Talousvinkki kaikille rikkaiden perheiden opiskelijoille, kannattaa lukea!
Asuin vanhempien sijoitusasunnossa koko opiskelun, ja nostin lainat täysimääräisinä ASP-tilille. Ihan järkyttävä potti josta sai vielä neljäsosan anteeksi, sitten tuli aspin 4% korko ja mietin että ois varmaan paskaa olla köyhä, kun se laina pitää käyttää elämiseen :D nyt oon valmistunut ilman työntekoa, tavoiteajassa ja oma sijoituskämppä kainalossa. Jos lapsenne on menossa opiskelemaan ja olette ns. varakkaampaa väkeä, niin suosittelen samaa. Tukekaa lastanne niin ettei sen tarvitse käydä töissä, niin toista aspista saa semmosen hyödyn ja tuoton, että hyödytte siitä ihan perheenä. Rikkaat on rikkaita syystä :P
Ja se lainan määrä kasvaa vielä uudistusten mukana! Joten saatte vielä isommat tuotot. Ja köyhät saa vielä isommat velat xD
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Jees, noin tein itsekin. Lisäksi kannattaa jonkun kaverin kanssa vuokrata kämpät ristiin, jotta saa asumislisää. Minä vuokrasin kaverin isältä ja kaveri vuokrasi mun isältä. Omilta vanhemmilta vuokrattuun kämppäänhän ei saa asumislisää.
No saahan siihen, kuten tässä jo todettu.
Tuttavaperheiden kanssa ristiinvuokraus toimii.
Meillä yksi lapsi saatettu opintojen läpi tällä tavalla. Ilolla odotetaan seuraavan kanssa tuota isompaa lainaosuutta. Ihan oikein että vähävaraisempien lapsia tippuu pois järjestelmästä, eivät ole ihan täyspäistä porukkaa, opiskelevat ikuisuuden yhteiskunnan rahoilla ja sitten masentuvat kun geenit on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jees, noin tein itsekin. Lisäksi kannattaa jonkun kaverin kanssa vuokrata kämpät ristiin, jotta saa asumislisää. Minä vuokrasin kaverin isältä ja kaveri vuokrasi mun isältä. Omilta vanhemmilta vuokrattuun kämppäänhän ei saa asumislisää.
No saahan siihen, kuten tässä jo todettu.
Niin saa 58,87 e/kk. Neuvomallani keinolla saa 201,60 e/kk, mutta besserwisseröinti on ymmärrettävästi sinulle tärkeämpää kuin tulojen maksimointi.
Olen varakkaasta perheestä ja a) ei tullut kuuloonkaan, että nostaisin lainaa, b) mulle ostettiin asunto kun pääsin ylioppilaaksi ja päätin mihin kaupunkiin haluan muuttaa. Keskituloiset on keskituloisia tietyistä syistä, huokaus...
Vierailija kirjoitti:
Olen varakkaasta perheestä ja a) ei tullut kuuloonkaan, että nostaisin lainaa, b) mulle ostettiin asunto kun pääsin ylioppilaaksi ja päätin mihin kaupunkiin haluan muuttaa. Keskituloiset on keskituloisia tietyistä syistä, huokaus...
No teidän perheen päitä ei sitten paljon järki pakota. Ilmaista rahaa oli tarjolla, mutta ei kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta aspista tulee varmin ja paras tuotto verrattuna yhtään mihinkään, ja jos ei ole sitä tajunnut niin on kyllä harvinaisen huono ymmärtämään talousasioita. Mutta kyllähän tyhmätkin rikastuu, annan kun arvaan; lottovoitto?
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että on aika noloa pöyhkeillä omalla tyhmyydellään? Sinulla oli mahdollisuus tehdä rahaa, mutta et käyttänyt sitä vaan elelit tyytyväisenä perheesi rahoilla. Olet kuin Trump, joka ylpeilee omaisuudellaan vaikka ei ole koskaan tehnyt senttiäkään. Ihmiset arvostavat fiksuja menestyjiä, kuten Zuckerberg, Jobs tai Musk, eivät keskinkertaisia öykkäreitä kuten Trump.