Nuottaniemen ranta
Hei!
Perheemme on miettimässä talon ostoa Nuottaniemen rannasta. Kokemuksia alueesta? Mihin kouluun lapset kuuluvat sieltä? Mihin päiväkotiin kannattaisi hakea lapsia? Ja millaisia ihmiset alueella ovat?
Kommentit (16)
Nuottaniemi on Matinkylän oppilaaksi ottoaluetta eli googlaa Espoon kaupungin sivuilta paikalliset koulut ja päiväkodit, tosin Espoossa voi aina haluta noiden koulujen ja päiväkotien suhteen, kaupunki sitten päättää mihin lapsi menee (valittaa toki aina voi, mutta valitukset ei mene läpi, koska lakipykälät päätöksissä on kyllä ihan varmasti oikein). Aluehan on ihan helkkarin täyteen rakennettua, isoa omakotitaloa täynnä, se varmaan kertoo sulle, minkälaista väkeä siellä asuu.
Juu tiedän miltä alue näyttää ja vaikuttaa mielestäni todella viihtyisältä. Osaisiko joku sanoa ovatko ihmiset alueella pääsääntöisesti mukavia? Lapsiperheitä taitaa ainakin olla aika paljon?
Alue on tosi kiva kieltämättä, mutta todella ylihinnoiteltu, samoin kuin Koukkuniemi. Sijaintia mainostetaan hyväksi, no on se aika jumalattoman kaukana Omenasta jos haluaa palveluiden olevan lähellä. Tietysti jos kuljette lähinnä autolla on ok ja ulkoilumaastot oikein kivat. Matinkylässä on paljon ns. ongelmakerrostaloja, ja se on jokseenkin erikoinen yhdistelmä että toisaalta vieressä on hurjan kalliita asuinalueita ja sitten vuokrakerrostaloja joissa asuu jos jonkunlaista sakkia. Koulunkäyntialueena tosiaan kaikki samaa Matinkylää, eli lähikoulussa on ne vuokratalojen lapset ja omakotitalojen lapset samassa. Tietysti voi tehdä kuten varmaan useimmat noilla ''paremmilla'' alueilla ja laittaa lapsensa muualle kouluun.
Metro nostaa asuntojen hintoja myös Nuottaniemessä, eikä metrosta itseasiassa ole siellä mitään iloa, pikemminkin päinvastoin kun bussilinjoja aletaan karsia. Espoossa on tosin joka paikassa sama ongelma, että asunnot on järkyttävän hintaisia, mutta liikenneyhteydet suoraan sanottuna paskat kaikkialle muualle paitsi Helsinkiin. Asun itse Omenan vieressä, sieltä sentään pääsee johonkin julkisillakin, mutta muutoin aika kauhea paikka asua.
Hei! kiitos tiedoista. Tiedetään kyllä etäisyydet ja kahdella autolla liikutaan, joten se ei ole ongelma. Alue tuntuu ihan huippurauhalliselta ja kotipihalta alkava merenranta ulkoilumahdollisuuksineen on ihana. Mietitäänkin lähinnä vain lähinnä ovatko alueen ihmiset mukavia, eivätkä sisäänpäin lämpiäviä.
Vierailija kirjoitti:
Juu tiedän miltä alue näyttää ja vaikuttaa mielestäni todella viihtyisältä. Osaisiko joku sanoa ovatko ihmiset alueella pääsääntöisesti mukavia? Lapsiperheitä taitaa ainakin olla aika paljon?
Siellä asuu tuhansia ihmisiä:) Osa on varmasti ihan täysiä k***päitä, mä tunnen sieltä kaksi perhettä, molemmat oikein mukavia.
Missäpäin Matinkylässä on noi ns. 'ongelmakerrostalot'?
terv. itsekin sielläpäin asuva
Olen kotoisin Matinkylästä ja 80-luvulla Matinkylän koulua vastapäätä oli VVO:n kerrostaloja ja niiden takana Tiistiläntörmässä kaupungin taloja. Olen sitten varmaan niistä ongelmataloista kotoisin;) 80-luvulla ainakin noissa asui pienituloisia, ja kaupungin talossa asuva kaverini muisteli, että siellä asui juoppoja. Luulen, että näissä taloissa asuu nykyään pienituloisten lisäksi somaleita ym., ainakin yksi Tiistilänkujan kerhohuone on joku somalien kohtauspaikka nettitietojen mukaan.:)
Mutta 80-luvulla kävimme samaa koulua kuin ne rivitaloissa "paremmilla alueilla" asuvat ja minä ja ystäväni ei tosiaan oltu niitä häirikköjä vaan yli ysin keskiarvon hikareita.:) Tosin silloin Nuottaniemi ei ollut vielä tuollaisen kalliin alueen maineessa, siellä oli metsää ja jotain vanhoja talonrotiskoja, jotka purettiin ja se on rakennettu vasta myöhemmin. Jotain kalliita taloja oli jo silloin siellä rannassa, mutta ei samassa mittakaavassa. Ja Matinkylän ranta on "köyhien", jos vertaa sitä Haukilahden rantaan, jossa on veneitä, purjehdusseuran tiloja ja ravintoloita yms.
Olen myös kuullut, että sen jälkeen kun olen itse muuttanut pois Matinkylästä (ja jo silloinkin kun asuin siellä), siellä oli huumeidenkäyttäjiä, mutta en itse taas koskaan asuessani Matikylässä törmännyt ko. ilmiöön (liikuin ilmeisesti väärissä piireissä). Toisaalta näytä minulle lähiö, jossa ei olisi juoppoja ja narkkareita..
Olisiko enemmän kokemuksia ihan Nuottaniemestä ja Nuottaniemen rannasta. Nuo "Matinkylän ongelmathan" eivät tuolla Nuottaniemen rannan omakotialueella näy. Ennemminkin pelkään onko siellä kuinka sisäänlämpiävät "piirit."
Isopalkkaista minäminä-porukkaa. Kulissit in kunnossa. On aitoja, kivojakin ihmisiä, mutta enemmistö aika kylmää sakkia. Asuin aiemmin, mutta eron takia piti muuttaa pois. Ympäristöhän on upea merenrantoineen.
Ok, juuri tuota vähän pelkään/pelkäsin, että olisi kovin minäminä-porukkaa (hyvä termi!). Mutta kiva siis, jos aitoja, mukaviakin ihmisiä löytyy. On aiemminkin ihasteltu paikkaa ja nyt olisi yksi pidempään kuolaamamme talo myynnissä.
Olisiko jollakin tietoa menevätkö lapset Nuottaniemen rannan taloista Matinlahden vai Tiistilän kouluun? Olen kuullut, että Matinlahden koulu hyvä ja rauhallinen, Tiistilän taas kuulemma päinvastoin.
Muutoinkin kaikki mahdollinen kommentti Nuottaniemestä otetaan mielellään vastaan. Pitäisi tehdä päätöksiä. :)
Kiva uimaranta , nykyään ihan täynnä ja kahvilassa ihmiset täyttivät rannan ja kahvilan terassin sekä laiturin.
Kesällä ihana, talvella varmaan aika ankeaa.
Porvaristoa ainakin asunnoista ja hinnoista päätellen.
http://www.etuovi.com/myytavat-asunnot/tulokset?haku=M141795241
Nuottaniemessä asuu myös ainakin yksi julkkis.