Olen ihoni vanki, auttakaa
Tämä on yhtä helvettiä. Olen ollut atoopikko lapsesta asti, ja nyt 56-v. Kevät ja syksy on yleensä helpompia, mutta lämmityskausi talvella ja kesä hikoiluineen on tosi vaikeaa. Ikinä ei ole ollut yhtä vaikeaa talvea kuin nyt. On ihottumaa käsivarsissa ja reisissä, mutta sekään ei ole niin vaikeaa kuin kasvojeni tila tällä hetkellä.
Kasvot kutiavat, kirvelevät, hilseilevät ja kiristävät. Ja päänahka on kuin tulessa. Silmät vuotavat ja ovat ikäänkuin vetäytyneet sisäänpäin koska luomet ovat tulipunaiset ja kireät. En voi lainkaan käyttää meikkiä, koska silmänalusetkin välillä turpoavat palloiksi, jonka jälkeen iho sieltä hilseilee ja meikkivoide oikein korostaa niitä lastuja. Yöunet jäävät kirvelyn ja kutinan takia minimiin, ja jos nukahdan niin herään siihen että raavin itseäni. Vetistää. Käytän vain perusvoiteita ja rasvaan naamaani varmaan 10 krt/pv (siis työpäivän aikaankin). Käytän sisäisesti valmistetta, jossa on biotiinia, B5-vitamiinia, sinkkiä, metioniinia ja bambu-uutetta. Lisäksi käytän C-vitamiinia 500-1000 mg/pv ja helokkiöljykapseleita. Mutta mikään ei auta :( Ja olen asiakaspalvelutehtävissä. En oikein jaksa enää. Olisiko jollain jotain neuvoa?? Kaikesta kiitollinen olisin.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nyt käynyt lääkärissä, koska rahavarat ovat huonot. Siis se vastaanoton hinta ja siihen päälle lääkkeet. Joten kunhan tulin täältä neuvoja ja vertaistukea hakemaan ensin. Tässä ihossa olen siis elänyt jo 56 vuotta, ja tottunut siihen että normaali se ei ole. Olisi niin ihanaa, jos voisi elää ihossa jota ei edes tuntisi. Kai tässä on pakko ihotautilääkäriin kohta hakeutua. Vuonna 2007 iho meni kauttaaltaan niin huonoon kuntoon, että jouduin viikoksi ihotautisairaalaan osastolle. Pelkään sellaista, on rahapula, enkä ehtisi olla pois töistä sekä työkiireen että nykyisen Suomen taloustilanteen (yt-uhat sun muut) takia. Sen olen kyllä huomannut, että stressi vaikuttaa eli mä tavallaan "itken ihollani" ja mitä enemmän sitä ajattelen, sitä huonommin se voi.
Kiitos kaikille vastaajille!
Ap
Saathan sä kelakorvauksen lääkkeistä kun reseptillä ostat. Tää kuulostaa vaan siltä ettet oikeasti halua apua löytää...sääliä siis kalastelet...
En kalastele sääliä, kysyin vain neuvoja ja vertaistukea. Muussa tapauksessahan mä voisin myydä tarinani Seiskalle, jotka sitten toisivat mulle kassillisen perusvoiteita otsikolla että "Seiska paransi naisen ihon". Olin naiivisti luullut, että täältä saa kysyä neuvoa. No hyvä on, mä varaan sen lääkäriajan. Ei vaan nyt just olis sitä ylimääräistä 200 e mitä se käynti ja lääkkeet maksaa. Kiitos vastaajille.
Ap
Miksi on pakko mennä yksityiselle kun julkisellekin pääsee? Ei takuulla maksa satasta yksi lääkärikäynti jos terveyskeskuslääkärin lähetteellä menee, jonottaa tietty voi joutua mutta jos iho on oikeesti pahana niin saattaa päästä kiireellisenäkin.
Jos kerran olet vähissä varoissa, MIKSI ET kokeile viljatonta mitä täällä on suositeltu? Ei tarvii lääkärinpalkkioita maksella.
Lääkärit keskittyy oireen hoitoon => ihottuman hoitoon. Kun itse hoidat oireisiin johtaneet SYYT (=> mahdollinen ruoka-aine epäsopivuus) kuntoon, ei oireita ole enää hoidettavaksi! HALOOO kaikki lääkärille patistajat!
No, kuten tuolla joku aiemmin totesi, kai se on liian vaivalloista jättää viljat ja sokeri pois. Mielummin sitten raapii ja rasvailee.
Minulla auttoi atopiaan mukavasti kun jätin rypsiöljyn kokonaan pois ja korvasin sen oliivi- ja kookosöljyllä.
Ensiaskel: viljat pois! Jos on vaikeaa niin tiukka gluteeniton ruokavalio ainakin. Mulla tekee ihmeitä ihon kunnolle ja atoopikko olen. Sen jälkeen voit miettiä hyvän hamppuöljyn lisäämistä, itse käytän bionaa mutta on niitä muitakin valmistajia.
Ihoasi ei saada kuntoon, mikäli et mene asiantuntevalle ihotautilääkärille. Yksityiselle ei ole pakko mennä. Hinta kirpaisee, mutta ajattele sitä tunnetta kun olosi ihon kanssa helpottaa.
Ai niin ja rypsiöljy pois, sitä ja rapsiöljyä on yllättävän monessa einesvalmisteessa. Terv 25
Me kehotetaan sua menemään lääkärille siksi että se kutina voi johtua niin monesta asiasta. Lääkärin on helpompi poissulkea niitä mahdollisia syitä...samalla saat tietoosi onko kysymys jostain vakavammasta...ethän tiedä tarvitsetko edes lääkkeitä ja poliklinikkamaksut ovat julkisella tosi pienet..
Heikosti on asiat jos ei ole muutamaa kymppiä ihopolin maksuun. Itse maksan joka vuoden alussa yli tuhat euroa (kuukauden lääkkeet psoriin). No mihin kukin haluaa satsata