Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi kun olisi varaa pistää 230e terassin lattialaattoihin.

Vierailija
13.03.2016 |

Huokaus. Tosin sitten pitäisi, ja muutenkin, uusia sinne pöytä ja muutama tuoli mutta milläs niitäkään maksaa.

Ahdistaa kun ei työsskäyvänä ole varaa sisustaa ja ostella kys tuotteita ilman pään raapimista ja suunnittelua:(( ja jostain muusta tinkimällä tai jättämällä muuta pois.

Mikä järki tässä on, ei mikään. Ja ihan normaalia, itseasiassa sitä pienempää, asuntolainaa maksamme ja lyhennämme hieman vajaat 1000e/kk.

Vittu.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna tilinumero niin vippaan sulle, tuollainen pikkusumma ei tunnu missään

Vierailija
2/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenkö olisit onnellinen?

Vierailija
4/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000€ lainanlyhennys kuulostaa aika korkealta jos asutte kerrostalossa.

Vierailija
5/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta valmiita laattoja vaan teet itse. Ei sekään ilmaista ole mutta varmasti säästät. Mieheni teki meidän parvekkeelle lattian itse, tosin on ammattilainen, kivan näköinen tuli.

Vierailija
6/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta valmiita laattoja vaan teet itse. Ei sekään ilmaista ole mutta varmasti säästät. Mieheni teki meidän parvekkeelle lattian itse, tosin on ammattilainen, kivan näköinen tuli.

Kotiuunissako paisteli klinkkerit? Teollisessa tuotannossa uunin lämpö on muistaakseni 1400 astetta.

Vierailija
7/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiuunissako paisteli klinkkerit? Teollisessa tuotannossa uunin lämpö on muistaakseni 1400 astetta.

Kuvittelin että ap puhuu puulattiasta. En tajua kuka haluaisi kylmää klinkkerilattiaa partsille.

Vierailija
8/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos asuntoon tulee suurempi remontti esim putkivuoto tai katto menee uusiksi, miten rahoitatte jos nyt jo eletään kädestä suuhun?

Vierailija
9/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terassille kannata laittaa laattoja, koska ne tuntuu aina paitsi kesällä hiton kylmiltä jalan alla. Laita paljon ennemmin terassilautaa, niin talvellakin on mukava käydä terassilla.

Vierailija
10/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ostaa asunto? Täällä ainakin asunnot (ei ole edes pk-seutu) ovat järkyttävän hintaisia.

Aso-asunto oli hyvä vaihtoehto, ilman lainaa ostimme (säästettiin etukäteen aso-maksu) ja vaikka jonkun mielestä "heitämme rahaa hukkaan" niin minä en koe asiaa niin.

Elämä on elämistä varten, on fiksua pitää asumiskulut pieninä ja käyttää rahat ELÄMISEEN. Voi mennä ruokakauppaan laskematta jokaista euroa, on varaa ostaa uusia vaatteita kun tarvitsee ja on rahaa matkustaa, käydä ulkona syömässä, teatterissa etc.

Voisimme myös maksaa asuntolainaa, jolloin joka paikassa pitäisi elää miettien onko tähän rahaa.

Joka tilistä laitan 100e säästöön, vuodessa kertyy 2400e mikä ei ole iso summa jonka sijoitan. Jos edes omillaan pysyy niin 10 vuodessa on 24´000e kasassa, hyvällä tuurilla paljon enemmän. Puoliso tekee samoin. Jos terveyttä riittää, noilla rahoilla vietämme aikanaan eläkepäiviä jossain lämpimässä, Suomesta hankimme silloin mahdollisimman edullisen aso-asunnon (nykyistä pienemmän, ehkä aivan toiselta paikkakunnaltakin).

Vierailija
11/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sanoin ettei tämä meidän asuntolainasumma ole mikään iso, ei ollut alunperinkään. Ja puisia laattoja tarkoitin.

ap

Vierailija
12/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sanoin ettei tämä meidän asuntolainasumma ole mikään iso, ei ollut alunperinkään. Ja puisia laattoja tarkoitin.

ap

Mikset laita vaan terassilautoja? Paljon paremmat mitä keikkuvat laatat ja paremman näköiset.

Vierailija
13/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä isännöitsijältä mitä mieltä hän on asiasta. Puinen lattia parvekkeella lisää melkoisesti palokuormaa ja syttymismahdollisuutta.

Vierailija
14/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyppä isännöitsijältä mitä mieltä hän on asiasta. Puinen lattia parvekkeella lisää melkoisesti palokuormaa ja syttymismahdollisuutta.

Sitten sinne ei saisi laittaa tuolla perusteella puisia terassikalusteitakaan.

Vierailija
15/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ostaa asunto? Täällä ainakin asunnot (ei ole edes pk-seutu) ovat järkyttävän hintaisia.

Aso-asunto oli hyvä vaihtoehto, ilman lainaa ostimme (säästettiin etukäteen aso-maksu) ja vaikka jonkun mielestä "heitämme rahaa hukkaan" niin minä en koe asiaa niin.

Elämä on elämistä varten, on fiksua pitää asumiskulut pieninä ja käyttää rahat ELÄMISEEN. Voi mennä ruokakauppaan laskematta jokaista euroa, on varaa ostaa uusia vaatteita kun tarvitsee ja on rahaa matkustaa, käydä ulkona syömässä, teatterissa etc.

Voisimme myös maksaa asuntolainaa, jolloin joka paikassa pitäisi elää miettien onko tähän rahaa.

Joka tilistä laitan 100e säästöön, vuodessa kertyy 2400e mikä ei ole iso summa jonka sijoitan. Jos edes omillaan pysyy niin 10 vuodessa on 24´000e kasassa, hyvällä tuurilla paljon enemmän. Puoliso tekee samoin. Jos terveyttä riittää, noilla rahoilla vietämme aikanaan eläkepäiviä jossain lämpimässä, Suomesta hankimme silloin mahdollisimman edullisen aso-asunnon (nykyistä pienemmän, ehkä aivan toiselta paikkakunnaltakin).

Mun mielestä on moraalisesti väärin, että aso-kodissa voi asua valtion tuella, vaikka on omaa varallisuutta sitten tuollaisia määriä. Näissä kaikissa kaupungin ja valtion tukemissa asunnoissa pitäisi olla joku opiskelija-asuntotyyppinen katko, että tietyssä vaiheessa asunto muuttuu markkinahintaiseksi, kun asujan elämäntilanne on muuttunut tietyn rajan yli. 

Vierailija
16/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta erissä. Halvimmat ovat niitä vihreitä mutta purkki tummaa öljyä maksaa kympin. Itse sain naapurista laatat kun olivat menossa roskiin. Ruuvasin irronneet laudat ja öljysin ja olivat kuin uudet. Pistosahalla muotoilin juuri terassilleni sopivaksi.

Vierailija
17/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ap, mä niin tiedän mitä on kun joutuu venyttämään penniä ja miettimään mitä voi ostaa ja mikä jätetään ostamatta. Itseasiassa eilen laskin että jos asuttaisiin vuokralla niin nykyisillä menoilla olisimme oikeutettuja toimeentulotukeen. Mutta kun asumme omassa ja maksamme lainaa niin emme saa mitään tukia. Tästä voi päätellä meidän pennin venyttämisen tason. Mitään tukia en ole pyytämässä, kaikesta huolimatta olen ylpeä siitä että itsemme elätämme. Asumiskulut on omaa maksaessa tässä pienemmät, kuin jos asuisimme vastaavassa vuokralla. Taloudelliseen kuseen jouduttiin autokolarin takia. Oltiin syytön osapuoli. Kirppis on tullut tutuksi ja lapsi joutui lopettamaan kalliin harrastuksen. Se kyllä kirpaisi. Vuosi vielä niin sitten pitäisi helpottaa... Ellei jotain ikävää taas satu.

Vierailija
18/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000€ lainanlyhennys kuulostaa aika korkealta jos asutte kerrostalossa.

Miten niin kun kaksi sitä maksaa, eli 500e/hlö?

Itsellä 700e/kk ja kerrostalokaksiota maksan.

Vierailija
19/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just. Ei ole sama asia itse tekemä kuin ammattilaisen itselleen tekemä.

Vierailija
20/26 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja on nainen niin olisitpa mun muija niin ostaisin sulle ne laatat ja pöydän sekä vielä tuolitkin. Ehkä seuraavassa elämässä sitten :D