Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi itsemurhaa yrittäneisiin suhtaudutaan niin nuivasti?

Vierailija
14.03.2016 |

Onko se joku normi, että pitää saada ihminen tuntemaan itsensä mahdollisimman huonoksi ja paskaksi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ajattelevat, että se on vain huomionhakua. Jokainen, joka todella haluaa päättä päivänsä, sen myös pystyy tekemään. Junaradat esim. ovat kaikkein saatavilla, ellei kyse ole sairaalasänkyyn sidotusta potilaasta. 

Eli myötätunnon kerjäämistä nämä yritykset joidenkin mielestä.

Voi vittu mitä paskaa.Inhoan noin ajattelevia ihmisiä.Isäni yritti useamman kerran itsemurhaa kun olin pieni(lääkkeiden yliannostusta yms),äiti sanoi että isä haluaa vain huomiota,ei tosissaan yritä päästä hengestään.Sunnuntaina tulee tasan kuusi vuotta siitä kun isä hyppäsi kuudenen kerroksen parvekkeelta,onnistui viimein päättämään päivänsä.Teki mieli sanoa äidille,että kaipa sekin olin vain huomionhakua kuten edellisetkin yritykset.

Itse näkisin epäonnistuneet itsemurhat pikemminkin avunpyyntöinä,jos on niin paha olla että haluaa kuolla kun ei kestä enää paskaa elämää,pitäisi ilman muuta tarjota ainakin kunnollista terapiaa ja millä tuollaisia asioita nyt hoidetaan.Sitä en tiedä,miksi suhtaudutaan nuivasti,se on hirveää.

Vierailija
22/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä tappaminen on yllättävän vaikeaa. Suurimmassa osassa tavoista on mahdollisuus että joku sattuu paikalle tai että epäonnistuu niin että selviää hengissä mutta vammautuu pahasti.

Mitä empaattisuuteen tulee, se on ainoa keino estää uusi yritys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin hienotunteinen ystäväni sanoi joskus,että pitää itsemurhan tekijöitä heikkoina ihmisinä.Ehkä sillä tavalla ajattelevat suhtautuvat nuivasti itsemurhaan? Ihme touhua kyllä,kun tuntuu että tällaista suhtaumista tulee joskus ihmisiltä,joiden pitäisi työnsä puolesta auttaa ja olla edes hieman empaattisia.Poikaystäväni otti kerran jotain aineita ja veti ranteet auki.Ambulanssi kyllä haki hänet,mutta ainoa "apu" jonka sai oli että ranteisiin laitettiin jotkin kääreet(ei edes tikkejä),häntä oli nuhdeltu ja lähetettiin pärjäämään omin nokkineen kotiin(ei otettu sisään selviämään tai edes soitettu hakijaa).Oli sitten nukahtanut ulos,marraskuussa.Onneksi joku tuttu löysi ja saattoi kotiin.Vituttaa vielä vuosien jälkeenkin suunnattomasti hoitoalan "ammattilaisten" vastuuton ja välinpitämätön käytös.

Vierailija
24/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukkuiset voivat olla kateellisia. Että miksi joku, joka on niin kurjassa jamassa, silti kehtaa odottaa toisilta myötätuntoa ja apua, vaikka kateellinen itse ei ikipäivänä kehtaisi itse sellaista kerjätä, vaikka on sentään paljon parempi ihminen kuin joku kurja, joka ei kestä edes elää.

Ei silloin osaa ymmärtää, että se itsemurhaajakin on saattanut olla yhtä ylpeä, kunnes ei ole ollut enää varaa siihenkään.

Vierailija
26/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

up

Vierailija
27/27 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

,j,