Mikä on ihmisellä, joka ei saa siivotuksi?
Kommentit (29)
Miksi alapeukutatte aloitusta?
ap
Itselläni masennus ainakin aiheuttaa saamattomuutta. Toinen syy on äitini tapa toimia lapsuudessani. Yhden yhtäkään kynää ei saanut heittää pois, eikä yhtäkään paperilappustakaan. Äiti kävi roskakorit läpi, mäkätti jokaisesta asiasta jonka hän onki ylös. Monta kertaa äiti käski minun "testaamaan" kynät läpi, ja jos kärjestä tuli ohuen ohut haalea jälki, jolla et tasan kirjoita mitään, kynä piti säästää. Myös jos kynä oli äidistä "hieno". Vielä tänäkin päivänä tunnen kauheaa syyllisyyttä kun heitän rikkinäisiä ja käyttökelvottomia tavaroita roskikseen.
Mistähän saisi puhtia elämänmuutokseen? Ja sitä on siis yritetty nyt 36 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutatte aloitusta?
ap
Täällä on joku joka tekee aina niin.
Kaikkihan on suhteellista, mikä yhden mielestä on järkyttävä sotku, on tosiasiassa pari lehteä väärällä paikalla ja vaatteita tuolilla. Itse olen joskus työni puolesta käynyt asunnoissa, missä eläimet ulostavat lattialle ja ruuan jämät ja likaiset astiat ja vaatteet homehtuvat pesemättöminä ympäri lattiaa ja roskat kerääntyvät lattialle, tämän luokittelisin jo siivottomaksi asunnoksi.Taustalla siis mielenterveysongelmia.Asunnossa asui myös alle kouluikäisiä lapsia.
No ihmisellähän voi olla masennuksen sijaan tai ohella vaikka ahdistushäiriö tai ms-tauti, fibromyalgia, kilpirauhassairaus, pahoja homeoireita, liikuntavamma, astma huonossa hoitotasapainossa tai ihan mikä tahansa ei-niin-ilmeinen syy, ettei jaksa, vaikka vain todella kuormittava työ tai vaikea tilanne erityislapsen kanssa. Ei sen tarvitse olla moraalinen vika, jos sellaista nyt tässä oltiin hakemassa.
On vaikea hakea apua. Kukaan ei tule vaikka pari kolme ihmistä vähintäänkin tietää.
Meillä on vanha ja huonokuntoinen kämppä. Ihan sama miten paljon siivoan, mutta silti näyttää aina likaiselle. En vaan enää jaksa. Elämässä on mukavampaakin tekemistä.
Jaksaisin luultavasti siivota toisten asuntoja mutta omaa en.