Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihoni vanki, auttakaa

Vierailija
12.03.2016 |

Tämä on yhtä helvettiä. Olen ollut atoopikko lapsesta asti, ja nyt 56-v. Kevät ja syksy on yleensä helpompia, mutta lämmityskausi talvella ja kesä hikoiluineen on tosi vaikeaa. Ikinä ei ole ollut yhtä vaikeaa talvea kuin nyt. On ihottumaa käsivarsissa ja reisissä, mutta sekään ei ole niin vaikeaa kuin kasvojeni tila tällä hetkellä.

Kasvot kutiavat, kirvelevät, hilseilevät ja kiristävät. Ja päänahka on kuin tulessa. Silmät vuotavat ja ovat ikäänkuin vetäytyneet sisäänpäin koska luomet ovat tulipunaiset ja kireät. En voi lainkaan käyttää meikkiä, koska silmänalusetkin välillä turpoavat palloiksi, jonka jälkeen iho sieltä hilseilee ja meikkivoide oikein korostaa niitä lastuja. Yöunet jäävät kirvelyn ja kutinan takia minimiin, ja jos nukahdan niin herään siihen että raavin itseäni. Vetistää. Käytän vain perusvoiteita ja rasvaan naamaani varmaan 10 krt/pv (siis työpäivän aikaankin). Käytän sisäisesti valmistetta, jossa on biotiinia, B5-vitamiinia, sinkkiä, metioniinia ja bambu-uutetta. Lisäksi käytän C-vitamiinia 500-1000 mg/pv ja helokkiöljykapseleita. Mutta mikään ei auta :( Ja olen asiakaspalvelutehtävissä. En oikein jaksa enää. Olisiko jollain jotain neuvoa?? Kaikesta kiitollinen olisin.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko mennä ihotautilääkärille

Vierailija
2/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilekurille mars ja popsit liikaa cvitskua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko allergiat poissuljettu?

Vierailija
4/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut vhh-ruokavaliota (pelkäämättä rasvoja), oliiviöljyä iholle, protopicia pahimpiin ihottumalaikkuihin, koko kropan rasvausta heti suihkun jälkeen, hydrocortisonia heti kun ekseemaa alkaa kehittyä, ataraxia yötä vasten?

Vierailija
5/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihotautilääkäri on aikaisemmin sinulle suositellut? Onko auttanut? Jos kortisonikuureista ei ole ollut apua, suosittelen kysymään ihotautilääkäriltä Protopic-voiteesta, ellei se ole sinulle jo tuttu.

Vierailija
6/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt että voisiko tämä johtua viljoista. VHH vois olla kokeilemisen arvoinen. Käytän hiilareita tosi paljon. Protopicia ei ole, vaatis lääkärireissun, samoin Atarax. Hydrocortison on tietysti käytössä. Oliiviöljyä en ole kokeillut, koska pahin ongelma mulla on juurikin kasvoissa ja silmien ympärillä, ja ei tunnu hyvältä jos öljyä menee silmiin.

Ap

Vierailija
7/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi hommaa LAADUKAS kalaöljyvalmiste, ei mitään härskiintynyttä kuraa! Ja syö sitä painokilojen mukaan, jotta saat varmasti riittävän määrän. En viitsi tässä mainita mitään merkkiä, ettei luulla mainokseksi, mutta googlettamalla löydät asiasta hurjasti kattavaa tietoa. Luota käyttäjien kokemuksiin, älä mainoksiin. :)

Toiseksi kannattaa miettiä, olisiko suolistosi toiminnassa jotakin ongelmia. Välttelyruokavalio toimii monilla (ainakin maidoton ja viljaton), mutta jo pelkästään laadukkaat probioottivalmisteet parantavat suoliston kuntoa ja sitä kautta myös ihoa. Miten syöt noin muuten, saatko riittävästi hyviä rasvoja? Enkä puhu nyt mistään rypsiöljystä, vaan esim. kookosöljystä tai kylmäpuristetusta neitsytoliiviöljystä, mieluiten luomuna. Itse vedin yhtenä talvena joka aamu oikeasta sitruunasta puristetusta mehusta ja oliiviöljystä sekoitetun shotin, mikä auttoi ihon kuivuuteen nopeasti. Nykyään ei enää tarvitse, kun saan hyviä rasvoja ruokavaliosta. :) Ja siitä lääkäristä: Pidä sitä viimeisenä vaihtoehtona. Minunkin "krooninen" atopiani on korjaantunut ruokavaliolla, toisin kuin monet lääkärit ovat väittäneet. Ihon ulkoapäin rasvaaminen hoitaa vain oiretta, ei ongelman syytä!

Vierailija
8/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis ollenkaan käynyt lääkärissä asian tiimoilta vai et?

Vierailija
9/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu viljasta/viljoista. Mitä menetettävää sulla on, jos kokeilet? Kuukausi ilman viljoja ja sokereita, niin vaiva paranee. Näin paranin itse, en käytä enää mitään rasvoja ulkoisesti 😊 Yleensä ihmiset ei vain tahdo uskoa tätä, minkä lisäksi kun viljaton tuntuu liian vaivalloiselta, niin jätetään kokeilematta.

Tule ap kertomaan tänne kuukauden päästä miten kävi!

Vierailija
10/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt että voisiko tämä johtua viljoista. VHH vois olla kokeilemisen arvoinen. Käytän hiilareita tosi paljon. Protopicia ei ole, vaatis lääkärireissun, samoin Atarax. Hydrocortison on tietysti käytössä. Oliiviöljyä en ole kokeillut, koska pahin ongelma mulla on juurikin kasvoissa ja silmien ympärillä, ja ei tunnu hyvältä jos öljyä menee silmiin.

Ap

Hyvä ihminen, älä jää kärvistelemään vaan mene käymään ihotautilääkärillä! Vaikka ruokavaliolla varmasti onkin vaikutusta ihon kuntoon, paha ihottuma ei tuosta vain parane hetkessä ravintolisillä. Kärsin itse useamman kuukauden silmäluomien sietämättömästä kutinasta, kirvelystä ja kuivuudesta, kunnes varasin ajan lääkärille. Iho luomista vuoroin hilseili kuivana pois valkoisina lempareina ja sitten punoitti ja kiristi, kunnes alkoi taas hilseillä. Parin viikon lääkevuodekuurin ja jatkohoito-ohjeiden jälkeen iho käyttäytyi taas kuten ihon kuuluukin. Näillä ohjeilla ja parilla reseptin uusinnalla on menty viimeiset kolme talvea. En kadu hetkeäkään!

Tervesin toinen atoopikko

Vierailija
11/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt käynyt lääkärissä, koska rahavarat ovat huonot. Siis se vastaanoton hinta ja siihen päälle lääkkeet. Joten kunhan tulin täältä neuvoja ja vertaistukea hakemaan ensin. Tässä ihossa olen siis elänyt jo 56 vuotta, ja tottunut siihen että normaali se ei ole. Olisi niin ihanaa, jos voisi elää ihossa jota ei edes tuntisi. Kai tässä on pakko ihotautilääkäriin kohta hakeutua. Vuonna 2007 iho meni kauttaaltaan niin huonoon kuntoon, että jouduin viikoksi ihotautisairaalaan osastolle. Pelkään sellaista, on rahapula, enkä ehtisi olla pois töistä sekä työkiireen että nykyisen Suomen taloustilanteen (yt-uhat sun muut) takia. Sen olen kyllä huomannut, että stressi vaikuttaa eli mä tavallaan "itken ihollani" ja mitä enemmän sitä ajattelen, sitä huonommin se voi.

Kiitos kaikille vastaajille!

Ap

Vierailija
12/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella ikävälle, kunpa löytäisit pysyvän avun ongelmaasi. Voimia! <3 t. 7

Vierailija
13/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäiseksi hommaa LAADUKAS kalaöljyvalmiste, ei mitään härskiintynyttä kuraa! Ja syö sitä painokilojen mukaan, jotta saat varmasti riittävän määrän. En viitsi tässä mainita mitään merkkiä, ettei luulla mainokseksi, mutta googlettamalla löydät asiasta hurjasti kattavaa tietoa. Luota käyttäjien kokemuksiin, älä mainoksiin. :)

Toiseksi kannattaa miettiä, olisiko suolistosi toiminnassa jotakin ongelmia. Välttelyruokavalio toimii monilla (ainakin maidoton ja viljaton), mutta jo pelkästään laadukkaat probioottivalmisteet parantavat suoliston kuntoa ja sitä kautta myös ihoa. Miten syöt noin muuten, saatko riittävästi hyviä rasvoja? Enkä puhu nyt mistään rypsiöljystä, vaan esim. kookosöljystä tai kylmäpuristetusta neitsytoliiviöljystä, mieluiten luomuna. Itse vedin yhtenä talvena joka aamu oikeasta sitruunasta puristetusta mehusta ja oliiviöljystä sekoitetun shotin, mikä auttoi ihon kuivuuteen nopeasti. Nykyään ei enää tarvitse, kun saan hyviä rasvoja ruokavaliosta. :) Ja siitä lääkäristä: Pidä sitä viimeisenä vaihtoehtona. Minunkin "krooninen" atopiani on korjaantunut ruokavaliolla, toisin kuin monet lääkärit ovat väittäneet. Ihon ulkoapäin rasvaaminen hoitaa vain oiretta, ei ongelman syytä!

Pakko liittyä tähän, vaikka kuulostaakin niin huuhalta. Kannattaa ainakin kokeilla. Omasta kelakortistani meni protopicin erityiskorvattavuus umpeen jo vuosia sitten. Ihoni reagoi suoliston kuntoon ja vihoittelu loppui jättämällä viljat pois, ja lisäämällä hyviä rasvoja (ei rypsi), prosessoimatonta ruokaa ja pitämällä huolta vitamiinien ja hivenaineiden saannista. Yritän pitää kemikaalikuorman vähissä, joten laitoin tuolloin lisäksi pyykinpesuaineet ja kosmetiikan tarkkailuun, otin suihkuun luonnonsaippuan, rasvaamiseen kookosöljyn enkä kutinan vuoksi käytä tekokuituja ihoa vasten. Lopputulos: viihdyn nahoissani, ihoni on normaali ja oireeton, olo kivuton ja peilikuva näyttää hyvältä. Ja lääkkeitä ei tarvitse, eikä rasvoja tai valohoitoja. En jää kaipaamaan mitään niistä.

Muistan kyllä lopun ikääni sen tunteen, kun koko kroppa on verillä ihottumasta ja raapimisesta ja se infernaalinen kutina ja pistely vie yöunet. Teki monta kertaa mieli leipoa turpaan jotakin bessewisseriä, joka ehdotti, että "et vaan raavi". No shit? Ja olen sentään varsin rauhanomainen tapaus.

Vierailija
14/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ainakaan käy perusvoiteet. Kasvoille liian jankkia. Jos käyt Prismassa kokeile vaikka Laveraa myös sampoo. Löytyy luonnonkosmetiikkahyllystä. Silmänympärysvoide on ihan must muuten käy kuin sinulle. Kokeile vaikka Lumenen sensitiveä. Kun on kunnon voiteet niin iho pysyy kunnossa. Vichyn Nutrilogue2 on muuten hyvä tuossa tilanteessa kun on paha tulehdus päällä.

t. atoopikko 47v jolla ei nykyään enää mitään ongelmia

Vierailija
15/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että on ehkä kaksi asiaa jotka tuohon saattavat oikeasti auttaa:

1. Vähennä stressiä

2. Muuta etelään

Vierailija
16/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nyt käynyt lääkärissä, koska rahavarat ovat huonot. Siis se vastaanoton hinta ja siihen päälle lääkkeet. Joten kunhan tulin täältä neuvoja ja vertaistukea hakemaan ensin. Tässä ihossa olen siis elänyt jo 56 vuotta, ja tottunut siihen että normaali se ei ole. Olisi niin ihanaa, jos voisi elää ihossa jota ei edes tuntisi. Kai tässä on pakko ihotautilääkäriin kohta hakeutua. Vuonna 2007 iho meni kauttaaltaan niin huonoon kuntoon, että jouduin viikoksi ihotautisairaalaan osastolle. Pelkään sellaista, on rahapula, enkä ehtisi olla pois töistä sekä työkiireen että nykyisen Suomen taloustilanteen (yt-uhat sun muut) takia. Sen olen kyllä huomannut, että stressi vaikuttaa eli mä tavallaan "itken ihollani" ja mitä enemmän sitä ajattelen, sitä huonommin se voi.

Ap

Saathan sä kelakorvauksen lääkkeistä kun reseptillä ostat. Tää kuulostaa vaan siltä ettet oikeasti halua apua löytää...sääliä siis kalastelet...

Vierailija
17/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese ihoasi tarpeeksi usein 1-2 krt päivässä vedellä ja käytä mietoa pesunestettä parin päivän välein. rasvaa pesun jälkeen, mutta ei liian paksua rasvaa. Pahimpiin kohtiin jotain korjaavaa atooppisen ihon rasvaa ja kortisonia. Muista, että ihollasi on tulehdus, eli puhtaus ja ilmavuus ovat tärkeitä.

Vierailija
18/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt käyttöön kristallisuolasaippua, xylitolivoide ja kookosöljy. Syöt paljon erilaisia öljyjä.

Vierailija
19/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehän terveyskeskukseen tai työterveyteen ja pyydä lähete ihotautilääkärille. Ei se voi julkisella puolella omaisuutta maksaa? 

Minä suosittelen myös viljatonta, maidotonta ja sokeritonta ruokavaliota. Lisäksi mahdollisimman "puhdasta" ruokaa, eli ei eineksiä. Omaan atooppiseen ihooni tämä on toiminut aivan ihmeellisesti. Itse olen jättänyt myös palkokasvit, pähkinät ja siemenet pois. 

Tsemppiä, tilanteesi kuulostaa todella raskaalta!

Vierailija
20/28 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Saathan sä kelakorvauksen lääkkeistä kun reseptillä ostat. Tää kuulostaa vaan siltä ettet oikeasti halua apua löytää...sääliä siis kalastelet...

En kalastele sääliä, kysyin vain neuvoja ja vertaistukea. Muussa tapauksessahan mä voisin myydä tarinani Seiskalle, jotka sitten toisivat mulle kassillisen perusvoiteita otsikolla että "Seiska paransi naisen ihon". Olin naiivisti luullut, että täältä saa kysyä neuvoa. No hyvä on, mä varaan sen lääkäriajan. Ei vaan nyt just olis sitä ylimääräistä 200 e mitä se käynti ja lääkkeet maksaa. Kiitos vastaajille.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi