Millaisia ihmisiä asuu Helsingin Kalliossa?
Poika harkitsee muuttamista sinne. Eikö ole aika huonomaineinen paikka?
Kommentit (25)
Nykyäänhän se on suosittu ja trendikäs asuinalue, paljon nuoria aikuisia. Olen itsekin juuri muuttamassa sinne. Siellä on sinänsä turvallista, että siellä on vuorokauden ympäri elämää, enemmän minua pelottaisi kulkea jossain hiljaisella asuinalueella pimeällä missä ei kulje ketään muuta.
Luulen, että alueen huono maine johtuu nykyisin lähinnä siitä, että siellä on paljon baareja, joten alueen yleisilme voi iltaisin olla rauhattomampi kuin muilla asuinalueilla. Lisäksi tietysti metroaseman lähistöllä pyörii jonkin verran spurguja ja muuta hämärää sakkia, mutta siellä on kaikkina vuorokaudenaikoina myös niin paljon muita ihmisiä, että näistä spurguista ja muista tuskin on vaaraa.
Meinasin itsekin muuttaa sinne, mutta siihen kohtaan ei sattunut tarjolle yhtään vuokrakämppää jossa olisi ollut riittävän tilava WC :D
Asuin siellä kakkosasunnossani jokusen vuoden, kun työt kutsuivat pk-seudulle. Ihan mukavaa ja rauhallista oli, raitiovaunulla pääsi helposti keskustaan, samoin metrolla. Nythän sinne on tullut paljon uusia kahviloita ja muutenkin siistiytynyt.
t. juristi
Aika paljon normaaleja nuoria, 20-40-vuotiaita. Itsekin asuin siellä ikävuodet 20-30. Sen jälkeen tuntui että alueella ei ole enää juurikaan annettavaa, baarit eivät enää kiinnostaneet ja oma elämärytmi päivätöineen ja päiväkoteineen ei enää tuntunut sopivan naapureina asustavien opiskelijoiden, freelancereiden ja muiden vapaata elävää viettävien arkeen.
Nyt asutaan vähän rauhallisemmalla alueella enkä ikävöi takaisin Kallioon, mutta muistelen kyllä lämmöllä kaikkia niitä arki-iltoja ahtaalla tupakkaparvekkeella pienessä hönössä, edessä koko maailma :).
Taiteilijoita, nuoria, homoseksuaaleja, vanhuksia ja spurguja. Sopiva alue etenkin nuorelle, koska keskustaan pääsee nopeasti.