Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut käyttämään töissä nöyryyttävän väärän kokoisia työvaatteita?

Vierailija
12.03.2016 |

kun sopivia ei ole ollut tarjolla tai ei ole haluttu hommata. Kerro lisää.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa liian isoja, mutta ei ole vielä haitannut. Olen nainen miesvaltaisella alalla.

Vierailija
2/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Oon joutunut käyttämään liian isoja vaatteita ja kun ne muutenkin ovat rumia ja typerän mallisia, niin nice. No, eipä tarvinnut pelätä, että joku pitäisi liian hyvän näköisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksei työvaatteet voisi ostaa itse, ja tietenkin linjan pitää olla yhtenäinen, vaikka mustat suorat housut ja valkoinen kauluspaita tai vastaavaa. Se varsinainen "työntekijä-merkki" voisi sitten olla esimerkiksi essu, henkilökorttilappu, huivi/kravatti kaulassa, liivi tai vastaava joka sopii ns. kaikille.

Itse olin aikoinaan myymälässä töissä jossa meni juuri noin: työnantaja antoi kerran vuoteen 200e vaaterahaa samassa ostoskeskuksessa olevaa vaatekauppaan (jossa oli ns. kaikkia kokoja) ja sillä piti ostaa mustat työhousut, kaksi valkoista työpaitaa ja työkengät (kenkiä ei tästä myymälästä tosin saanut, mutta itse ostin jonkun muun vaatteen ja kengät "sillä rahalla" muualta), tuosta ostarin vaatekaupasta saimme vielä -25% alennusta kun ostimme tuolla lahjakortilla vaatteet.

Noiden lisäksi meillä oli essu joka oli se varsinainen työvaate.

Vierailija
4/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut pitämään liiviä, jonka pitäminen sattui kun se oli hiha-aukoista liian pieni. Firman työvaatteet oli viimeksi uusittu joskus vuonna juures ja kokovaliloimaa ei enää ollut.

Vierailija
5/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut pitämään liiviä, jonka pitäminen sattui kun se oli hiha-aukoista liian pieni. Firman työvaatteet oli viimeksi uusittu joskus vuonna juures ja kokovaliloimaa ei enää ollut.

valikoimaa

Vierailija
6/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Hoitoala kyseessä. Opiskelijoille ei annettu avaimia, joten emme päässeet itse hakemaan uusia työvaatteita. Oikeita kokoja ei ollut kun aloitimme, joten jouduin olemaan L- koon vaatteissa, vaikka olen kokoa XS. Joudumme pitämään samoja likaisia vaatteita ties kuinka pitkään kun emme päässeet vaatevarastolle ja harvoin kukaan viitsi tulla avaamaan ovea meille. Varmaan tosi hygieenistä.

Vierailija
7/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa edes työpaikka.

Vierailija
8/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kävin tekemässä yhden keikan terveyshuollon yritykseen. Siellä oli sitten lyhyitä ja tukevia työntekijöitä. Minä taas olen pitkä ja hoikka. Pakko oli kuitenkin laittaa heiltä työasu jonka housut ei istuneet yhtään ja lahkeet olivat todella paljon liian lyhyet ja paita roikkui päällä. Kyllä hävetti. Enemmän olisin ollut edustavampi näky, jos olisi omat housut saanut olla jalassa.

Vierailija
9/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena kesätöissä oppaana. Työvaatteita oli kaiken kokoisia, mutta pukuun kuuluva puolihame oli keskivertopituisella oppaalla puolihame ja minulla minihame. Pidin hametta ylläni noin viisi minuuttia ja sain sitten luvan ottaa käyttööni miespuolisten oppaiden housut. Ne eivät istuneet kovin hyvin, mutta eipä tarvinnut liittää omaa vesirajaa turistinähtävyyksiin.

Vierailija
10/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokratyöntekijä ja kaikissa marketeissa ei ole kovin isoa valikoimaa paitoja meille ekstraajille. Naisten M-koko olisi muuten hyvä, mutta oi niin ihanat tissini puristuvat siinä kasaan erittäin nolon näköisesti ja helposti napit ponnahtaa auki. Olen joutunut sellaista paitaa pitämään ainakin pari kertaa ja joskus on jouduttu kaivaa joku tosi iso miesten paita jostain, sellanen jätesäkkifiilis oli kyllä.

Vierailija
11/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus säälittää katsoa kun jossain kaupassa on joku lyhyt kampanja menossa ja pyöreämmänpuoleiset naistyöntekijät joutuvat kiskomaan päälleen aivan liian pieniä t-paitoja. Ei ole firman imagolle mielestäni hyväksi moinen.

Vierailija
12/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja, teen sijaisuuksia yksityisellä. Sijaisten työvaatteet: reikiä kainaloissa, housuja rikki haaroista, reikä taskussa, liian vähän kokoja. Käytin omaa hoitsupukuani, vaikka se olikin erilainen muiden vaatteisiin nähden.

Vierailija
13/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja, teen sijaisuuksia yksityisellä. Sijaisten työvaatteet: reikiä kainaloissa, housuja rikki haaroista, reikä taskussa, liian vähän kokoja. Käytin omaa hoitsupukuani, vaikka se olikin erilainen muiden vaatteisiin nähden.

mutta eikö ainakin sairaaloissa ole hyvinkin kirjavaa vaatetusta nykyään. Samallakin osastolla hoitsuilla on keskenään erivärisiä ja erimallisia työasuja. Ulkopuolisen silmissä ei ainakaan näytä oudolta.

Vierailija
14/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana Vantaan kaupungilla palvelutalossa ollessani hirvittävän epämukavat työvaatteet. Kesähelteellä paksusta tekokuidusta housut, liivi ja sen alla paksu t-paita. Meinasin pyörtyä näissä rytkyissä juostessa paikasta toiseen.

Vierailija
15/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tarjottiin joskus työvaatteeksi kesähelteillä pitkähihaista keinokuituista puseroa. Sain onneksi luvan käyttää omaa mustaa neutraalia t-paitaani.

Vierailija
16/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä hampurilaisravintoketjulla kyllä, niin isot että kompastelin lahkeisiin ja ne laahasivat märkää likaista lattiaa. Mitään pesupalvelua eivät käyttäneet, vaan ne rasvankäryiset p***kaset kuteet olisi pitänyt pestä itse kotona. Vaihtovaatekertaa ei kuitenkaan ollut, joten missä välissä ja kuinka usein. Tosi hygieenistä. Vaatehomma ei ollut sen työpaikan ainoa tai suurin ongelma, joten lähdin melko sukkelaan sieltä.

Vierailija
17/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilaisravintoketju :D siis ravintola

Vierailija
18/33 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain siivoustyössä vain yhden vaatekerran ja ne vaatteet piti pestä kotona. Tosi hygieenistä.

Vierailija
19/33 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiötyöntekijänä joutui käyttämään lähihoitajilla käytössä olevia paitoja. Olivat 90-luvulta, reikäsiä, nappeja irti.... myöhemmin sain oman alan kamppeet.

Vierailija
20/33 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.. Firman työvaatelistauksessa on pelkkiä miesten vaatteita, ja pienin koko housuista pysyy päällä vaan jos on vyö. Pitää täyttää tietyt sertit eikä naisten malli täytä niitä. 2025...

N30, konealalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan