Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmevuotias tyttö kadonnut Turengissa – yllä kukallinen haalari ja mukana koiranpentu

Vierailija
13.03.2016 |

Kolmevuotias tyttö kadonnut Turengissa – yllä kukallinen haalari ja mukana koiranpentu

Julkaistu: 13.3. 11:18

Janakkalan Turengissa on sunnuntaina aamupäivällä kadonnut kolmevuotias tyttö.

Poliisi tiedottaa, että vapaaehtoinen pelastuspalvelu ja pelastuslaitoksen yksiköt etsivät Janakkalan kunnassa sijaitsevassa Turengissa 3-vuotiasta tyttöä.

Lasta etsitään hänen kotinsa ympäristöstä. Hämeen poliisilaitoksen tilannekeskus kertoo, että etsintärinkiä laajennetaan tarvittaessa.

Tyttö katosi kotinsa pihapiiristä aamupäivän aikana. Hänellä on yllään kukallinen haalari ja mukanaan sekarotuinen koiranpentu.

Tilannekeskuksen mukaan katoaminen tapahtui Kalpalinnan laskettelukeskuksen lähistöllä harvaan rakennetulla omakotitaloalueella. Toistaiseksi poliisi ei täsmennä paikkaa tai aikaa tarkemmin.

– Lasta on etsitty useita tunteja, tilannekeskuksesta kerrotaan.

Mahdollisista havainnoista pyydetään ilmoittamaan hätäkeskukseen.

Samuli Launonen

Kommentit (287)

Vierailija
141/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suuri osa vanhemmista rakastele su aamuna

Ei ainakaan, jos pienet lapset ovat hereillä. Meillä rakastellaan sillä tavalla, että se ei todennäköisesti jätä pieniä lapsia mahdolliseen vaaraan, ja luulisin meidän olevan enemmistö. Kuitenkin meillä on tuntien mittaista seksiä 7-10*viikossa. Kyllä sitä aikaa riittää ihan seksiin sekä lasten vahtimiseen.

Vierailija
142/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkkyä miten aikuinen voi laskea 3 -vuotiaan yksinään ulos koiran kanssa! 3 vuotias ei kuitenkaan ajattele samalla tavalla kuin 7 vuotias..... Minusta tuollaisesta vanhemmasta pitäisi kyllä tehdä lastensuojeluilmoitus!!!!

Herää kysymys miksi vanhempi laittaa 3 vuotiaan viemään koiran ulos yksinään? Ei 3 vuotias kuitenkaan osaa pitää koiraa hallinnassa jos vastaan tulee toinen koira!!! Todella typerää käytöstä vanhemmalta!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei olla löydetty!?! Kehnosti käyny veikkaan.. :-/

Vierailija
144/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtenyt pissittämään koiranpentua yksin ulos? Lapsethan on niin omatoimisia! 

Voi olla, mutta aikuisen olisi pitänyt lähteä mukaan edes päältä katsomaan, sekä tytön että koiran vuoksi.

No melko satavarmasti se ei ole lähtenyt luvan kanssa koiraa pissattamaan.

Mulle tulee kyllä kanssa mieleen, että on saanut päähänsä lähteä viemaan uutta koiraa pissalle ihan omatoimisesti. 3-vuotias saa helposti vaatteet päälle. Ajatusmaailma on tasoa, että olenpas nyt reipas ja yllätän äidin ja isän kun olenkin vienyt koiran ulos ihan itse ilman aikuisen apua. Hihna (jos on ollut) päässyt irti ja koira juossut joen rantaan, mahdollisesti jopa jäälle jos rannassa esim. on suvantokohtia jotka ovat jään peitossa. Lapsi lähtenyt koiran perään ja...

Tällainen tuli mulle ekana mieleen. Tai olleet pihassa ja koira lähtenyt jonnekin ja lapsi perään. Koiran perään mennyt varmaan juosten, joten pois näköpiiristä ehtii puolessa minuutissa.

3-vuotias vielä mahdollisesti on voinutkin ulkoilla itsekseen pihalla, mutta vaikea uskoa, että koiranpentu olisi laitettu lisäksi itsekseen pihalle. Tarkoitan, että jos lapsi on tosiaan ollut aina rauhallisesti pihassa niin on virheellisesti luotettu että näin on aina. Mutta koiranpennun tavoista ja luonteesta ei tiedä mitään, tuntuu järjenvastaiselta, että joku laskisi pennun yksinään pihaan.

Vierailija
145/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on näemmä ollut aluksi toinenkin koira matkassa, mutta tämä koira on jo palannut kotiin..

Vierailija
146/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa ettei sitä koiraa löydy? Luulisi että sellainen pikkuinen pentu juoksentelisi jossain jotain vastaan?

Vierailija
147/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan, jos pienet lapset ovat hereillä. Meillä rakastellaan sillä tavalla, että se ei todennäköisesti jätä pieniä lapsia mahdolliseen vaaraan, ja luulisin meidän olevan enemmistö. Kuitenkin meillä on tuntien mittaista seksiä 7-10*viikossa. Kyllä sitä aikaa riittää ihan seksiin sekä lasten vahtimiseen.

Tuskin kuitenkaan työssäkäyntiin?

Vierailija
148/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmiset ollaan niin erilaisia. Toiset jättävät jopa kaksivuotiasta yksin ulos hetkeksi. Itse olen neuroottinen nelivuotiasni kanssa. En päästä ulos ilman valvontaa, vaikka emme ison kaupungin keskustassa asukaan.

Vierailija
149/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa ettei sitä koiraa löydy? Luulisi että sellainen pikkuinen pentu juoksentelisi jossain jotain vastaan?

Taitaa olla tytön kanssa joessa.

Vierailija
150/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kuitenkaan työssäkäyntiin?

Siihen myös, samoin fanaattiseen liikuntaharrastukseen miehen puolelta... 

Vierailija
151/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tytöllä on ollut ihan kunnon ulkoiluvaatteet päällä että kyllä hänet on puettu ja laitettu ulos leikkimään. Koiranpentu on varmaan livahtanut ulos ja lähtenyt juoksentelemaan ja tyttö on lähtenyt koiraa seuraamaan. 

Vierailija
152/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin juuri voinut olla kolmevuotiaana olla sellainen, joka lähtee koiraa ulkoiluttamaan yksinään auttaakseen, olisin voinut jopa salaa hiipiä. Minä olin lapsena tosi omatoiminen ja halusin usein auttaa isää ja äitiä, mutta sain samalla vahinkoa aikaan, kun en tiennyt mitä tein. Olen mm. auttanut talon maalaamisessa, nelivuotiaana...voitte arvata mikä sotku sekä seinässä että minussa. Menin vaan hakemaan maalipurkit tallista, mihin minulla ei ollut lupa mennä. 

Vierailija
153/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä AV mammojen mutinaa. Tosella on 3v lapsi kadonnut ja mahdollisesti hukkunut ja jutut kääntyy siihen kuka rakastelee useimmin ilman että lapset jäävät vaaraan. Voi vittu teidän kanssa !

Vierailija
154/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä tytöllä on ollut ihan kunnon ulkoiluvaatteet päällä että kyllä hänet on puettu ja laitettu ulos leikkimään. Koiranpentu on varmaan livahtanut ulos ja lähtenyt juoksentelemaan ja tyttö on lähtenyt koiraa seuraamaan. 

On siinä silti voinut olla aikuinen pihalla, tai ollaan oltu vasta lähdössä ulos. Mutta jotkut osaavat kyllä pukea kaikki vaatteet parikin vuotiaana itse, jos ei ole hankalia nappeja. 

Vierailija
155/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöllä on näemmä ollut aluksi toinenkin koira matkassa, mutta tämä koira on jo palannut kotiin..

Outoa, että se ei ole lähtenyt viemään kadonneiden luokse, jos ei ole pentu tai joku pieni räksyttäjä.

Vierailija
156/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aamupäivän aikana", eli tuntejako noin pieni on ollut ilman aikuisen valvovaa katsetta. Ja se koira myös. No, ei tosiaankaan pitäisi tuomita kun ei tiedä, eikä kyllä välttämättä niin muutenkaan, mutta nuo sanat vaan tarttuivat heti silmiini.

Klo 11 uutisoitiin, että lasta oli etsitty jo tunteja.

Hätäkeskukseen ilmoitettu hieman 9:30 jälkeen. Varmaan vanhemmat etsineet lasta jonkin aikaa omin voimin ennen kuin ottivat häkeen yhteyttä. Kadonnut ehkä... yhdeksältä?

Vierailija
157/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalla vahvistamaton huhu, että molemmat löydetty hukkuneina...

Vierailija
158/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsuuden maatalossa ja järvi oli n 50 metrin päässä ja kylätie välissä. Ihme ja kumma kukaan ei hukkunut ja siellä oli monesti paljon lapsia. Aika pieninä olimme pihapiirissä, varoiteltiin että ei saa mennä tielle, siihen aikaan oli siinä sellainen idyllinen puuaita. Varoiteltiin että ei saa mennä järvelle. Sitten kun saatiin mennä niin olimme varovaisia.  Ei uitu ulappaa kohti vaan pitkin rantaa. 

Vierailija
159/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä toisaalla?

Vierailija
160/287 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä silti voinut olla aikuinen pihalla, tai ollaan oltu vasta lähdössä ulos. Mutta jotkut osaavat kyllä pukea kaikki vaatteet parikin vuotiaana itse, jos ei ole hankalia nappeja. 

Meillä 3-vuotias tietää, että ulos puetaan ulkovaatteet ja osaa pukeutua kokonaan itse, sukkia, hanskoja ja vetskareita myöten. 

Ketju on lukittu.