Kolmevuotias tyttö kadonnut Turengissa – yllä kukallinen haalari ja mukana koiranpentu
Kolmevuotias tyttö kadonnut Turengissa – yllä kukallinen haalari ja mukana koiranpentu
Julkaistu: 13.3. 11:18
Janakkalan Turengissa on sunnuntaina aamupäivällä kadonnut kolmevuotias tyttö.
Poliisi tiedottaa, että vapaaehtoinen pelastuspalvelu ja pelastuslaitoksen yksiköt etsivät Janakkalan kunnassa sijaitsevassa Turengissa 3-vuotiasta tyttöä.
Lasta etsitään hänen kotinsa ympäristöstä. Hämeen poliisilaitoksen tilannekeskus kertoo, että etsintärinkiä laajennetaan tarvittaessa.
Tyttö katosi kotinsa pihapiiristä aamupäivän aikana. Hänellä on yllään kukallinen haalari ja mukanaan sekarotuinen koiranpentu.
Tilannekeskuksen mukaan katoaminen tapahtui Kalpalinnan laskettelukeskuksen lähistöllä harvaan rakennetulla omakotitaloalueella. Toistaiseksi poliisi ei täsmennä paikkaa tai aikaa tarkemmin.
– Lasta on etsitty useita tunteja, tilannekeskuksesta kerrotaan.
Mahdollisista havainnoista pyydetään ilmoittamaan hätäkeskukseen.
Samuli Launonen
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
AV:n oma hyeenakerho, Täydelliset hyeenat, on taas kokoontunut haukkumaan kadonneen lapsen vanhempia.
Kummasti edelleen riittää vanhempia, joiden mielestä on ok jättää 3-vuotias yksin pihalle. Jos yksikin heistä kokee nyt pelon pistoksen, tai syyllisyyttä, on tämä sen arvoista. Kukaan meistä ei tiedä totuutta nyt kadonneesta tytöstä, kaikki on spekulaatiota.
Aina voi sattua mitä tahansa, voi olla että nyt kadonnut tyttö on ollut huolellisesti valvottuna ja jotain odottamatonta on sattunut. Minulla on 2- ja 3-vuotiaat. Odottamattomia asioita sattuu. Itse sain ensimmäistä kertaa eläissäni sairaskohtauksen - ollessani yksin alle vuoden ikäisen lapsen kanssa. Onneksi mitään ei sattunut!
Kadonneen tytön vanhemmat itse tietävät, ovatko vahtineet vai eivät. Toivottavasti ovat, koska se syyllisyys on varmasti jotain aivan hirvittävää vielä kaiken muun kivun ja tuskan päälle.
Ai saatana kun sydämestä sattuu tämänkaltaisten uutisten lukeminen. Jos olisi lähempänä lähtisin etsimään mutta kun välimatkaa on yli 200 km.
Toivon puhtaasti sydämestäni että pikkuinen löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä
a) Lapsi on saanut olla yksin pihalla
Koska Suomessa 3 vuotiaan lapsen kuuluu jo olla iso ja itsenäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä vanhemmat on pannu tonikäisen ulos yksin. Ollaanko maalla noin leväperäisiä. Noin pientä ei saa jättää srkunniksikaan silmistään. Ainakin kotiäideillä on hyvin aikaa valvoa lapsia.
Tän on pakko olla jo provo.
Poliittinen kannanotto keskustalista pääministeriä vastaan. Sipilän vika!
Vierailija kirjoitti:
MIKSI KOIRAT EI TAASKAAN LÖYDÄ MITÄÄN VAIKKA PITÄS OLLA NIIN TARKKA NENÄ JA NIIN HYÖDYLLINEN ELÄIN??
Kyse ei ole siitä löytääkö koira vaan tietääkö koira mitä etsiä. Metsässä et varmasti pääse koiraa eksyttämään jos se sinun jäljillä on sillä ei onnistu jänis eikä kettukaan ovelilla paluuperillään aina eksyttämään koiraa. Jänis on erittäin ovela sillä se palaa samoja jälkiään takaisin ja loikkaa pitkän hypyn jäljiltään pitkälle sivuun tai kuten kettu yli ojan.
Tän ketjun perusteella pistän omat lapseni kyllä valjaisiin jos niitä joskus on.
Ei ole löytynyt. Iltalehdessä luki että paikalla on sata etsijää, vene ja kaksi moottorikelkkaa.
voi kurja, toivottavasti löytyy elävänä :( aivan itkettää ajatus, että juttu päättyisi huonosti! tyttö on varmaan aina ollut luotettava pihassa pysyjä (tyyliin tohdittu jättää siksi aikaa, että käväisee itse vessassa, ja sitä mukaa annettu olla enemmän itekseen, kun on luotto kasvanut) tuli heti mieleen, että tytölle on tullut ajatus lähteä ulkoiluttamaan muka koiraa? tai lähtenyt koiran perässä juoksemaan? koiranpentu=uusi jännittävä perheenjäsen?
En nyt tarkoita mitenkään tätä tapausta ne vanhemmat on varmaan tehneet parhaan oman harkintakykynsä mukaan. Eli en mitenkään tahdo syyllistää heitä ja pyydän anteeks kaikkien viestien puolesta. Jokainen varmasti hoitaa lastaan niin hyvin kuin on resursseja.
Mutta naapurimme panee aina su aamuna 1-4 v lapset ulos kuksiaksern.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on paljon todennäköisempää kuin jokin ulkopuolisen kaappaus!
Vanhemmat ovat tappaneet lapsen.
Eli en missään tapauksessa väitä näin, vetoan vain tilastoihin.
Sinustako todennäköisintä ei ole se, että lapsi olisi vain lähtenyt omille teilleen koiranpennun kanssa? Aika hassua, koska minusta se juuri on tilastojen varjossa se todennäköisin vaihtoehto. Sinun antamat vaihtoehdot ovat siellä vasta hyvin häntäpäässä...
Meillä katosi 2-vuotias etelänreissulla. Oltiin tultu hissillä omaan kerrokseen, kun poika yllättäen juoksikin takaisin hissiin, hissin ovet sulkeutuivat ja hissi lähti liikkeelle. Löytyi sitten lopulta uima-altaalta juttelemassa vanhemman suomalaispariskunnan kanssa.
Eiköhän suuri osa vanhemmista rakastele su aamuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentti jota ei taas saa sanoa, mutta toivon ettei tämä ole niitä klassisia "rauhallisia kolmevuotiaita jotka ihan hyvin voi ulkoilla yksin kotipihassa".
2-5 -vuotiaita lapsia on Suomessa pari sataa tuhatta. Suuri osa heistä ei ole jatkuvan valvonnan alla. Eli ei nyt tuollaista hysteriaa. Vilkasliikeisessä iässä.
Täällä jo mässäillään jollain pedofiili-lapsi-murhaajalla. Totta kai tuon ikäistä pitää valvoa, mutta vähän nyt menette liioittelun puolelle hekumoissanne.
Höpöhöpö, kyllä se on aivan poikkeuksellista, jos 2-5-vuotias lapsi EI ole jatkuvan valvonnan alla
Itse olen 60-luvun lapsi, ja silloin oli ihan tapana, että alle kouluikäiset olivat itsekseen ulkona. Minulle syntyi vajaan vuoden ikäerolla pikkusisko, ja olen kuulemma odotellut rattaiden kanssa kaupan ulkopuolella siinä hieman yli 1-vuotiaana kun äiti kävi kaupassa (kaupungissa asuttiin).
Myöhemmin ollessamme siskon kanssa 2- ja 3-v, olimme kerrostalon hiekkalaatikolla kahdestaan, piha rajoittui jokeen, äiti vain piti meitä välillä silmällä sieltä neljännen kerroksen asunnon ikkunasta. Kerran sisko sitten katosikin, äidillä kova hätä että on mennyt jokeen, sisko löytyi kyllä sitten.
Kun olin 6-vuotias, katosin niin, että minua haettiin ihan poliisien toimesta lähiympäristöstä. Sillä kertaa löydyin nukkumasta omasta sängystäni, en vain ollut tapani mukaan ilmoittanut meneväni päikkäreille. Asuntokin oli pieni, 1 h + kk + alkovi, mutta kovasti sinne näköjään mahtui lapsi katoamaan. Äiti ilmoitti poliisille, että lapsi on löytynyt, mutta ei kehdannut sanoa mistä.
toivottavasti löytyy eikä mitään hirveää ole päässyt sattumaan :( tässähän on voinut myös käydä niin että ei vielä täysin koulutettu koiranpentu on lähtenyt juoksemaan pois pihasta vaikka jonkun hajun perässä ja sitten lapsi lähtenyt seuraamaan, kun vanhemmalta silmä välttynyt. Ja juuri, jos molemmat ovat juosten lähteneet ja kadonneet kulman taakke, vanhempi alkaa herkästi tietenkin etsimään omalta pihalta ja sisältä = lapsi ja koira ehtivät kauemmas.
Yleisesti ottaen tuon ikäistä ei saa päästää silmistään mihinkään ulkosalla. Ovat niin vikkeliä menemään. Olen kerrostalo asukas mutta välillä käytiin maaseudulla jossa oli vesi lähellä niin ei vielä 6 v yksin ulos. Ainoa lapsi vielä. Toivottavasti löytyy elävänä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti se KOIRA löytyy! :/ Siitä olen vain huolissani!
Turha alapeukutella siellä, jokaisella on eri kiinnostuksen kohteet.
Sanonta tyyntä myrskyn edellä pitää usein paikkansa. Se mitä on nyt voidaan lyödä murskaksi hetkessä. Siteeraan Erickkiä. Time can bring you down, time can bend you knees.time can break your heart have beggin plees ?
Tän on pakko olla jo provo.