Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako sairaalassa saatava rauhoittava oikeasti?

Vierailija
13.03.2016 |

Olen ensimmäistä kertaa elämässäni joutumassa tutkimukseen, joka on useimmille todella tukala, epämiellyttävä ja kivulias. Kestääkin melko kauan siihen nähden miten ikävältä se tulee tuntumaan.

Olen ilmaissut epävarmuuteni sen suhteen, voinko kestää tutkimusta loppuun saakka. Voin kuulemma saada rauhoittavaa etukäteen. Nyt kysyisinkin, onko sellaisesta rauhoittavasta mihinkään? Poistaako se pelon ja paniikin?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, mitä rauhoittavaa ja katso pillerin tiedot netistä, sieltä löytyy.

Vierailija
2/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan tutkimuksesta ja henkilöstä. Mies sai rauhoittavan tabletin, ennen silmäleikkausta, ehkä hieman auttoi. Itselleni annettiin sydäntoimenpiteessä rauhoittavaa reilummin, ruiskeena, eipä vaikuttanut, ja Nitroa vielä, ei vaikutusta. Eikö Diapam ole yleinen, jota annetaan.Korjatkaa tietävämmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain suoneen rauhoittavat ennen tutkimusta ja ne ainakin toimi.

Myös pillerinä olen saanut ennen leikkauksia, ja eiköhän nekin ole toiminut kun en ole leikkaussaliin kävellessä jännittänyt.

Vierailija
4/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan mitä rauhoittavaa. Jos vaikka sitä, mitä mielisairaalassa annetaan piikkinä riehujille, niin aika rauhallinen olet sen jälkeen tapahtui ympärille sitten mitä tahansa. :)

Vierailija
5/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Sitä ei mainittu, mikä lääke olisi kyseessä. Pilleri kuitenkin ilmeisesti. Itse olen vähän pelokas, että onko sillä kunnollista vaikutusta.

Ap

Vierailija
6/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittava yleensä rauhoittaa, mutta voi jälkeenpäin aiheuttaa ahdistusta, niin paradoksaalista kuin se onkin.

Vierailija
7/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain diapamin ennen sappileikkausta... Ehkä se vähän rauhoitti ja teki oloa raukeaksi niin ei se jännitystä vienyt pois ihan niinkuin olin kuvitellut ja toivonut.

Vierailija
8/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain diapamin ennen sappileikkausta... Ehkä se vähän rauhoitti ja teki oloa raukeaksi niin ei se jännitystä vienyt pois ihan niinkuin olin kuvitellut ja toivonut.

Pelkään juuri sitä, että saan itseni etukäteen luottamaan lääkkeen tehoon ja ennen tutkimusta panikoin, kun se ei tunnukaan vaikuttavan :(

Ap

Vierailija
9/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan/suolen tähystys?

Vierailija
10/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myös jonkun rauhoittavan tabletin ennen silmälaserointia. Se saattoi olla juuri se Diapam tms. Olo muuttui raukeaksi niin kuin olisi ollut pienessä hiprakassa, ja se itse leikkaus ainakaan muistaakseni jännittänyt paljoakaan ainakaan fyysisin oirein.

Vierailija
11/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain mahdollisesti diapamin ja lyrican, ja ai että kun tuli pehmyt olo.

Sairaalassa harvemmin annetaan plaseboa luulisin, mutta eri aineet toimivat eri ihmisillä eri tavoin.

Jos keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet ovat sinulla toimineet aiemmin, niin varmaan rauhoittavatkin pelaavat, mutta jos eivät niin voi olla että rauhoittavasta ei ole apua.

Vierailija
12/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Diapamin ennen leikkausta - kun sanoin, että jännittää - ja vaikutus oli ihmeellinen! Olin hyvin tyyni ja rauhallinen ja pää tuntui aivan selkeältä. Ihme pilleri! Leikkauksen jälkeen olin aika väsynyt ja viluinen eli ei sillä pillerillä sinänsä tainnut olla sivuvaikutuksia.

Vierailija
13/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutus on yksilöllistä. Yleensä hieman kuitenkin rentouttaa. Kipua ei kyllä poista yhtään enempää kuin kurkkupastillikaan.

Vierailija
14/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dormicum/Midazolam on myös ihan hyvä vaikka ei varsinainen rauhoittava olekaan, se vie vaikutuksensa ajalta muistin. Muu reaktio siihen on ihmisestä riippuen yleensä joku hihittely tai sitten tokkuraisuus.

Vierailija
15/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittava yleensä rauhoittaa, mutta voi jälkeenpäin aiheuttaa ahdistusta, niin paradoksaalista kuin se onkin.

Ei kai yleensä kerta-annoksesta juuri jälkiahdistuksia tule?

Vierailija
17/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisainta yrittää saada "koktaili", jos on epävarma vaikutuksesta.

Vierailija
18/38 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tuntia ennen tutkimusta särkylääkettä ja rauhoittavaa. Toimivat erittäin hyvin, mutta olin jo kotona kun alkoivat tehoamaan. Lääkityksen ajoitus epäonnistui.

Vierailija
19/38 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain oraalisuspensiona n. 15 min. ennen lannepistoa/luuydinnäytteen ja koepalan ottoa diatsepamia, määrästä en osaa sanoa, mutta ilmeisesti n. 2mg, eli aika vähän. Se sai olon tukalaksi ja ehkä piittasin vähemmän toimenpiteen kivuliaisuudesta, epämiellyttävyydestä tai pelottavuudesta. Purskahdin silti itkuun toimenpiteen aikana, mutta onneksi ymmärtäväinen hoitaja piti kädestäni kiinni eikä lääkärikään tuntunut järkyttyvän reaktiostani. Jälkeenpäin olo oli mielestäni karmea, tuntui kuin olisin taas masentunut (viimeksi ollut teininä), mutta se meni ohi heti kun lääkkeen vaikutus muutaman tunnin päästä lakkasi. 

En tiedä siis, suosittelisinko ko. lääkettä, ehkä se helpotti kuitenkin toimenpiteen ajan kestämistä. En kyllä ymmärrä, miksi jotkut noita viihdekäyttää, koska mitään varsinaista mielihyvää tai pehmeää oloa tms. en kokenut missään vaiheessa. Päinvastoin, odotin koko ajan, että loppuisipa vaikutus jo pian!

Vierailija
20/38 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tutkimus?

Mulle annettiin sisään ja kun etsittiin sylkikiviä, jotka turvotti kaulaa.

Ihan letkee olo mulla oli pöydällä vaikka puolitoista tuntia tökkivät 10 senttisillä neuloilla nielua, aika kului nopsaan. Ja mä vielä käytän opamoxia muutenkin.

Varsinkin jos sulla ei ole toleranssia niin varmasti pitää sut rauhallisena :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan