Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi väkisin "hoitoon"

Vierailija
13.03.2016 |

Miehen veli, jota en edes kunnolla tunne, on monta kertaa pyydellyt lastamme hänen ja vaimonsa luokse kylään/yökylään. Näihin pyyntöihin olemme vain vastanneet aina niitä näitä "sitten joskus"-tyyppisiä vastauksia. Nyt tyyli on muuttunut röyhkeämmäksi ja vaativammaksi, enkä todellakaan halua antaa lastamme heille hoitoon toiselle puolelle Suomea ja ihan huvin vuoksi. Nyt he tulivat kylään ja olivat suunnitelleet (keskenään!) ottavansa lapsemme heille kotiinsa hoitoon, kun heillä "sattui olemaan" vapaa viikonloppu. Annatteko lapsianne hoitoon huvin vuoksi tai jos joku oikein haluamalla haluaa? Minulla ei asian suhteen olisi muuta ongelmaa, kuin se että en todellakaan edes juurikaan tunne miehen veljeä saati hänen vaimoaan sekä se että "kinuaminen" tuntuu vastenmieliseltä. Kuinka ratkaista asia kohteliaasti siten, etten vaikuta hullulta omistushaluiselta mammalta ja että kukaan ei loukkaantuisi. Tämä.viime kertainen suunnitelma, että olisivat ottaneet lapsemme mukaansa viime vierailulta saatiin estettyä ihan että ohitettiin koko juttu, mutta tällaisia yrityksiä on alkanut olla tihenevässä määrin. Olen myös kertonut heille, että meillä ei ole hoidon tarvetta ja haluamme itse olla lapsemme kanssa, mutta tämä ei mene jakeluun... Mitä mieltä olette tällaisesta käytöksestä? Lapsi on 3.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tuosta ajatuksesta, että pitävät lastamme lelunaan, on vaikea päästää irti, se tuntuu jopa loykkaavalta ja siksi haluaisin entistä enemmän olla antamatta lastamme heille hoitoon... Ap

Vierailija
22/24 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiitos ajatuksiani selkiyttävistä kommenteista kaikille! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Lapsi ei ole mikään tavara, jota lainataan muutamaksi päiväksi. Kenen tarpeita tässä täytetään? Ei ainakaan lapsen.

Vanhempien pitää vaan kuunnella omia vaistojaan ja kuunnella omaa lastaan. Ei lähteä toteuttamaan jonkun muun toiveita.

Nimenomaan tämä. Ihan kuin lapsi olisi joku lainatavara, jolla ei ole omaa tahtoa tai tunteita. Ja vaikka lapsi haluaisikin lähteä, en itse vastaavassa tilanteessa edes harkitsisi asiaa, jos kerran veli vaimoineen on noin vieraita ja asuvat kaukana.

Kannattaisi kyllä nyt sanoa asia heille paljon selkeämmin, esim. ei tule yksin hoitoon kauemmas ennen kouluikää tms.

Vierailija
24/24 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset eivät todellakaan ymmärrä mitä lasten hoito on. He eivät osaa ajatella pissavahinkoja, tunteja jatkuvia parkuhuutoja, lapsen ahdistusta ruokapöydässä kun tarjolla ei ole tuttuja turvallisia ruokia mitä kotona tarjotaan... Lapsettomat kuvittelevat ihan tosissaan että lapsi on kuin koira joka nukkuu suurimman osan päivästä, vähän aikaa leikitään, käydään pissalla kerran ja sitten se käpertyykin taas kivasti nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä