittämään mitä maksaa tuliaispaketin lähettäminen Suomeen.
Laita päälle vaatetta niin paljon kuin mahtuu. Ja ota sun huonoimpia vaatteita ja alkkareita mukaan. Voit heittää niitä roskiin sitä mukaa kuin likaantuvat. Ja eiköhän postikulut mistä tahansa Suomeen ole melko halpoja :P
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon tarvitsee vaatteita oikeasti viikoksi ja kesäaikaan? Tosiaan matkalaukkuun vaan iso reppu tai urheilukassi, ni siihen saat jo tullessa paljon tuliaisia mukaan, jos laukku on ruumassa.
Johan kahdet kengät vie käsimatkatavarakokoisesta kassista aika ison osan vaikka 38 jalka vain onkin :)
-ap
Jotain on kyllä keksittävä jos matkatavarat perkele maksaa enemmän kuin ite lento!!!
-ap *kapinoi*